درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
یکشنبه، 29 دی 1398 - 09:06   

روابط عمومی انسان محور

  روابط عمومی انسان محور


ادامه ادامه مطلب یک

شرکت مادر گوگل یک تریلیون دلاری شد

  شرکت مادر گوگل یک تریلیون دلاری شد


ادامه ادامه مطلب دو

واتساپ صحنه تبلیغات نمی ‌شود

  واتساپ صحنه تبلیغات نمی ‌شود


ادامه ادامه مطلب سه

کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی

  کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ایده منتخب/ الگوی کاربردی آسیب شناسی ارتباطات درون سازمانی (مطالعه موردی: شرکت فجر انرژی خلیج فارس)
  بازدید جف بزوس از هند و اعلام سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری در این کشور
  چکیده/ گزارش برگزاری شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران
  روابط عمومی انسان محور
  گزارش برگزاری شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان همدان
  عملکرد روابط عمومی ها زیر ذره بین استانداری همدان
  دیدار مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران با فرماندار ویژه شهرستان ری
  گزارش برگزاری شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران
  گزارش تصویری/ شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران
  ایده منتخب/ پیوست اطلاع رسانی طرحها و پروژه های عمرانی و خدماتی دستگاههای اجرایی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41052صفحه نخست » ادامه مطلب چهارچهارشنبه، 20 آذر 1398 - 14:48
جای خالی آموزش بیمه به کودکان در رسانه های جمعی
مهدی شمسایی ظفرقندی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل بیمه نوین و دبیر کارگروه روابط عمومی سندیکای بیمه گران ایران - اگر تعریف فرهنگ را شیوه زندگی ای بدانیم که الگوهای رفتاری را شکل می دهد، متعاقب آن باید درنظر داشته باشیم که الگوهای رفتاری بر مبنای باورهای نهادینه شده افراد شکل می گیرد. به این معنی که اگر افراد به رفتاری باور و اعتقاد داشته باشند، بدون توسل به اجبار یا قانون، آن را انجام خواهند داد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| در صنعت بیمه کشورمان، تا کنون تمرکز اصلی بر ارزش آفرینی برای سهامداران و سودآوری بوده است. اما این سودآوری مدیون رشد ضریب نفوذ بیمه نیز هست. می دانیم که این شاخص فاصله معناداری با دیگر کشورهای پیشرفته جهان داشته است که البته بخشی از آن به علت عمر کوتاه حدود 100 ساله بیمه در کشورمان است و بخش دیگر آن عللی همچون کم توجهی به رویکردهای فرهنگسازی را در برمی¬گیرد. بیمه مفهومی کمتر شناخته شده برای اقشار مختلف جامعه است مسئله¬ای که اغلب آن را به دید پرداخت پولی می¬نگرند که بی ثمر است. به گونه ای که حتی درصدی از خودروها نیز، با وجود اجباری بودن قانون، فاقد بیمه نامه شخص ثالث هستند.


اگر تعریف فرهنگ را شیوه زندگی ای بدانیم که الگوهای رفتاری را شکل می دهد، متعاقب آن باید درنظر داشته باشیم که الگوهای رفتاری بر مبنای باورهای نهادینه شده افراد شکل می گیرد. به این معنی که اگر افراد به رفتاری باور و اعتقاد داشته باشند، بدون توسل به اجبار یا قانون، آن را انجام خواهند داد.


برخی رفتارها در حافظه فرهنگی یک ملت وجود دارند اما برای شکل گیری هنجارهایی که زمینه-های آن از پیش وجود نداشته اند، باید از رویکردهای بازاریابی اجتماعی استفاده کرد. رایج¬ترین کمپین¬های بازاریابی اجتماعی، بر ترویج رفتارهایی کـه مسـائل خـاص را هـدف قـرار می¬دهند، تمرکز می¬کنند؛ برخی از این مسائل عبارت اند از: مسائل مربوط به سلامت، پیشگیری از سـوانح، زیست محیطی و مشارکت اجتماعی. بازاریابی اجتماعی طی 40 سال گذشته به طور عمده بر تغییر رفتار فردی تمرکز کـرده اسـت. بازاریابی اجتماعی به پیشبرد اهداف اجتماعی و رفاهی و ارتقاء میزان رفاه مشتری و جامعه توجه دارد و از یکسو از علوم تربیتی و اجتماعی و از سوی دیگر از بازاریابی تجاری برای توسعه مفاهیم خود بهره می¬گیرد.


با این تعاریف، از بازاریابی اجتماعی می¬توان برای شکل گیری باورها نسبت به ضرورت بیمه استفاده کرد. بخشی از ابزار بازاریابی اجتماعی در این مورد نهادهای مختلف اجتماعی، صدا و سیما و رسانه¬ها هستند که می¬توانند با برنامه ریزی و همفکری کارشناسان ارشد بیمه، به خلا های موجود فکری نگرش مردم در مورد بیمه و شرکت های بیمه بازرگانی پی برده و با توجه به آن به تولید برنامه و متن های رسانه ای اقدام ورزند.


در این میان اما از یاد نباید برد که در ایجاد هر باور و رفتاری، کودکان جایگاه ویژه ای دارند. بنابراین در تدوین هر حرکت رسانه ای باید فصلی را به آنها اختصاص داد. آموزش مفاهیم بیمه به کوکان پیش از این توسط بیمه مرکزی ج.ا.ایران در سرفصل کتاب های درسی گنجانده شده است و طرح¬های فرهنگی نیز نظیر "ب مثل بیمه" و "زنگ بیمه"، که به برگزاری نمایش های شاد با مفهوم محصولات بیمه در مدارس ابتدایی سراسر کشور اختصاص دارد، اجرا شده است.


طرح هایی که هر چند می¬تواند با بازنگری و انجام اصلاحات بسیار قدرتمند از آنچه هستند اجرا شوند، اما با یک حضور میدانی در یکی از این برنامه¬های فرهنگی می¬توان میزان اثرگذاری آن را دریافت.


اما همان طور که گفته شد در ایجاد دانش و نگرش افراد نسبت به بیمه، این تنها نهادهای رسمی آموزش نیستند که تاثیر گذارند و منابع دیگر اطلاعاتی مانند صدا و سیما نیز نقش حیاتی دارند. به خصوص آنکه هنوز یکی از بسترهای اصلی سرگرمی کودکان، حداقل تا پیش از سنین نوجوانی، تلویزیون به حساب می آید.


با وجود تلاشهای صورت گرفته از سوی بیمه مرکزی در مدارس، متاسفانه ساخت برنامه های جذاب با موضوع بیمه برای مخاطب کودک تا کنون چندان مورد توجه رسانه های جمعی نبوده است و این شائبه پیش می آید که شاید بخشی از کم کاری متوجه مسئولان بیمه ای است که ارتباط موثری با رسانه ها ایجاد نکرده اند و اهمیت توسعه بیمه را روشن نساخته اند. بنابراین به نظر می¬رسد تقویت روابط متولیان بیمه و رسانه ها از هر دو سو باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روند قهقرا رفتن «تاریخ نگاری و روزنامه نگاری»


  کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی


  گزارش برگزاری شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران


  گزارش تصویری/ شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران


  ایده منتخب/ پیوست اطلاع رسانی طرحها و پروژه های عمرانی و خدماتی دستگاههای اجرایی


  شرکت مادر گوگل یک تریلیون دلاری شد


  واتساپ صحنه تبلیغات نمی ‌شود


  استرینگر


  افسانه روابط عمومی هارولد بورسون


  اپلیکیشن تیک تاک در سال ۲۰۱۹ بیش از فیس بوک و Messenger فیس بوک دانلود شده است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی