درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 05:39   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41005صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریشنبه، 16 آذر 1398 - 14:02
خبر بد، خبر خوبیه!
سجاد کرمی نامیوندی - از نظر روانی خیلی از بیماری ها وجود خارجی ندارند و بیشتر تحت تاثیر تلقین دیگران و رسانه هاست و از طرفی این تلقین و موج نگرانی، خود منجر به بروز بیماری های دیگری می شود. احتمالا شما هم پیام هایی از این قبیل، چگونه آنفلونزا نگیریم! را از طرق مختلف (شبکه های اجتماعی و...) دریافت کرده اید؛ خود همین پیام ها نگرانی را افزایش و هجوم مردم به مراکز درمانی را بیشتر می کند!
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| این روزها با سرد شدن و آلودگی هوا در شهرهای بزرگ، ابتلای به بیماری ها نیز افزایش یافته است. در این یاداشت قصد دارم به نقش رسانه ها در این موضوع بپردازم. یکی از وظایف و کارکردهای رسانه ها اطلاع رسانی و آگاهی بخشی است؛ شاید شنیده باشید که خبرنگاران و رسانه ای ها می گویند خبر بد، خبر خوبیه! (Bad News Is Good News!) اما اگر از عواقب آن آگاه باشند، شاید در نحوه اطلاع رسانی چنین اخباری تامل بیشتری کنند... اخباری مثل آسیب های اجتماعی، بیماری ها، مشکلات مردم و...

شاید در نگاه اول، آگاهی بخشی مردم از بیماری هایی مثل آنفلانزا (آنفلونزا) و راه های پیشگیری از آن، که اتفاقا این روزها هم فراگیر شده است؛ طبق همان جمله معروف که میگوید: "پیشگیری بهتر از درمان است" گامی مهم و مثبت باشد. اما، توجه شما را معطوف می کنم به خبری که توسط یکی از مسئولین بیمارستانی تهران که اخیرا گفته اند: این روزها تعداد مراجعین به بیمارستان برای بیماری آنفلونزا در ماه آبان و آذر نسبت به ماه قبل تقریبا دو برابر شده است! خیلی از مراجعان به دلیل ترس از کشته شدن و مرگ ناشی از این بیماری، طبق اعلام آمار رسمی و غیر رسمی رسانه ها و شبکه های اجتماعی، به مراکز درمانی هجوم آورده اند در حالیکه خیلی از آنها یک سردرد یا سرماخوردگی سطحی بیش نیست!

از نظر روانی خیلی از بیماری ها وجود خارجی ندارند و بیشتر تحت تاثیر تلقین دیگران و رسانه هاست و از طرفی این تلقین و موج نگرانی، خود منجر به بروز بیماری های دیگری می شود. احتمالا شما هم پیام هایی از این قبیل، چگونه آنفلونزا نگیریم! را از طرق مختلف (شبکه های اجتماعی و...) دریافت کرده اید؛ خود همین پیام ها نگرانی را افزایش و هجوم مردم به مراکز درمانی را بیشتر می کند! ذکر این نکته لازم است که در شرایط کنونی جامعه که مشکلات معیشتی مردم افزایش و امید اجتماعی کاهش یافته است، این گونه اطلاع رسانی غیرحرفه ای، آرامش روحی و روانی را در جامعه مختل می کند.

صحبت اصلی اینجاست که کمی دقت در عواقب اعلام و نپرداختن به چنین اخباری توسط خود مردم از بروز این بیماری ها و مشکلات روحی ناشی از آن جلوگیری می کند. گاهی اوقات "سکوت بهتر از درمان است!" البته که منکر اطلاع رسانی درست و به موقع توسط رسانه ها نیستم. متاسفانه تجربه نشان می دهد استقبال مردم از خبرهای منفی و بد، براساس غذایی که رسانه ها به خورد آنها می دهند و طبق همان جمله معروف: خبر بد، خبر خوبیه! بیشتر است!
 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
نادیا
| 1398/9/17 - 06:03 |     0     0     |
تحلیل جالبی بود


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد