درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 21:55   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40850صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگارییکشنبه، 10 آذر 1398 - 15:45
نکاتی سودمند در مورد روابط مطبوعات/10
اگر سازمان خبری، پس از بررسی، به شکایت‌تان ترتیب اثری نداد، شما باید با حقوق‌دانی که در مورد توهین اطلاعات کافی داشته باشد مشورت کنید. در این حال سازمان خبری دیگر درگیر یک دعوی (دادخواهی) احتمالی شده است. اگر شما نسبت به قصور آن سازمان کوتاهی کنید، ممکن است این‌طور به نظر برسد که شما هیچ شکایتی ندارید. از طرف دیگر، سازمان خبری ممکن است بلوف بزند، که در این حالت با یک حقوق‌دان حاذق وارد مذاکره و مشورت شوید.
  

به توافق رسیدن

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| 1. سازمان خبری ممکن است در جلسه اول ملاقات شکایت‌تان را موجه نداند. ممکن است سردبیر بخواهد که با یک حقوق‌دان صحبت کند.


2. اگر سازمان خبری، پس از بررسی ، به شکایت‌تان ترتیب اثری نداد، شما باید با حقوق‌دانی که در مورد توهین اطلاعات کافی داشته باشد مشورت کنید. در این حال سازمان خبری دیگر درگیر یک دعوی (دادخواهی) احتمالی شده است. اگر شما نسبت به قصور آن سازمان کوتاهی کنید، ممکن است این‌طور به نظر برسد که شما هیچ شکایتی ندارید. از طرف دیگر، سازمان خبری ممکن است بلوف بزند، که در این حالت با یک حقوق‌دان حاذق وارد مذاکره و مشورت شوید.


3. سازمان خبری ممکن است حرفش را پس بگیرد یا درصدد تصحیح برآید یا اقدام به چاپ مقاله ای که توسط خود شما نوشته شده کند. پس گرفتن (حرف) نوعی اعتراف به خطاست که عموما با عذرخواهی همراه است. تصحیح، بیان دوباره حقایق است بدون اعترافی مشخص یا عذرخواهی.


4. اگر سهواً و به غلط به شما افترا زده اند، باید به طور روشن و واضح عذر خواهی و اعتراف به اشتباه کنند؛ در همان زمان یا محلی (بخش – صفحه) که مقاله اصلی چاپ شده بود. (ترجیحاً در زمان و موقعیتی بهتر)


5. چون ما در دنیا و زمانه بدی زندگی می‌کنیم، و چون سردبیرها، مثل ما، متنفرند از این که در نظر عموم شرمنده شوند ، ممکن است از شما بخواهند که به یک تصحیح کوچک و سطحی راضی شوید، که در این صورت سازمان خبری نمی خواهد که به تصحیح اشتباهات به طور مشخص و روشن بپردازد. در این موارد، یک تصحیح خشک و خالی (صرف) ممکن است به بدی دیدن متن خبری برای بار دوم باشد، چون این مسئله به خوانندگان وظایف اولیه و ابتدایی را یادآوری خواهد کرد. وقتی خطاهای مقاله بیش از یک یا دو خطای کیفی و حقیقی (factual ) است، در قبول تصحیح بدون اعتراف به اشتباه دقت کنید.


6. در چنین موقعیتی، به جای تصحیح، درخواست فضا یا زمانی برای ارائه نقطه نظرات‌تان را نمایید. شما باید زمان و فضای کافی برای ارائه نظرات‌تان را داشته باشید و این وظیفه سازمان خبری است که این فضا را در اختیار شما قراردهد.


7. اگر به شما فضایی در صفحه سرمقاله دادند به خاطر داشته باشید که چنین فضایی با فضایی در صفحه پرخواننده تر یکی نیست. در این مورد، مذاکره کنید، حداقل تقاضای چاپ یک اطلاعیه (در همان جایی که مقاله اصلی چاپ شده بود) جهت توجه دادن خوانندگان به تکذیبیه سازمان‌تان، نمایید.


8. اگر این تمام چیزی است که به شما پیشنهاد شده، شیوه افترا را امتحان کنید. راضی به این مسئله نباشید که تنها با نوشتن یک نامه به سردبیر کار خود را تمام شده بدانید.

 

ادامه دارد

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد