درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 22 فروردین 1400 - 03:14   

نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400 با موضوع: ابر نیروی روابط‌عمومی

  نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400 با موضوع: ابر نیروی روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

تقویم روز ارتباطات/ زادروز مصطفی قریب روزنامه نگار معاصر ایران ـ روش کار قریب در خبرنویسی

  تقویم روز ارتباطات/ زادروز مصطفی قریب روزنامه نگار معاصر ایران ـ روش کار قریب در خبرنویسی


ادامه ادامه مطلب دو

یافته‌های جدید پژوهش «پیو» در خصوص شبکه های اجتماعی

  یافته‌های جدید پژوهش «پیو» در خصوص شبکه های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب سه

آینده مشاغل در عصر هوش مصنوعی

  آینده مشاغل در عصر هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اصول وآداب تشریفات گامی نوین در روابط عمومی سازمان ها
  مدیرعامل در مراسم افتتاح طرح ملی موتورهای کم مصرف یورو6: پشتیبانی از واحد های تولیدی از برنامه های اصلی بانک رفاه کارگران است
  نگاهی ارتباطی به ماسک
  تقویم روز ارتباطات/ زادروز مصطفی قریب روزنامه نگار معاصر ایران ـ روش کار قریب در خبرنویسی
  رسانه و روابط عمومی در مناطق آزاد یعنی آینه های روبرو
  عزای ملی چیست؟
  درباره تخریب دوباره صنعت لبنیات / ۱۰درس‌ ارتباطاتی یک ویدئو
  دستاورد دیگری در سال جهش تولید؛ پشتیبانی فولاد مبارکه در تامین مواد اولیه صنعت فولاد/ تثبیت جایگاه بزرگترین آهک ساز خاورمیانه توسط فولاد سنگ
  روابط عمومی شرکت‌های وابسته به فولاد مبارکه باید در سیاست‌های اطلاع‌رسانی با این شرکت هماهنگ باشند
  مسابقه بزرگ زیست محیطی تهران رسانه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40905صفحه نخست » تازه های نشر روابط عمومییکشنبه، 3 آذر 1398 - 21:33
کتاب "برنامه‌ریزی استراتژیک برای روابط عمومی" منتشر می شود
کتاب "برنامه‌ریزی استراتژیک برای روابط عمومی" تالیف کریگ میاموتو، ران اسمیت، راتلج، تیلور و فرانسیس بزودی به همت انجمن متخصصان روابط عمومی و موسسه کارگزار روابط عمومی منتشر می شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| کتاب "برنامه‌ریزی استراتژیک برای روابط عمومی" تالیف کریگ میاموتو، ران اسمیت، راتلج، تیلور و فرانسیس بزودی به همت انجمن متخصصان روابط عمومی و موسسه کارگزار روابط عمومی منتشر می شود.


این مروری کلی بر یک فرایند‎ برنامه ‎ریزی می‌باشد که 4 فاز و 9 گام دارد و در کتاب «برنامه‌ریزی استراتژیک برای روابط عمومی» ارائه شده است. همین گام‌ها را می‌توان با همین کیفیت در برنامه‌ریزی کمپین‌های روابط عمومی، تبلیغات و ارتباطات یکپارچه بهره گرفت.


فرایند‌ طراحی ‎شده برای این گام‎ها حساب‌‎شده هستند و باید پشت سر هم انجام شوند. پس از شناسایی یک مسئله، غالباً تمایل داریم که در یافتن راهکار از دیگران پیش بیافتیم و به همین دلیل تحلیل و تحقیق را دور می ‎زنیم. همین رویکرد، مفروضات بی‌جایی را ایجاد می‌کند که بعدها موجب افزایش هزینه ‎ها، عدم بهره ‎وری و شرمساری می‌شوند.


برنامه‎ ریزی دقیق به طرح‌هایی ختم می‌شود که کنشگرانه و بازدارنده هستند، نه فعالیت‌هایی که صرفاً جنبه‎ واکنشگرانه و اصلاح‌‌کننده دارند. در آنِ واحد، گام‌های این فرایند آن‌قدر انعطاف‌پذیر هستند که اجازه‎ نظارت، آزمون‌ وخطا و ایجاد تغییرات موردنیاز را می‌دهند.


اگر از مدیران با تجربه‌ ارتباطات بپرسید، امکان دارد که لزوماً برنامه‌ریزی‌های خود را در راستای این 9 گام پیش نبرند. اما اگر درباره‎ کارشان با آن‌ها صحبت کنید، احتمالاً خواهید دید که فرایند‎ی تقریباً مشابه فرایند توصیف‌ شده در اینجا را طی می‎ کنند، چه دقیقاً مطابق با همین «گام‌ها» باشد و چه نباشد.


امکان دارد تعداد اندکی از مسئولان روابط عمومی (با نوعی عذاب وجدان) اقرار کنند که خیلی علاقه‌ای به برنامه‎ ریزی ندارند. اما اگر با شما صادق باشند، اعتراف خواهند کرد که با خوش‌شانسی به جنگ مشکلاتشان رفته ‎اند.


شاید آن‌ها به خاطر نداشتن وقت یا بی‌ثباتی محیط اطرافشان، سراغ برنامه‌ریزی رسمی نمی‌‎روند و صرفاً به ارائه‌ واکنش کفایت می‌کنند. امکان دارد برخی از مسئولان روابط عمومی بگویند که روسا و مشتریانشان به دنبال کارهای عملی هستند و مجالی برای برنامه ‎ریزی نمی ‎دهند (هرچند این روسا و مشتریان کوته‌‎نظر، معمولاً دوام زیادی در کسب‌وکار ندارند).


در هر حال اگر به نحوه‌ عملکرد حرفه‌ای‌ها نگاه کنید، احتمالاً برنامه‌ریزی‌های آن‎ها را خواهید دید. مدیران خوب، نحوه‌ اجرای تحقیقات و برنامه ‎ریزی کارشان را یاد گرفته‎ اند و می‌توانند همین برنامه‎ ها را به مشتریان یا روسای شان تحمیل کنند.

 

این کتاب برای استادان، محققان، مدیران، کارشناسان و دانشجویان روابط عمومی و ارتباطات و همچنین رشته های تبلیغات، بازاریابی و سایر علاقمندان اساسی و آموزنده خواهد بود.

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ زادروز مصطفی قریب روزنامه نگار معاصر ایران ـ روش کار قریب در خبرنویسی


  7 اصل برای حفظ انسجام جلسات


  مزیت‌های سخنرانی‌ها


  هنر شنیدن دیگران


  هوا همیشه تاریک و سرد است برای درماندگان


  یافته‌های جدید پژوهش «پیو» در خصوص شبکه های اجتماعی


  رسانه و روابط عمومی در مناطق آزاد یعنی آینه های روبرو


  رشد تبلیغات آنلاین در دوران کرونا


  روابط عمومی شرکت‌های وابسته به فولاد مبارکه باید در سیاست‌های اطلاع‌رسانی با این شرکت هماهنگ باشند


  درباره تخریب دوباره صنعت لبنیات / ۱۰درس‌ ارتباطاتی یک ویدئو


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400 با موضوع: ابر نیروی روابط‌عمومی