درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 9 بهمن 1398 - 19:45   

آموزش عکاسی (۳): ساختمان دوربین‌های گوناگون

  آموزش عکاسی (۳): ساختمان دوربین‌های گوناگون


ادامه ادامه مطلب یک

چرا بیل گیتس ثروتش را خرج امور خیریه می کند؟

  چرا بیل گیتس ثروتش را خرج امور خیریه می کند؟


ادامه ادامه مطلب دو

کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی

  کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان مشارکت در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1399

  فراخوان مشارکت در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1399


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  خود را برای برکزیت آماده کنید/ تاثیر آن بر روابط عمومی و ارتباطات
  روابط عمومی تعاون روستایی استان البرز رتبه ششم را در بین استانهای سراسر کشوردر زمینه سایت کسب نمود.
  مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام: دستگاه‌های اجرایی در ارائه عملکردها قوی‌تر عمل کنند
  انتصاب مدیر روابط عمومی انجمن تخصصی صنایع نیرو محرکه و قطعه سازان خودرویی استان تهران
  جنبه های مدیریت موفقیت برنامه ها
  آموزش عکاسی (۳): ساختمان دوربین‌های گوناگون
  دلایل استعفای مدیریت روابط عمومی کارخانه ارج
  مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی: کیفیت و زمان پاسخگویی روابط عمومی به رسانه اهمیت دارد
  رئیس شورای اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی استان سمنان: مدیران روابط عمومی رسانه مدار باشند
  اجرای دومین مرحله از طرح هویت بصری وزارت ارتباطات با نصب تابلوهای راهنما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40846صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریدوشنبه، 4 آذر 1398 - 10:47
نکاتی سودمند در مورد روابط مطبوعات/6
هر اتهام یا بیانیه ای علیه سازمان‌تان را بررسی کنید. آیا نادرست بودن‌شان محرز است؟ آیا M این فرصت را داشته که به اتهامات پاسخ دهد؟
  

وقتی که خبر پخش می شود

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| 1. ممکن است خبر منصفانه باشد؛ اگر چنین بود که سود کرده اید، اگر این خبری معمولی است به دیگران بگویید که تمام آن را بخوانند و در برد خود آن را نصب کنید. یک نسخه ویدئویی از مصاحبه تلویزیونی را در جلسه عمومی بعدی نشان دهید. پخش خبر حق مدار بودن سازمان شما را می رساند.


2. اگر متن خبری منفی است، سازمان‌تان را عیب‌یابی کنید.


3. اگر خبر اشتباه و افترا آمیز است، مایوس نشوید. این می‌تواند نقطه شروع پیروزی خوبی برای سازمان‌تان باشد. M و دیگران خواهند خواست که با سازمان خبری تماس بگیرند، اما نخست تمام مدارک مورد احتیاج را به ترتیب آماده کنید. یک بحث کلی (کلی گویی) شما را به جایی نمی‌رساند، چه در دفتر سازمان خبری و چه در دادگاه باید مدارکی در مورد نقل‌قول‌های غلط و نواقص ارائه کنید.

 

تجزیه و تحلیل خبر نادرست روزنامه یا مجله
1. بیانات نقل قول شده در مقاله را با بیاناتی که M و دیگر نمایندگان سازمان طی مصاحبه واقعا ایراد کرده اند مقایسه کنید. جمله ای که در کوتیشن مارک (گیومه) قرار دارد، دقیقا آن چیزی باید باشد که گفته شده، اگر جمله ای ناقص نوشته شده باید در انتهای آن 3 نقطه به معنای ادامه‌دار بودنش چاپ شده باشد. اگر جملات تفسیری هستند باید دقیقا منعکس کننده همان مطالبی باشد که در مصاحبه گفته شده است.


2. هر اتهام یا بیانیه ای علیه سازمان‌تان را بررسی کنید. آیا نادرست بودن‌شان محرز است؟ آیا M این فرصت را داشته که به اتهامات پاسخ دهد؟


3. یک مقاله با سؤالاتی جنجالی اغلب چند پاراگراف «حمایتی» دارد. این پاراگراف‌ها را بشمرید که چند مورد مربوط به شما و چند مورد مربوط به جبهه مقابل شما است.


4. در جستجوی راهی باشید که در آن «کارشناسانی به عنوان شاهدانی بی طرف» یا «یک طرف سوم» به کار آیند. در یک موضوع جنجالی استفاده از چنین گروهی می‌تواند به خواننده کمک کند تا دریابد که حق با کیست و کدام گروه محق نیست. اما سؤال این است که آیا واقعا شاهدان بی‌طرف هستند؟ آیا نقطه نظرات آن‌ها کاملا ارائه شده است؟ اگر شما می‌دانید که از گروه سومی هم استفاده شده می‌توانید با آنان تماس بگیرید تا از صحت نقل قول‌شان توسط مجله یا روزنامه مطمئن شوید.


5. فقط پس از تعیین اشتباهات باید وارد مراحل بعد شوید. اگر خبرنگار منصفانه و به درستی سخنان M و دیگران را نقل قول کرده باشد اما لحن او به مذاق شما خوش نیامده باشد و اگر او روی حقایقی انگشت گذاشته باشد اما با رندی و زیرکی این کار را کرده، شما تقریبا چاره ای جز نوشتن نامه به سردبیر ندارید که البته احتمالا چاپ نخواهد شد.

 

ادامه دارد

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  دومین نوبت مجمع عمومی فوق العاده کانون روابط عمومی و تبلیغات تئاتر خانه تئاتر


  چرا بیل گیتس ثروتش را خرج امور خیریه می کند؟


  دلایل استعفای مدیریت روابط عمومی کارخانه ارج


  یک روش کارآمد برای اجرای استراتژی شرکت


  شور و نشاط روابط عمومی‌های هرمزگان با دوشنبه‌های همدلی


  آموزش عکاسی (۲): انواع دوربین‌‌ها و مشخصات آن‌ها


  شور و نشاط روابط عمومی‌های هرمزگان با دوشنبه‌های همدلی


  جشنواره روابط عمومی‌ها ویژه دهه فجر برگزار می‌شود


  فراخوان مقاله "چهارمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی ایران"


  نشست مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با رییس حوزه هنری استان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی