درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 17:41   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41032صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 18 آذر 1398 - 16:57
درونی‌سازی و باورمندی به مفهوم بیمه
دکتر فرید میرموسوی - جای تردید نیست که نفوذ بیمه در میان اقشار مختلف اجتماع ایران، دارای ضعف و نارسایی‌های بسیاری است. با این همه، می‌توان با تبیین برخی روش‌های روانشناسانه و راهکارهای تبلیغی، این خلاء فرهنگی را از میان برداشته و ضمن درونی ساختن مفهوم و اهمیت «بیمه» در افراد، آینده‌ی روشنی را برای صنعت بیمه متصور شد. یکی از این راه‌کارها، اجرای روش آیدا AIDA است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| ادوارد تایلور (۱۹۱۷–۱۸۳۲) فرهنگ را، مجموعه‌ای پیچیده‌ از دانش‌ها، باورها، هنرها، قوانین، اخلاقیات و عاداتی می‌داند که هر فرد به عنوان عضوی از جامعه، آن را فرا گرفته و برای خود تعریف می‌کند. همچنین، یکی دیگر از تعاریف فرهنگ، آن را مجموعه‌ای از راه‌کارهای موجه یک جامعه برای دست‌یابی به نیازهای راستین یا زدودن نیازهای ناراستین می‌داند.

 

بدیهی است یکی از این راه‌کارها و شاید مهمترین آن، آموزش است. به دیگر معنا، دست کم، بخشی از فرهنگ هر جامعه، همان چیزی است که مردم آن را آموخته و با درونی ساختن آن آموزها، به زیست و حیات خود در جامعه ادامه می‌دهند. از طریق همین آموزش است که فرهنگ، از نسلی به نسلی دیگر انتقال می‌یابد. به طور نمونه؛ هریک از افراد یک جامعه، نیازی راستین برای ارتباط با دیگر افراد جامعه‌ی خویش دارد. سخن گفتن و زبان مشترک میان افراد جامعه، در واقع یک راه‌کار برای رفع این نیاز است. بنابراین، می‌توان گفت؛ فرهنگ، راه‌کار مشترکی است برای ارتباط، اندیشه، کنش انسانی و در مفهومی کلی‌تر، زندگی و حیات جمعی.


اما نمی‌بایست فراموش نمود که گرچه آموزش، بخشی زنده، زایا و موجب تسلسل و توالی فرهنگ است، لیکن همه‌ی آن نیست. ممکن است بخشی از یک جامعه در معرض آموزه‌های فرهنگ قرار نگیرد و یا فرصتی برای درونی شدن آن آموزه‌ها در همه‌ی جامعه نباشد. زیرا عناصر و مؤلفه‌های فرهنگی، هنگامی تجلی و ظهور عینی می‌یابند که آموزهای فرهنگ، از سطوح نخستین ذهن بشر گذر کرده و در لایه‌های عمیق‌تر، وجهی درونی در افراد یافته و شکلی عملی به خود گیرند. بنابراین برای تحقق هر رخداد فرهنگی، آموزش گرچه لازم، اما کافی نیست. از دیگر سو، فرهنگ همواره میل به تثبیت و تحکیم خویش داشته و به ویژه در جوامع سنتی، در برابر تغییرات و تحولات، ماهیتی بازدارنده دارد. از این رو، مردمانی که در یک بستر فرهنگی زیست می‌کنند، جهت تغییرات ژرف و یا ایجاد تحول عمیق در لایه‌های فرهنگ خود، می‌بایست کوششی فراوانی به خرج داده و تا حصول نتیجه، شکیبا باشند.


چنین موردی را می‌توان در جامعه‌ی ایران و در خصوص مقوله‌ی «بیمه» مشاهده نمود. اگرچه ایرانیان از سالیان گذشته، تحت آموزش معنا و مفهوم «بیمه» قرار گرفته و از سوی نهادهای دولتی و خصوصی با آن آشنا شده‌اند، لیکن این آموزش از سطوح اولیه به سمت لایه‌های زیرین پیش نرفته و در آحاد ایرانیان تبدیل به «باور» نشده است. به طور مثال؛ طی مطالعه‌ای که پس از جاری شدن سیل در ابتدای سال 1398 به انجام رسید، مشخص شد، بسیاری از کارکنان و نمایندگان شرکت‌های مختلف بیمه‌ای، خرید بیمه نامه‌های حوادثی چون سیل و آتش سوزی را برای خود، غیرضروری تلقی نموده و نسبت به آن، اقدامی نداشته‌اند. در حالی که کارشناسان صنعت بیمه، با وجود آموزش و آگاهی از اهمیت این موضوع، آن را در خود درونی نکرده‌اند، جای تردید نیست که نفوذ بیمه در میان اقشار مختلف اجتماع ایران، دارای ضعف و نارسایی‌های بسیاری است. با این همه، می‌توان با تبیین برخی روش‌های روانشناسانه و راهکارهای تبلیغی، این خلاء فرهنگی را از میان برداشته و ضمن درونی ساختن مفهوم و اهمیت «بیمه» در افراد، آینده‌ی روشنی را برای صنعت بیمه متصور شد. یکی از این راه‌کارها، اجرای روش آیدا AIDA است.


در سال 1925، یعنی حدود یک قرن پیش، ادوارد استرانگ با انتشار کتابی با نام «روانشناسی فروش و تبلیغات» (Psychology of Selling and Advertising) ، نظریه‌ی خود با نام آیدا AIDA را مطرح نمود. کلمه‌ی AIDA از حرف اول (کلمات توجه و آگاهی) Attention، (علاقه) Interest ، (مطلوبیت) Desire و (عمل) Action اخذ شده است. استرانگ معتقد است فروش رفتن یک محصول، نیازمند چهار مؤلفه یا سپری شدن چهار مرحله است. ابتدا می‌بایست مخاطب یا خریدار را، از وجود محصول مورد نظر آگاه کرده و توجه وی را جلب نمود. سپس نسبت به داشتن آن محصول در وی ایجاد علاقه کرد. در مرحله‌ی بعد، با ایجاد اشتیاق و احساس مطلوبیت از دراختیار داشتن محصول توسط خریدار، انگیزه‌ی لازم برای عمل خریدن را، در مخاطب ایجاد و به دیگر معنا، وی را، مجاب به اقدام نمود.


حال، با در نظر داشت چنین رویکردهای علمی و نیز با توجه به حضور گسترده و تأثیرگذار رسانه های نوین جهانی، می‌توان امید بسیاری به تحولات مثبت فرهنگی، از جمله درونی سازی و باور به مفهوم «بیمه» داشت. در شرایط کنونی، استفاده از رسانه های دیجیتالی که رسانه هایی سریع الانتقال هستند، امکان ایجاد گفتمان‌های اجتماعی، ارزش‌های اجتماعی و باورهای اجتماعی وجود داشته و عادات زیستی عموم مردم را بهبود بخشید

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد