درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
یکشنبه، 6 بهمن 1398 - 13:20   

فراخوان مشارکت در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1399

  فراخوان مشارکت در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1399


ادامه ادامه مطلب یک

روابط عمومی و تکامل شخصیت سازمانی

  روابط عمومی و تکامل شخصیت سازمانی


ادامه ادامه مطلب دو

کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی

  کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

یکصدوشانزدهمین شمارۀ مدیریت ارتباطات منتشر شد

  یکصدوشانزدهمین شمارۀ مدیریت ارتباطات منتشر شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  یکصدوشانزدهمین شمارۀ مدیریت ارتباطات منتشر شد
  فرماندار هشترود: مدیریت هوشمند ارتباطات انسانی و رسانه‌ای مهمترین کارکرد روابط عمومی‌هاست
  نشست مسئولان روابط عمومی سازمانها و مناطق شهرداری رشت برگزار شد
  دوره‌های آموزشی ویژه روابط عمومی‌ها در شهرستان نور برگزار شد.
  فرماندار هشترود: شهر هشترود شدیداً نیازمند ارتقاء کیفی بصری و ادراکی سیما و منظر شهری است
  با حمایت بانک رفاه کارگران/ مسابقات جام جهانی زورخانه ای و کشتی پهلوانی برگزار شد
  بانک رفاه کارگران اهدا کرد/ 5 میلیارد و 400 میلیون ریال تجهیزات پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
  گراس روتس دمکراسی» در ایران باستان
  آژان های فرانسوی
  روابط عمومی چیست و چه باید درباره آن بدانید؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40979صفحه نخست » آموزش روابط عمومیچهارشنبه، 25 دی 1398 - 09:36
ایده منتخب/ طراحی کلینیک روابط عمومی
دکتر حسن بشیر استاد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) - تحولات جهان در حوزه روابط عمومی با طرح ایده های مختلف برای آسان سازی فعالیت های مختلف روابط عمومی ها باید به شکل مناسب به روابط عمومی های کشور منتقل شوند. از طرف دیگر، بهره مندی از استادان و متخصصان روابط عمومی برای حل و فصل مشکلات روابط عمومی ها و ارائه راه حل های عملیاتی، منطقی و بومی یک ضرورت اساسی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
  

مقدمه
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| روابط عمومی قلب سازمان است که این قلب همیشه نیازمند مواظبت جدی در همه ابعاد نظری، اجرائی، فرهنگی، تبلیغاتی و غیره می باشد. اصولا روابط عمومی ها در تلاش هستند که عامل اساسی پیش گیری، درمان و پاسخگویی سازمان باشند.


این حرکت دو بُعد اساسی است. به عبارتی هم روابط عمومی نیازمند نگهداری و مواظبت است و هم خود باید از سازمان محافظت کند. این محافظت، یک محافظت و پیش گیری جدی در برابر مشکلات و چالش هائی از قبیل: ناکارامدی مدیریتی، ناسازگاری تبلیغاتی، ناآشنائی با درخواست های مشتریان، ناتوانی اجرائی، عدم توانائی در پاسخگویی، ناشایستگی در ایجاد روابط فعال و غیره است.


بدیهی است که روابط عمومی نقش یک پزشک در یک کلینک را می تواند داشته باشد. کلینیکی که فراتر از معالجه بیمارهای مربوط به افراد، تلاش می کند نارسائی های مربوط به سازمان و جامعه را مورد درمان قرار دهد.


این درمان یک درمان فکری، فرهنگی، تبلیغاتی و مدیریتی است. در این زمینه اگر چه تا کنون فعالیت های مناسبی در حوزه روابط عمومی صورت گرفته اند، اما طراحی یک کلینیک فعال روابط عمومی در سطح کشور یکی از نیازهای مهم کنونی در این زمینه است که می تواند سطح توانمندی و سلامتی روابط عمومی های کشور را افزایش دهد.


نوآوری ایده
قطعا تا کنون به واژه کلینیک و حتی درباره روابط عمومی برخی از مطالب را شنیده ایم، اما هیچگاه این ایده به شکل منظم، منسجم، اجرائی و قابل پیاده سازی در معرض مدیران، کارگزاران و علاقمندان روابط عمومی قرار نگرفته است.


این ایده از جهات گوناگونی می تواند یک «ایده نوآورانه» باشد. اینکه یک نهاد مدنی به دنبال حل معضلات و مشکلات روابط عمومی ها به شکل مداوم باشد و تلاش می کند که سه حوزه مهم «پیش گیری»، «درمان» و «پاسخگوئی» را به شکل مناسب و در اسرع وقت را پوشش داده و نیازهای روزمره روابط عمومی ها را متوجه توجه قرار داده و برطرف سازد، خود یک ایده مهم، به روز و ارزشمند است.


تحولات جهان در حوزه روابط عمومی با طرح ایده های مختلف برای آسان سازی فعالیت های مختلف روابط عمومی ها باید به شکل مناسب به روابط عمومی های کشور منتقل شوند. از طرف دیگر، بهره مندی از استادان و متخصصان روابط عمومی برای حل و فصل مشکلات روابط عمومی ها و ارائه راه حل های عملیاتی، منطقی و بومی یک ضرورت اساسی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.


ابعاد اجرائی ایده
«کلینیک روابط عمومی» یک نهاد مدنی بزرگی است که برای همه نقاط کشور طراحی شده است. این نهاد مدنی، در صدد است که سطح توانمندی روابط عمومی ها را افزایش دهد. به همین دلیل کلیه روابط عمومی ها می توانند عضو این نهاد باشند.


در حقیقت، کلینیک روابط عمومی، یک نهاد مرکزی روابط عمومی است که به دنبال افزایش سطح کارائی روابط عمومی ها است. به همین دلیل، دارای ابعاد اجرائی گسترده ای است که در طی زمان می توانند بر اساس نیازهای مطرح افزایش یابند.


اهداف ایده
«کلینیک روابط عمومی»، همچون کلینیک های پزشکی دارای اهداف خاصی است که بدیهی است با وظایف و مسئولیت های روابط عمومی ها همخوانی دارد. اما همانگونه که یک کلینیک پزشکی در صدد پیش گیری و درمان افراد است، کلینیک روابط عمومی نیز در صدد ارائه راه حلهای پیش گیرانه و در صورت نیاز ارائه درمان های مناسب می باشد.


بنابراین می توان اهداف این ایده را به اختصار چنین بیان کرد:
1-تلاش در ارائه راه حلهای مناسب جهت توانمندسازی و افزایش سطح کارائی روابط عمومی ها.
2- تلاش در تبیین شیوه های پیش گیرانه برای مرتفع سازی نارسائی های روابط عمومی ها.
3-تلاش در پیشنهاد راه حلهای مناسب به مثابه درمان مشکلات و معضلات سازمان ها به روابط عمومی ها.
4-تلاش در رسیدگی فوری، روزمره و مستمر به پرسشهای روابط عمومی ها در حوزه های مرتبط به شکل تخصصی، علمی و اجرائی.
5-تلاش در بکارگیری دانش علمی و تجربی استادان، متخصصان و اندیشمندان روابط عمومی برای پاسخگویی مستمر به روابط عمومی ها به شکل مناسب.
6-تلاش در جمع آوری ایده ها، تجربیات و دیدگاه های مختلف روابط عمومی ها برای بهینه سازی، اجرائی سازی و پیاده سازی در سطوح مختلف.
7-تلاش در ایجاد نظام منسجم آموزشی مداوم به شکل فردی، جمعی، کارگاهی، کلاس، سمینار و غیره برای ارتقای آموزشی روابط عمومی ها.
8-تلاش در انعکاس ایده ها و تجربیات موفق به عنوان یک راه معالجه برای نارسائی های روابط عمومی ها.


ساختار ایده
ساختار «کلینیک روابط عمومی» یک ساختار دینامیک و قابل انعطاف است. این ساختار بر اساس نیازهای مداوم قابل گسترش است. بنابراین در مراحل مختلف می تواند از انبساط لازم برخوردار باشد.
ساختار مزبور در دو شکل کلی و تفصیلی ارائه می شود.

ساختار کلی کلینیک روابط عمومی
تلاش شده است که در ساختار پیشهادی همه بخش های مهم و کلیدی از مطالعات روابط عمومی، راه های پیشگیری، اصول درمانی و شیوه های پاسخگویی در نظر گرفته شوند.
ساختار تفصیلی کلینیک در رابطه با بخش های مختلف نیز در اینجا درج می شود.

 

 

 

ساختار تفصیلی کلینیک روابط عمومی





 

بدیهی است که هر یک از این بخش ها شرح وظایف و مسئولیت های خاصی در این رابطه داشته که به دلیل اختصار این موارد در اینجا درج نشده اند.


چگونگی و شیوه همکاری
یکی از موارد مهم در این زمینه چگونگی همکاری روابط عمومی با کلینیک مزبور است. این همکاری، یک همکاری چندجانبه باید باشد. موفقیت این کلینیک قطعاً نیازمند همکاری کلیه روابط عمومی ها است. این همکاری در حقیقت، یک همکاری اصولی به خود روابط عمومی هاست و بیشترین بهره در این زمینه متعلق به روابط عمومی ها خواهد بود.


در این زمینه موارد مهم چگونگی و شیوه همکاری درج می شود:
1- عضویت کلیه روابط عمومی ها در کلینیک مزبور با حمایت مادی و معنوی آنان از کلینیک.
2- پاسخگویی کتبی، تلفنی، اینترنتی و حضوری.
3- اعزام استادان و متخصصان روابط عمومی برای تدریس، برگزاری کارگاه، سمینار و غیره.
4- تدوین دستورالعمل ها، شیوه های پیش گیری و روش های درمانی برای روابط عمومی ها.
5- تهیه پیوست های مختلف روابط عمومی برای سازمان های مختلف.

تامین هزینه ها
هزینه های این ساختار باید توسط همکاری کلیه روابط عمومی های کشور تامین شوند. بدیهی است بخش مهم این هزینه ها توسط خدماتی که کلینیک روابط عمومی ارائه می کند تامین خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی


  فراخوان مشارکت در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1399


  نامه ای سرگشاده به متخصصان روابط عمومی


  زمینه سازمانی می تواند بر پروژه ها تأثیر بگذارد


  دفتر مدیریت پروژه


  داده‌کاوی


  تعاریف رسانه های اکتسابی، رسانه پولی و رسانه شخصی


  محتوا


  روابط عمومی و تکامل شخصیت سازمانی


  اعتماد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی