درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 16 مرداد 1399 - 18:19   

فراخوان ثبت نام در وبینارهای آموزشی روابط عمومی

  فراخوان ثبت نام در وبینارهای آموزشی روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

خبرنگار صدای مردم است نه بلندگوی مسئولین

  خبرنگار صدای مردم است نه بلندگوی مسئولین


ادامه ادامه مطلب دو

ابتکار شهرداری ساری/ تقدیر از خبرنگاران مرکز استان مازندران

  ابتکار شهرداری ساری/ تقدیر از خبرنگاران مرکز استان مازندران


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مایکروسافت برای متقاعد کردن دونالد ترامپ در جهت خرید «تیک‌تاک» با کاخ سفید مذاکره می‌کند
  استفاده از روبات برای پاکیزه کردن شهر از کووید-۱۹
  چرا کنار گذاشتن تلفن همراه سخت است؟
  نخستین روزنامه‌ ایرانی: کاغذ اخبار میرزا صالح
  بحران کرونا؛ مشترکان تلگرام در پرتگاه تئوری توطئه
  ابتکار شهرداری ساری/ تقدیر از خبرنگاران مرکز استان مازندران
  دیوار کوتاه تر از دیوار خبرنگار/ سر تعظیم در مقابل مقام شامخ خبرنگاران
  سرپرست مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت جهاد کشاورزی منصوب شد
  مراسم تجلیل از خبرنگاران در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد
  دیدار وزیر ورزش و جوانان با مدیر روابط عمومی،خبرنگاران پایگاه خبری ورزش و جوانان و مدیرمسئول، دبیران و سردبیر خبرگزاری برنا
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40966صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگارییکشنبه، 10 آذر 1398 - 21:40
چطور امپراتوریِ روپرت مِرداک جهان را از نو ساخت؟
جاناتان مالر - جیم روتنبرگ برگردان: معصومه ناصری - خانواده آرتور سالزبرگر بیش از یک قرن است که روزنامه‌ نیویورک ‌تایمز را در اختیار دارند. امپراتوری مرداک در مقایسه با این‌ها جوان‌تر است اما به سختی می‌توان قدرتمندتر از خاندان رسانه‌ای مرداک، امپراتوری دیگری در میان رسانه‌ها یافت.
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| تاریخ نشان می‌دهد که قدرت رسانه به تدریج و در گذر چند نسل به دست می‌آید و یکی از دلایل این که کنترل رسانه‌ها معمولاً در یک خاندان می‌ماند همین است. خانواده‌ی گراهام، پیش از آن که واشنگتن ‌پست را به جِف بِزوس، بنیان‌گذار آمازون بفروشند، ۸۰ سال صاحب این روزنامه بودند.

 

ویلیام هرتز سوم، هنوز که هنوز است بنگاه هرتز را مدیریت می‌کند که بنیانش را پدر پدربزرگش گذاشته است. او معدن‌داری بود که بعدها سناتور شد. خانواده آرتور سالزبرگر بیش از یک قرن است که روزنامه‌ نیویورک ‌تایمز را در اختیار دارند. امپراتوری مرداک در مقایسه با این‌ها جوان‌تر است اما به سختی می‌توان قدرتمندتر از خاندان رسانه‌ای مرداک، امپراتوری دیگری در میان رسانه‌ها یافت.

چند سال پیش به نظر می‌رسید که موج پوپولیسم دست‌راستی، پدیده‌ی فرهنگی زودگذری باشد اما اکنون به جنبش سیاسی مهم این دوران تبدیل شد‌ه‌ و نظم جهانی پنجاه سال اخیر را به هم ریخته‌ است. این امپراتوری مرداک نبود که سبب شکل‌گیری این موج شد اما او بیش از هر شرکت رسانه‌ای دیگری، به تقویت و ترویج این موج پرداخته و از آن سود برده است.

 

 رسانه‌های این خاندان در سراسر جهانِ انگلیسی‌زبان، به خیزش پوپولیست‌های حاشیه‌نشین و ملی‌گرایی قومی کمک کرده و اساسِ مفهوم حقیقت را سیاسی کرد‌ه‌اند. نتیجه‌ی این کار بسیار چشمگیر است. شاید بی‌ثبات کردن دموکراسی‌های سراسر جهان، مأموریت این خانواده نباشد اما مهم‌ترین میراث آنهاست

 

منبع: www.aasoo.org


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نخستین روزنامه‌ ایرانی: کاغذ اخبار میرزا صالح


  فراخوان ثبت نام در وبینارهای آموزشی روابط عمومی


  معرفی کتاب جدید رئیس پیشین شرکت نفتی «بریتش پترولیوم»/ کتاب «بساز، بیندیش، تخیل کن»


  ویژگی‌های ممتاز یک خبرنگار


  رهبران صنعت از روابط عمومی چه سودی می برند؟


  نشست مجازی مدیران روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان


  گزارش برگزاری آئین پایانی دومین جشنواره نیرو و رسانه (نور)


  «۶۹ میلیون نفر» در ایران مشترک اینترنت موبایل هستند


  گزارش برگزاری نخستین همایش «هوش مصنوعی، همه‌چیز»


  ابتکار شهرداری ساری/ تقدیر از خبرنگاران مرکز استان مازندران


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی