درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 18:26   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40847صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریسه شنبه، 5 آذر 1398 - 12:33
نکاتی سودمند در مورد روابط مطبوعات/7
به طور‌کلی در روزنامه دو فرد مهم حضور دارند.مدیر تجاری و سردبیر. مدیر تجاری، اعتبار، گردش پول و خبر و جنبه‌های تجاری را مدیریت می‌کند. سردبیر در تمام بخش‌ها به جز تبلیغات حضور دارد. جهت شکایت کردن، به ناشر مراجعه نکنید، هم چنین به سراغ کسی که در بخش تجاری روزنامه کار می‌کند نروید.
  

تماس گرفتن با دفتر روزنامه

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| 1. به طور‌کلی در روزنامه دو فرد مهم حضور دارند.مدیر تجاری و سردبیر. مدیر تجاری، اعتبار، گردش پول و خبر و جنبه‌های تجاری را مدیریت می‌کند. سردبیر در تمام بخش‌ها به جز تبلیغات حضور دارد. جهت شکایت کردن، به ناشر مراجعه نکنید، هم چنین به سراغ کسی که در بخش تجاری روزنامه کار می‌کند نروید.


2. معمولا رهبران بخش هیئت تحریریه شامل سردبیر، دبیر مدیریتی (managing editor ) (کسی که در ارتباط با اخبار روزانه است)، دبیر خبری (کسی که مسؤل خبرهای داخلی و خارجی و هم چنین متن‌ها، تیترها و آماده سازی برای چاپ است) و city editor است. عناوین، متفاوت و متنوع هستند اما شما ممکن است تنها با صحبت با یک یا چند نفر از آن‌ها به نتیجه برسید.


3. خبرنگاران تحت رهبری و نظارت سردبیران هستند. با خبرنگاری که یک متن خلاف واقع تنظیم کرده تماس نگیرید. او بیشتر احتمال دارد که متخلف باشد،به دلیل این که ممکن است در صورتی که هنوز ناپخته و کم تجربه است به دیگران اتکاء نکرده و کار خود را انجام دهد.


4. از نقش «نمایندگان دولت» (حامیان خوانندگان، دبیر روابط عمومی، آقای واسطه (Mr. Go- between )، دبیر مرتبط با خوانندگان) اگر در روزنامه شما یکی از این افراد وجود دارد غافل نباشید. اجازه ندهید عناوین شما را تحت تاثیر قرار دهند؛ مگر آن که شخصی از نظر رتبه و موقعیت فوق العاده باشد. نماینده دولت حامی خوانندگان نیست بلکه یک کارمند سازمانی است که با شما به طور غیرمنصفانه رفتار کرده است.


5. تعداد کمی از نمایندگان هستند که ممکن است نسبت به دیگران مستقل‌تر باشند. آن‌ها ممکن است افرادی باشند که از خارج سازمان به طور موقت وارد شده‌اند، مدت خدمت‌شان قراردادی است و در قراردادشان شرط مدت محدود ذکر شده که امکان تجدید آن هم وجود ندارد. هر چند نمایندگان توسط مدیر روزنامه‌ها انتخاب می‌شوند، ممکن است در پیش‌فرض های ایدئولوژیکی مدیریت سهیم باشند. یک نماینده دولت ممکن است آدم مؤثری باشد اما دوست شما نیست.


6. خلاصه این‌که با بالاترین مقام در قسمت تحریریه و نه در قسمت تجاری تماس بگیرید. چنین عمل کنید، مگر این که مشکل‌تان با صحبت کردن با کسی پایین تر از سردبیر اما بالاتر از خبرنگار حل شود. به خاطر داشته باشید که باید مواظب و محتاط نسبت به هرکسی که در سازمان خبری با او سر و کار دارید، باشید. اگر شانس داشته باشید سازمان خبری از استاندارد اخلاقی خوبی برخوردار باشد، شما هیچ‌وقت پای‌تان به آن‌جا باز نخواهدشد.

 

ادامه دارد

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد