شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| دیجیتالی شدن ارتباطات تمام بخش های صنعت رسانه و بهترین شیوه های متخصصان آن را تحت تأثیر قرار داده است. اما تا چه حد؟ افول رسانه های سنتی و ظهور رسانه های اجتماعی باعث شده است تا عده ای اعلام کنند که روابط رسانه ها در حال از بین رفتن است. اولین پنل روز در # CommsCon19 در مورد این بیانیه از طریق لنز رابطه بین متخصصان روابطعمومی و روزنامه نگاران بحث می کند.
در این رویداد چهار نکته کلیدی بیان شده است:
"فقط به این دلیل که ابزارهای بیشتری داریم به این معنی نیست که باید سلاح اصلی خود را که روابط رسانه ای است، کنار بگذاریم."
به گفته کیتی واتس، مدیر روابط عمومی و ارتباطات، اجماع بر مطلب بود که در هر صورت روابط رسانه ای شکوفاست.
آلیس کلین رئیس رسانه ها در شلتر، تأکید کرد که روزنامه نگاران وقت کمتری برای جستجو در مطبوعات دارند و بنابراین هنگامی که کیفیت آنها را بررسی می کنیم، از استانداردهای بالاتری برخوردار هستند. این مورد توسط ریچارد گریفیتس، مدیر ارتباطات راهبردی کچوم، مورد حمایت قرار گرفت که اظهار داشت روابط رسانه ای با توجه به ظهور قالب هایی که داستان ها در آنها توزیع می شوند، هنوز هم برای اطمینان از صحت داستان ها ضروری است.
جنیفر اوگانلای، مدیر روابط عمومی KPMG نتیجیه گیری کرد که در نهایت، همه چیز به سمتی می رود که کارشناسان به یکدیگر اعتماد هدیه بدهند. اعتماد در هنگامی که متخصصان ارتباط با روزنامه نگاران در ارتباط باشند، بسیار حایز اهمیت است و این موضوع بر اعتماد مخاطبان بر محتوا تاثیر می گذارد.
"در شروع هر مبارزه انتخاباتی، یک تیم تحلیلی تحقیق باید افراد مناسب را با آنها درگیر کنند."
ریچارد گریفیتس مدیر ارتباطات استراتژیک کچام کیتی واتس تأیید کرد که روابط رسانه ای به هدف دستیابی به نشریات تخصصی و مخاطبی که بعد از هضم محتوا عمل خواهد کرد، نزدیک شده است. از این نظر، اندازه گیری در طول مبارزات انتخاباتی بر خلاف نگرش گذشته ضروری است.
ریچارد گریفیتس افزود: از ابزارهای دیجیتال باید برای شناسایی و رسیدن به طیف وسیعی از مخاطبان مورد هدف سازمانها، صرف نظر از اندازه و کوچکی آنها استفاده شود.
"متخصصان روابط عمومی مجبورند نقاط مختلفی را از نظر خارجی و داخلی به همگان وصل کنند."
جنیفر اوگانلای، مدیر روابط عمومی، KPMG دیجیتالی شدن ارتباطات همچنین به متخصصان روابط عمومی این امکان را داده است که با یکدیگر سازگار شوند و به یکدیگر اعتماد کنند تا به طور داخلی نیز گزارش دهند.
اوگونلی اهمیت تنظیم گزارش داخلی بسته به اینکه چه کسی اطلاعات را از استراتژی های رسانه ای در دست اقدام را دریافت می کند را برجسته می کند، همانطور که یک مدیر عامل و یک کارورز داده به یک روش داده ها را هضم نمی کنند.
در همین زمینه نیز کلین تصریح کرد که همکاری مشترک با تیم های دیگر، مانند همکاران روابط عمومی وی، در به حداکثر رساندن بازگشت سرمایه ضروری است. این همکاری همچنین در ارایه بازخورد حکایت های اساسی مشتریان برای مشاوره در مورد بهترین راه های مشارکت مشتریان موجود را تقویت کرده و منجر به هدایت مشاغل جدید می شود.
"آخرین گزارش Cision از وضعیت رسانه ها نشان می دهد که رسانه های درآمدزا هنوز هم از نظر مخاطبان بسیار ارزشمند هستند."
آلیس کلین، رئیس رسانه های شلتر این پنل کاملاً تأیید کرد که روابط رسانه ای از هر زمان دیگری قدرتمندتر است. از آنجا که ذینفعان توجه بیشتری به پولی دارند که در روابط عمومی سرمایه گذاری می کنند، اشتباهات تأثیر بیشتری نسبت به گذشته دارند.
مصاحبه اخیر پرنس اندرو در خبر شبانگاهی بی بی سی به عنوان نمونه ای عالی برای نشان دادن این مورد بود. رابطه بین متخصصان روابط عمومی و روزنامه نگاران پیچیده تر شده است و آنها نسبت به اقدامات یکدیگر پاسخگوتر هستند. این سطح از آگاهی در قلب یکپارچه سازی ارتباطات دیجیتالی یک سازمان و مخاطبان آنها قرار دارد، به خصوص که در بین مخاطبان نیز که اکنون نسبت به مطالبی که مصرف می کنند حساس تر هستند، بیشتر قابل مشاهده است.
نویسنده: دونا بولود
مترجم: مریم میرعبدالحق
منبع: https://www.publicrelationstoday.com
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|