درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 11 خرداد 1399 - 01:34   

  نیمی از توییت‌های ویروسی کار روباتهاست


ادامه ادامه مطلب یک

جشنواره مجازی فیلم یوتیوب

  جشنواره مجازی فیلم یوتیوب


ادامه ادامه مطلب دو

کتاب الکترونیکی: نحوه‌ نگارش یک برنامه‎ روابط‌عمومی  (یک راهنمای جامع)/1

  کتاب الکترونیکی: نحوه‌ نگارش یک برنامه‎ روابط‌عمومی (یک راهنمای جامع)/1


ادامه ادامه مطلب سه

سالنامه تخصصی روابط عمومی 1399

  سالنامه تخصصی روابط عمومی 1399


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیرعامل بانک سپه: بانک حکمت ایرانیان در بانک سپه ادغام شد
  انتصاب سرپرست روابط عمومی فدراسیون دوچرخه‌سواری
  مایکروسافت خبرنگاران را اخراج و روبات جانشین‌شان می‌کند
  استراتژی ساده برای تصمیمات سخت
  نیمی از توییت‌های ویروسی کار روباتهاست
  سیاست زندگی علیه سیاست مرگ
  استعفای «حسن بشیر» از ریاست هیئت مدیره انجمن سواد رسانه‌ای ایران
  نخستین شورای اطلاع رسانی شهرداری منطقه یک در سال 1399 برگزار شد
  بازگشت میزان تراکنش‌های بانک آینده به شرایط عادی
  دستور رئیس جمهور برای ایجاد تعادل اطمینان بخش برای مردم در بازار سرمایه و بورس
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40850صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگارییکشنبه، 10 آذر 1398 - 15:45
نکاتی سودمند در مورد روابط مطبوعات/10
اگر سازمان خبری، پس از بررسی، به شکایت‌تان ترتیب اثری نداد، شما باید با حقوق‌دانی که در مورد توهین اطلاعات کافی داشته باشد مشورت کنید. در این حال سازمان خبری دیگر درگیر یک دعوی (دادخواهی) احتمالی شده است. اگر شما نسبت به قصور آن سازمان کوتاهی کنید، ممکن است این‌طور به نظر برسد که شما هیچ شکایتی ندارید. از طرف دیگر، سازمان خبری ممکن است بلوف بزند، که در این حالت با یک حقوق‌دان حاذق وارد مذاکره و مشورت شوید.
  

به توافق رسیدن

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| 1. سازمان خبری ممکن است در جلسه اول ملاقات شکایت‌تان را موجه نداند. ممکن است سردبیر بخواهد که با یک حقوق‌دان صحبت کند.


2. اگر سازمان خبری، پس از بررسی ، به شکایت‌تان ترتیب اثری نداد، شما باید با حقوق‌دانی که در مورد توهین اطلاعات کافی داشته باشد مشورت کنید. در این حال سازمان خبری دیگر درگیر یک دعوی (دادخواهی) احتمالی شده است. اگر شما نسبت به قصور آن سازمان کوتاهی کنید، ممکن است این‌طور به نظر برسد که شما هیچ شکایتی ندارید. از طرف دیگر، سازمان خبری ممکن است بلوف بزند، که در این حالت با یک حقوق‌دان حاذق وارد مذاکره و مشورت شوید.


3. سازمان خبری ممکن است حرفش را پس بگیرد یا درصدد تصحیح برآید یا اقدام به چاپ مقاله ای که توسط خود شما نوشته شده کند. پس گرفتن (حرف) نوعی اعتراف به خطاست که عموما با عذرخواهی همراه است. تصحیح، بیان دوباره حقایق است بدون اعترافی مشخص یا عذرخواهی.


4. اگر سهواً و به غلط به شما افترا زده اند، باید به طور روشن و واضح عذر خواهی و اعتراف به اشتباه کنند؛ در همان زمان یا محلی (بخش – صفحه) که مقاله اصلی چاپ شده بود. (ترجیحاً در زمان و موقعیتی بهتر)


5. چون ما در دنیا و زمانه بدی زندگی می‌کنیم، و چون سردبیرها، مثل ما، متنفرند از این که در نظر عموم شرمنده شوند ، ممکن است از شما بخواهند که به یک تصحیح کوچک و سطحی راضی شوید، که در این صورت سازمان خبری نمی خواهد که به تصحیح اشتباهات به طور مشخص و روشن بپردازد. در این موارد، یک تصحیح خشک و خالی (صرف) ممکن است به بدی دیدن متن خبری برای بار دوم باشد، چون این مسئله به خوانندگان وظایف اولیه و ابتدایی را یادآوری خواهد کرد. وقتی خطاهای مقاله بیش از یک یا دو خطای کیفی و حقیقی (factual ) است، در قبول تصحیح بدون اعتراف به اشتباه دقت کنید.


6. در چنین موقعیتی، به جای تصحیح، درخواست فضا یا زمانی برای ارائه نقطه نظرات‌تان را نمایید. شما باید زمان و فضای کافی برای ارائه نظرات‌تان را داشته باشید و این وظیفه سازمان خبری است که این فضا را در اختیار شما قراردهد.


7. اگر به شما فضایی در صفحه سرمقاله دادند به خاطر داشته باشید که چنین فضایی با فضایی در صفحه پرخواننده تر یکی نیست. در این مورد، مذاکره کنید، حداقل تقاضای چاپ یک اطلاعیه (در همان جایی که مقاله اصلی چاپ شده بود) جهت توجه دادن خوانندگان به تکذیبیه سازمان‌تان، نمایید.


8. اگر این تمام چیزی است که به شما پیشنهاد شده، شیوه افترا را امتحان کنید. راضی به این مسئله نباشید که تنها با نوشتن یک نامه به سردبیر کار خود را تمام شده بدانید.

 

ادامه دارد

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سالنامه تخصصی روابط عمومی 1399


  کتاب الکترونیکی: نحوه‌ نگارش یک برنامه‎ روابط‌عمومی (یک راهنمای جامع)/1


  نخستین همایش تجلیل از روابط‌ عمومی‌های شهرستان نور


  گوگل در تقویم امسال شمار محدودی کارمند حضوری خواهد داشت


  انتصاب سرپرست جدید روابط عمومی آبفای آذربایجان غربی


  نحوه ایجاد یک پروژه نمونه کار


  پرزیدنت ترامپ فرمان اجرایی برای «نظارت بر محتوای شبکه‌های اجتماعی» امضا کرد


  جشنواره مجازی فیلم یوتیوب


  تاثیر کووید-19 بر روابط عمومی، حالا و در آینده/ برای ترویج محتوای خود، شرایط کنونی را در نظر بگیرید


  نظام مسوولیت های اجتماعی در فولاد هرمزگان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: کتاب الکترونیکی: کنفرانس از راه دور (یک راهنمای جامع)/ 2