درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
جمعه، 4 بهمن 1398 - 09:18   

ابتکار «متیو بریدی» پدر فتوژورنالیسم؛ انعکاس فاجعه با انتشار عکس

  ابتکار «متیو بریدی» پدر فتوژورنالیسم؛ انعکاس فاجعه با انتشار عکس


ادامه ادامه مطلب یک

ده مهارت کلیدی لازم در سال 2020

  ده مهارت کلیدی لازم در سال 2020


ادامه ادامه مطلب دو

خدمت به منطقه آرمان مدیریت و پرسنل مجتمع مس سونگون است

  خدمت به منطقه آرمان مدیریت و پرسنل مجتمع مس سونگون است


ادامه ادامه مطلب سه

واتساپ باز هم سرویس جدید ارائه کرد؛ این بار ارسال تصاویر متحرک

  واتساپ باز هم سرویس جدید ارائه کرد؛ این بار ارسال تصاویر متحرک


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ابتکار «متیو بریدی» پدر فتوژورنالیسم؛ انعکاس فاجعه با انتشار عکس
  خدمت به منطقه آرمان مدیریت و پرسنل مجتمع مس سونگون است
  ده مهارت کلیدی لازم در سال 2020
  مهارت چیست؟
  ثبت نام خبرنگاران متقاضی مسکن طی روزهای آتی
  نحوه استفاده از وسایل دیداری در هنگام سخنرانی
  اعضای جدید هیئت مدیره انجمن روابط عمومی ایران انتخاب شدند
  11 پیام کنفرانس روابط عمومی 1398
  واتساپ باز هم سرویس جدید ارائه کرد؛ این بار ارسال تصاویر متحرک
  بانک رفاه اعلام کرد/ دستور العمل اجرایی جدید بخشودگی سود تسهیلات تا سقف یک میلیارد ریال
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41082صفحه نخست » ادامه مطلب سهشنبه، 23 آذر 1398 - 15:51
فرهنگ سازی در جوامع، مهمترین نقش نظام های آموزش عالی
از آن جایی که فرهنگ سازی یک فعل اجتماعی است که در ارتباط با گستره وسیعی از انسانها سروکار دارد و می خواهد بر رفتار و ذهنیت تعداد زیادی از آدمیان تأثیر بگذارد یک عمل روابط عمومی نیز هست زیرا شناخت افکار عمومی و تأثیرو نفوذ در آن یکی از وظایف و شاید مهمترین وظیفه روابط‌عمومی است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| صنعت بیمه به عنوان یکی از عمده‌ترین نهاد‌های اقتصادی مطرح بوده و به دلیل پشتیبانی فعالیت دیگر نهاد‌ها در هر جامعه‌ای جایگاه ویژه‌ای دارد. برای اندازه گیری میزان موفقیت صنعت بیمه در ایران و دیگر کشور‌ها معمولا از شاخصی به نام ضریب نفوذ استفاده می‌شود و با توجه به این شاخص می‌توان گفت که کشور‌ها چقدر در صنعت بیمه پیشرفت داشته اند.

 

بررسی آمار نشان می‌دهد که سرعت رشد صنعت بیمه در ایران بالاتر از میانگین منقطه و جهان بوده و با وجود افت ضریب نفوذ بیمه در منطقه خاورمیانه و ثابت ماندن آن در جهان، این شاخص در ایران روندی افزایشی هرچند با سرعت کم داشته است؛ نکته حائز اهمیت این است که توسعه هر پدیده ای در جامعه، منوط بر فرهنگ سازی است.

 

از آن جایی که فرهنگ سازی یک فعل اجتماعی است که در ارتباط با گستره وسیعی از انسانها سروکار دارد و می خواهد بر رفتار و ذهنیت تعداد زیادی از آدمیان تأثیر بگذارد یک عمل روابط عمومی نیز هست زیرا شناخت افکار عمومی و تأثیرو نفوذ در آن یکی از وظایف و شاید مهمترین وظیفه روابط‌عمومی است.

 

شناخت افکار عمومی نقش بسیار زیادی در فرایند فرهنگ سازی خواهد داشت به این دلیل که فرهنگ و رفتار یک جامعه ناشی از نوع تفکر و اندیشه حاکم بر اذهان مردم آن جامعه است و تغییر و اصلاح فرهنگ یک جامعه با تغییر و اصلاح فکر و اندیشه مردم آن جامعه ممکن می شود.

 

از این رو روابط عمومی به عنوان نماینده رسمی و علمی شناخت و مطالعه افکار عمومی اهمیتی مضاعف می یابد. روابط عمومی به دلیل وظایف درون سازمانی و برون سازمانی بیش از همه در اعتلا و رشد فرهنگ و رفتار با انسان سر و کار دارد و از زمینه ها و امکانات و ابزارهای خوبی جهت اعتلا بهره مند است و به مخاطب شناسی برای اقناع و نفوذ در مخاطبین دسترسی دارد.

 

طریق شناخت علمی و صحیح مخاطبان به راهبردهای معین و اجرای برنامه های سازماندهی شده به اطلاع رسانی و تدوین فرهنگ صحیح فردی و اجتماعی بستگی دارد و با تعمیم وسیع برای ترویج و تبلیغ یعنی جا انداختن رفتارها و الگوهای مناسب رفتاری به مقوله فرهنگ سازی مربوط است.


از سوی دیگر، آموزش از مهم ترین فرآیندهایی است که ترمیم و تجدید زندگی آدمیان به آن وابستگی وپیوستگی دارد. امروز مهم ترین نقش وحساسیت نظام های آموزش عالی، فرهنگ سازی در جوامع است . در شرایط کنونی یکی ازشاخصه های کشورهای در حال توسعه را مسأله فرهنگ" و به ویژه نقش نظام آموزش عالی درآن می دانند. فرهنگ و میزان سطح ارتقای معیاری برای توسعه یافتگی محسوب می شود. بر همین اساس می‌توان در کتاب‌های درسی از ظرفیت‌های آموزش و پرورش برای فرهنگ سازی و آمادگی ساختار ذهنی دانش آموزان برای فهم درست تری از بیمه استفاده کرد یا به عنوان مثال در دانشگاه‌ها بر روی تربیت نیروی انسانی ومدیران در صنعت بیمه تمرکز کرد.

 

در همین راستا و برای گسترش و توسعه فرهنگ بیمه، به ابتکار بیمه مرکزی ج.ا.ا ، شرکت های بیمه با همکاری و همراهی مدیران و مسئولان آموزش و پرورش ، طرح ملی تحت عنوان "زنگ بیمه" را در مدارس استان های سراسر کشور اجرا کردند. زیرا معتقدند صنعت بیمه با ورود به مدارس قطعاً به خانواده‌ها راه پیدا می‌کند و روند همگانی‌سازی آن شتاب بیشتری خواهد یافت.

داود شکری مدیر روابط عمومی، بازاریابی، فروش، تبلیغات و crm شرکت سهامی بیمه"ما"

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه نگاری که اعلامیه استقلال آرژانتین را نوشت


  ابتکار «متیو بریدی» پدر فتوژورنالیسم؛ انعکاس فاجعه با انتشار عکس


  الگویی برای روابط عمومی ها در مواجهه و مدیریت اخبار، تصاویر و ویدئوهای جعلی


  هدایت گری اصول اولیه مدیریت در سازمان ها


  انتصاب مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد


  اعضای جدید هیئت مدیره انجمن روابط عمومی ایران انتخاب شدند


  ده مهارت کلیدی لازم در سال 2020


  11 پیام کنفرانس روابط عمومی 1398


  قابلیت مدیریت بالغ پرتفوی


  نحوه استفاده از وسایل دیداری در هنگام سخنرانی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی