درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 12:36   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41125صفحه نخست » ادامه مطلب چهارجمعه، 29 آذر 1398 - 12:05
خرید آنلاین یا خرید از فروشگاه؛ کدام را به دیگری ترجیح می دهیم و چرا؟
طی چند سال گذشته، فروشگاه های فیزیکی به دلیل محبوبیت روزافزون خرید اینترنتی نزد مصرف کنندگان با چالش ها و مشکلات جدی روبرو شده اند.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| طی چند سال گذشته، فروشگاه های فیزیکی به دلیل محبوبیت روزافزون خرید اینترنتی نزد مصرف کنندگان با چالش ها و مشکلات جدی روبرو شده اند.

میزان خریدهای اینترنتی بخصوص در ایام تعطیلات کریسمس چند برابر می شود. سرعت رشد تجارت الکترونیکی یا Ecommerce در مقایسه با فروشگاه های سنتی، 3 برابر بیشتر است. به همین دلیل است که تقریبا 51 درصد از خریداران و مصرف کنندگان خرید آنلاین و 49 درصد از ایشان مراجعه به فروشگاه را ترجیح می دهند. محبوبیت روزافزون خرید اینترنتی طی چند سال گذشته به تعطیلی و بسته شدن درب های ده ها خرده فروشی کوچک و بزرگ منجر شده است. هر روز از گوشه و کنار جهان، خبر بسته شدن یک فروشگاه (مستقل یا زنجیره ای) شنیده می شود.

با اینکه گرایش به تجارت الکترونیکی در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات تحولی اجتناب ناپذیر است، اما نباید از تاثیرات منفی آن بر خرده فروشی سنتی، از بین رفتن هزاران فرصت شغلی و بیکار شدن کارکنان غافل ماند.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی تحلیلگران بازار، سال 2017 بدترین سال برای خرده فروشی های سنتی بود. تنها در این سال، بیش از 6 هزار و 700 فروشگاه خبر تعطیلی شان را اعلام کردند. این تعداد در پایان سال 2017 به 6 هزار و 985 افزایش یافت.

در رونق روزافزون خرید اینترنتی، غولی به نام Amazon بیشترین نقش را ایفا کرده است؛ شرکت معظم مستقر در سیاتل آمریکا که تقریبا در همه زمینه ها، از تجارت الکترونیکی گرفته تا صنعت دیجیتال، هوش مصنوعی و غیره فعالیت می کند. این شرکت همچنین به عنوان اخلال گر نظام اقتصاد سنتی شناخته می شود.

 

 Amazon که در سال 1994 توسط جف بزوس بنیان گذاشته شد، در اصل بنا بود به عنوان بازارچه اینترنتی خرید و فروش کتاب فعالیت کند. اما خیلی زود دامنه فعالیت اش را به تجهیزات الکترونیکی، نرم افزار، بازی های ویدیویی، پوشاک، مبلمان، مواد غذایی، اسباب بازی و جواهرآلات توسعه داد.

 

 Amazon در سال 2015، فروشگاه های زنجیره ای Walmart را پشت سر گذاشت تا به عنوان ارزشمندترین فروشگاه آمریکایی شناخته شود.

اگر می خواهید بدانید در جنگ بین خرید سنتی و اینترنتی کدام یک برنده است، جواب دقیق آن به کسی که این سوال از او پرسیده می شود، بستگی خواهد داشت. با اینکه در حال حاضر، میزان فروش فروشگاه های فیزیکی بیشتر از فروشگاه های آنلاین است، اما این فاصله روز به روز در حال کمتر شدن است. به آمار زیر توجه کنید:

حدود 51 درصد از آمریکایی ها خرید آنلاین را به دلیل صرفه جویی در وقت و امکان مقایسه قیمت ها ترجیح می دهند.
سرعت رشد Ecommerce سه برابر بیشتر از رشد فروشگاه های سنتی است.
خریداران آمریکایی سالانه به طور متوسط 19 خرید آنلاین انجام می دهند. از این نظر آمریکا پس از آسیا در مقام دوم قرار می گیرد.
مردم 64 درصد از پول نقدشان را در فروشگاه های فیزیکی خرج می کنند.

بیشترین اقلام خریداری شده به صورت آنلاین را تجهیزات الکترونیکی، وسایل خانگی و آشپزخانه، کتاب و تجهیزات ورزشی تشکیل می دهند. بد نیست این را هم بدانید که Amazon بیشترین سهم را در بازار اینترنتی تجهیزات الکترونیکی در اختیار دارد.

در مقابل، 86 درصد از مردم ترجیح می دهند که مواد غذایی و خوار و بار خود را از فروشگاه های فیزیکی تهیه کنند.

بیشترین خریداران آنلاین را نسل جوان آمریکایی تشکیل می دهند. آنها به طور متوسط 16 خرید اینترنتی در سال انجام می دهند.

علیرغم رونق روزافزون تجارت الکترونیکی، هنوز نمی توان فروشگاه های فیزیکی را به کل از چرخه اقتصادی حذف کرد. یکی از دلایلی که باعث شده این بخش همچنان سرپا باقی بماند، طولانی بودن زمان تحویل اجناس خریداری شده از طریق اینترنت است. در حالی که خریداران از فروشگاه های سنتی بلافاصله و در ازای پرداخت وجه، کالای مورد نظرشان را به خانه می برند.

دلیل بعدی، بالا بودن هزینه حمل و تحویل کالاهای خریداری شده از طریق اینترنت است.

اما دلیل سوم، علاقه بسیاری از خریداران به مشاهده و لمس کالایی است که می خرند. این موضوع بخصوص در مورد خرید مواد غذایی و پوشاک صدق می کند. بسیاری از خریداران به تصویری که از کالا در اینترنت ارائه شده اطمینان ندارند.

بسیاری از افرادی که خرید سنتی را ترجیح می دهند، بابت به سرقت رفتن اطلاعات شخصی و کارت های اعتباری شان ابراز نگرانی می کنند. بایستی پذیرفت که علیرغم تدابیر امنیتی و پیشرفت های فراوان در زمینه امنیت سایبری، امکان کلاهبرداری وجود دارد. کلاهبرداری های اینترنتی همواره افراد را در هنگام خریدهای آنلاین تهدید می کنند. نه تنها هکرها و سودجویان از فضای مجازی برای نیل به اهداف خود استفاده می کنند، بلکه با راه اندازی وب سایت های جعلی، کالاها و اجناس قلابی را عرضه می کنند.

***
با توجه به آنچه گفته شد، شما به کدام گروه تعلق دارید؟ آیا خرید اینترنتی بدون خروج از خانه و زحمت مراجعه به فروشگاه را ترجیح می دهید؟ یا جزو گروهی هستید که رضایت لحظه ای از خرید را فدای راحتی نمی کنند؟

 

منبع: http://iranjavan.net

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد