درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 17 خرداد 1399 - 22:11   

انتصاب مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز

  انتصاب مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز


ادامه ادامه مطلب یک

فیسبوک، برای اعمال محدودیت، پرس‌‌تی‌وی را نشان‌دار می‌کند‎

  فیسبوک، برای اعمال محدودیت، پرس‌‌تی‌وی را نشان‌دار می‌کند‎


ادامه ادامه مطلب دو

نتایج سه پژوهش/ زدن ماسک در خانه در مهار کرونا موثر است

  نتایج سه پژوهش/ زدن ماسک در خانه در مهار کرونا موثر است


ادامه ادامه مطلب سه

اسطوره بازی‌های کامپیوتری چین بازنشسته شد

  اسطوره بازی‌های کامپیوتری چین بازنشسته شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  انتصاب مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز
  اکوسیستم رسانه‌ای افغانستان؛ جولانگاه جهادی‌های سایبری
  توصیه جدید سازمان جهانی بهداشت: در اماکن عمومی ماسک بزنید
  ارتباط مستقیم تلفنی معاون مدیر عامل در امور اجرایی بانک رفاه با مشتریان
  خدمات رسانی 100 درصدی سامانه های الکترونیک بانک شهر به مردم خوزستان
  موفقیت چشمگیر نرم افزار "همراه شهر" در جلب رضایت مشتریان
  مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان معرفی شد
  افغانستان با بیشترین کارکنان رسانه‌ای مبتلا به کرونا در صدر جهان قرار گرفت
  نخستین روزنامه چاپی جهان
  ثبت سفارش فروش «سهام عدالت» در تمامی شعب بانک آینده
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40847صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریسه شنبه، 5 آذر 1398 - 12:33
نکاتی سودمند در مورد روابط مطبوعات/7
به طور‌کلی در روزنامه دو فرد مهم حضور دارند.مدیر تجاری و سردبیر. مدیر تجاری، اعتبار، گردش پول و خبر و جنبه‌های تجاری را مدیریت می‌کند. سردبیر در تمام بخش‌ها به جز تبلیغات حضور دارد. جهت شکایت کردن، به ناشر مراجعه نکنید، هم چنین به سراغ کسی که در بخش تجاری روزنامه کار می‌کند نروید.
  

تماس گرفتن با دفتر روزنامه

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| 1. به طور‌کلی در روزنامه دو فرد مهم حضور دارند.مدیر تجاری و سردبیر. مدیر تجاری، اعتبار، گردش پول و خبر و جنبه‌های تجاری را مدیریت می‌کند. سردبیر در تمام بخش‌ها به جز تبلیغات حضور دارد. جهت شکایت کردن، به ناشر مراجعه نکنید، هم چنین به سراغ کسی که در بخش تجاری روزنامه کار می‌کند نروید.


2. معمولا رهبران بخش هیئت تحریریه شامل سردبیر، دبیر مدیریتی (managing editor ) (کسی که در ارتباط با اخبار روزانه است)، دبیر خبری (کسی که مسؤل خبرهای داخلی و خارجی و هم چنین متن‌ها، تیترها و آماده سازی برای چاپ است) و city editor است. عناوین، متفاوت و متنوع هستند اما شما ممکن است تنها با صحبت با یک یا چند نفر از آن‌ها به نتیجه برسید.


3. خبرنگاران تحت رهبری و نظارت سردبیران هستند. با خبرنگاری که یک متن خلاف واقع تنظیم کرده تماس نگیرید. او بیشتر احتمال دارد که متخلف باشد،به دلیل این که ممکن است در صورتی که هنوز ناپخته و کم تجربه است به دیگران اتکاء نکرده و کار خود را انجام دهد.


4. از نقش «نمایندگان دولت» (حامیان خوانندگان، دبیر روابط عمومی، آقای واسطه (Mr. Go- between )، دبیر مرتبط با خوانندگان) اگر در روزنامه شما یکی از این افراد وجود دارد غافل نباشید. اجازه ندهید عناوین شما را تحت تاثیر قرار دهند؛ مگر آن که شخصی از نظر رتبه و موقعیت فوق العاده باشد. نماینده دولت حامی خوانندگان نیست بلکه یک کارمند سازمانی است که با شما به طور غیرمنصفانه رفتار کرده است.


5. تعداد کمی از نمایندگان هستند که ممکن است نسبت به دیگران مستقل‌تر باشند. آن‌ها ممکن است افرادی باشند که از خارج سازمان به طور موقت وارد شده‌اند، مدت خدمت‌شان قراردادی است و در قراردادشان شرط مدت محدود ذکر شده که امکان تجدید آن هم وجود ندارد. هر چند نمایندگان توسط مدیر روزنامه‌ها انتخاب می‌شوند، ممکن است در پیش‌فرض های ایدئولوژیکی مدیریت سهیم باشند. یک نماینده دولت ممکن است آدم مؤثری باشد اما دوست شما نیست.


6. خلاصه این‌که با بالاترین مقام در قسمت تحریریه و نه در قسمت تجاری تماس بگیرید. چنین عمل کنید، مگر این که مشکل‌تان با صحبت کردن با کسی پایین تر از سردبیر اما بالاتر از خبرنگار حل شود. به خاطر داشته باشید که باید مواظب و محتاط نسبت به هرکسی که در سازمان خبری با او سر و کار دارید، باشید. اگر شانس داشته باشید سازمان خبری از استاندارد اخلاقی خوبی برخوردار باشد، شما هیچ‌وقت پای‌تان به آن‌جا باز نخواهدشد.

 

ادامه دارد

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  15 درس مهم از روابط عمومی استاد هوشنگ عباس زاده


  اسطوره بازی‌های کامپیوتری چین بازنشسته شد


  کتاب "اندیشه زایی روابط عمومی" منتشر شد


  اولین سالگرد درگذشت استاد هوشنگ عباس زاده


  فیسبوک، برای اعمال محدودیت، پرس‌‌تی‌وی را نشان‌دار می‌کند‎


  متخصص آلمانی: کرونا ثروت، وجهه و قدرت را از عیار انداخت


  حرفه روابط عمومی هنوز با حرفه ای بر پایه تحقیقات فاصله بسیار دارد


  بازی کامپیوتری


  مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان معرفی شد


  اکوسیستم رسانه‌ای افغانستان؛ جولانگاه جهادی‌های سایبری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: کتاب الکترونیکی: کنفرانس از راه دور (یک راهنمای جامع)/ 2