درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 12:49   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41056صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیسه شنبه، 26 آذر 1398 - 08:15
نقش قدرتمند روابط عمومی در تبیین درست "برنامه ریزی و مدیریت" در کشور
در یک سیستم بازخوردی موفق؛ کارفرما باید کانالهای دریافت نظریات و پیشنهادات و یا انتقادات مخاطب را باز گذاشته و در زمان سیاستگذاری به دسترسی آسان مخاطب به همراه چگونگی تشویق او به شرکت در نظرسنجی مثلا پس از استفاده از خدمات کارفرما و یا خرید کالای کارفرما بطور عملگرایانه ای بیندیشد.
  

دکتر ابوالفضل بهشتی

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| یکی از عوامل مهم در موفقیت یک سیاست روابط عمومی موفق؛ فکر کردن و برنامه ریزی برای ایجاد یک رابطه عملگرایانه میان نیات خوب سیاستگذار است. این نیات خوب ذهنیت او را تشکیل داده و خروجی آن که رفتار است باید بر مبنای آن شکل گیرد.


سیاستگذار همزمان که با نیات خوب خود سیاستها را تنظیم می کند؛ به چگونگی اجرای آنها و مکانیسم عملیاتی شدن آن سیاستها نیز باید بیندیشد. درست است که بیشتر اطلاعات مبادله شده میان طرفین امروزه از طریق فضای مجازی است ولی باید توجه داشت در پس این فضا و در پشت رایانه ها و ابزارهای ارتباطی همراه، انسانهایی هستند که همانند خود سیاستگذار دارای قوه ادراک و تحلیل اطلاعات هستند.


به طور مثال، شناختن دست فضای مجازی و استفاده بهینه از امکانات فزاینده آن می تواند به ایجاد چهره ای شفاف و واقعی از شرکت و یا نهاد یا فرد که به اختصار آن را کارفرما می نامیم کمک کند.


استفاده درست از امکانات زیادی که فضای مجازی در اختیار سیاستگذار می گذارد همانطور که می تواند به نقطه قوتی برای نهاد یا شرکت یا فرد باشد؛ به همین میزان هم استفاده نادرست آن می تواند موجب تخریب تصویر کارفرما شود. در این میان عاملی که می تواند به عملگرا بودن یک سیاست خوب بیفزاید و رابطه بین ذهنیت و رفتار سیاستگذار را مستحکم کند استفاده از سیستم بازخوردی فیسبوک بر اساس استفاده از امکانات زیاد فضای مجازی می باشد.


در یک سیستم بازخوردی موفق؛ کارفرما باید کانالهای دریافت نظریات و پیشنهادات و یا انتقادات مخاطب را باز گذاشته و در زمان سیاستگذاری به دسترسی آسان مخاطب به همراه چگونگی تشویق او به شرکت در نظرسنجی مثلا پس از استفاده از خدمات کارفرما و یا خرید کالای کارفرما بطور عملگرایانه ای بیندیشد.


مثلا در شهر کوچکی که همه امکان استفاده از فضای مجازی را ندارند ارسال پیامک به مشتری و یا مخاطب و شرکت دادن او در یک نظرسنجی کوتاه که وقت او را بیش از پنج دقیقه نگیرد و فهمیدن آن هم آسان باشد؛ گزینه ای عملگرایانه و در مقابل آن ارائه نظرسنجی به مخاطب از طریق فضای مجازی و یا ارائه سوالاتی پیچیده و یا طولانی می تواند سیاستی غیر عملگرایانه و آرمانی باشد.


در این سیستم بازخوردی عملگرایانه موفق؛ تولید کننده و مصرف کننده در دو مکان مختلف فیزیکی یکی هستند. این بدین معنی است کارفرما مکانیسمی ایجاد کرده مصرف کننده به طور آسان نظرات خود را به او منعکس کرده و او نیز در سطحی منطقی با بکار بستن این نظرات در هر مرحله از تغییرات در ذائقه مخاطب بتواند کالا و یا خدمات خود را آنگونه تغییر دهد. کارفرما مصرف کننده نظریات مخاطب بوده و در عین حال مخاطب که تولیدکننده پیشنهادات است که توسط کارفرما مصرف می شود.


این ارتباط دو سویه می تواند با اظهارات دائمی بخش روابط عمومی کارفرما به صورتی سودمند در جهت رفع سوء تفاهم ها و ایجاد تفاهم بین دو سمت این معادله عمل کند. اطلاع رسانی کارفرما به مخاطب مثلا توسط یک پیامک که ما نظریات و یا شکایت شما را دریافت کردیم و هم اکنون قسمت مربوطه مشغول کار بر روی آن است و یا ایمیل و یا پیامی الکترونیکی در صفحات مجازی کارفرما که برای این منظور در نظر گرفته شده است موجب اعتمادسازی در این رابطه دو سویه است.


از طرفی دیگر واقعیات کنونی زندگی های روزمره در عصر ماشینی شدن زندگی کار تشویق مخاطب به اظهار نظر و یا نقل شکایت را با توجه به کمی وقت و یا وجود دیگر سرگرمی ها و مشغله های کاذب مانند تماشای سریالهای تلویزیونی و یا استفاده زیاد از شبکه های اجتماعی به چالشی واقعی برای کارفرما تبدیل کرده است. تشویق مخاطب از طریق شرکت دادن او در یک قرعه کشی برای مثلا دریافت یک کارت جایزه خرید پیش پرداخت شده از همان شرکت می تواند یکی از این عوامل مشوق باشد.


تماس با مخاطبی که نظر یا انتقادی را تسلیم کرده برای پیگیری بیشتر می تواند عاملی دیگر در جهت تقویت این رابطه دو سویه و نشان دهنده یک سیاست عملگرایانه است. این که کارفرما به مخاطب نشان دهد که نظرم برایش اهمیت دارد و در عین حال هنر خوب گوش دادن را بلد است موجب تقویت رابطه ای دو سویه می شود. همچنین یک تماس تلفنی با مخاطب و دریافت توضیحات بیشتر او می تواند به بهتر فهمیده شدن دغدغه های مخاطب و جلوگیری از سوء تفاهمات نیز کمک شایانی بنماید.


مثلا اگر بخش روابط عمومی ذره ای تردید نسبت به نظریات دریافت شده دارد باید از گمانه زنی و نتیجه گیری بر مبنای تصورات و برداشتهای مشکوک پرهیز کرده و با یک تماس تلفنی با مخاطب در زمانی که برای او مناسب است؛ از ایجاد یک خطا در تصمیم گیری و تصمیم سازی بر مبنای یک برداشت غلط جلوگیری کند.


قابل فهم بودن مطالب ارائه شده به مخاطب و استفاده از زبانی ساده به افزایش این تفاهم کمک کرده ولی با کمی غفلت از اصول حرفه ای می تواند به عوام گرایی بینجامد. این خطر با توجه به وجود شبکه های مجازی زیاد بخصوص آنهایی که قابلیتهای صوتی و تصویری را در اختیار دو طرف می گذارند بیش از پیش در کمین روابط عمومی هاست.


عوام گرایی برای جلب نظر مخاطبان می تواند حتی به زیر پا گذاشتن اصول اخلاقی منتهی شود. فلذا شفافیت در عین احترام به نظر مخاطب و سعی در جلب آن ولی نه به هر قیمت است که یک روابط عمومی با اهدافی بلند مدت را موفق و متمایز از یک آگهی فروش برای جلب آنی و موقت مشتری می نماید.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد