درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 22 تیر 1399 - 14:46   

بی‌بی‌سی اشتراک رایگان سه میلیون خانوار را لغو می‌کند

  بی‌بی‌سی اشتراک رایگان سه میلیون خانوار را لغو می‌کند


ادامه ادامه مطلب یک

جاسوسی در دفتر سخنگوی رسانه‌ای دولت مرکل

  جاسوسی در دفتر سخنگوی رسانه‌ای دولت مرکل


ادامه ادامه مطلب دو

فهرست اولیه وبینارهای آموزشی موسسه کارگزار روابط عمومی اعلام شد

  فهرست اولیه وبینارهای آموزشی موسسه کارگزار روابط عمومی اعلام شد


ادامه ادامه مطلب سه

کتاب "دین، رسانه و کرونا" منتشر شد

  کتاب "دین، رسانه و کرونا" منتشر شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  خود مختاری ارتباطی
  تاکید استاندار البرز بر ضرورت برقراری ارتباط تنگاتنگ روابط عمومی و رسانه ها
  فهرست اولیه وبینارهای آموزشی موسسه کارگزار روابط عمومی اعلام شد
  مراسم روز خبرنگار به دلیل شیوع ویروس کرونا امسال به صورت حضوری برگزار نمی شود
  انتصاب مدیر دفتر روابط عمومی شرکت مدیریت شبکه برق ایران
  اکوسیستم محتوای ارزشمند
  دستورالعمل کاربردی برای ایمیل مارکتینگ ثمربخش
  شارژر از جعبه تلفن‌های هوشمند سامسونگ حذف می‌شود
  کتاب "دین، رسانه و کرونا" منتشر شد
  برگزاری جشنواره روابط عمومی‌های برتر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی برگزار می شود
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40846صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریدوشنبه، 4 آذر 1398 - 10:47
نکاتی سودمند در مورد روابط مطبوعات/6
هر اتهام یا بیانیه ای علیه سازمان‌تان را بررسی کنید. آیا نادرست بودن‌شان محرز است؟ آیا M این فرصت را داشته که به اتهامات پاسخ دهد؟
  

وقتی که خبر پخش می شود

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| 1. ممکن است خبر منصفانه باشد؛ اگر چنین بود که سود کرده اید، اگر این خبری معمولی است به دیگران بگویید که تمام آن را بخوانند و در برد خود آن را نصب کنید. یک نسخه ویدئویی از مصاحبه تلویزیونی را در جلسه عمومی بعدی نشان دهید. پخش خبر حق مدار بودن سازمان شما را می رساند.


2. اگر متن خبری منفی است، سازمان‌تان را عیب‌یابی کنید.


3. اگر خبر اشتباه و افترا آمیز است، مایوس نشوید. این می‌تواند نقطه شروع پیروزی خوبی برای سازمان‌تان باشد. M و دیگران خواهند خواست که با سازمان خبری تماس بگیرند، اما نخست تمام مدارک مورد احتیاج را به ترتیب آماده کنید. یک بحث کلی (کلی گویی) شما را به جایی نمی‌رساند، چه در دفتر سازمان خبری و چه در دادگاه باید مدارکی در مورد نقل‌قول‌های غلط و نواقص ارائه کنید.

 

تجزیه و تحلیل خبر نادرست روزنامه یا مجله
1. بیانات نقل قول شده در مقاله را با بیاناتی که M و دیگر نمایندگان سازمان طی مصاحبه واقعا ایراد کرده اند مقایسه کنید. جمله ای که در کوتیشن مارک (گیومه) قرار دارد، دقیقا آن چیزی باید باشد که گفته شده، اگر جمله ای ناقص نوشته شده باید در انتهای آن 3 نقطه به معنای ادامه‌دار بودنش چاپ شده باشد. اگر جملات تفسیری هستند باید دقیقا منعکس کننده همان مطالبی باشد که در مصاحبه گفته شده است.


2. هر اتهام یا بیانیه ای علیه سازمان‌تان را بررسی کنید. آیا نادرست بودن‌شان محرز است؟ آیا M این فرصت را داشته که به اتهامات پاسخ دهد؟


3. یک مقاله با سؤالاتی جنجالی اغلب چند پاراگراف «حمایتی» دارد. این پاراگراف‌ها را بشمرید که چند مورد مربوط به شما و چند مورد مربوط به جبهه مقابل شما است.


4. در جستجوی راهی باشید که در آن «کارشناسانی به عنوان شاهدانی بی طرف» یا «یک طرف سوم» به کار آیند. در یک موضوع جنجالی استفاده از چنین گروهی می‌تواند به خواننده کمک کند تا دریابد که حق با کیست و کدام گروه محق نیست. اما سؤال این است که آیا واقعا شاهدان بی‌طرف هستند؟ آیا نقطه نظرات آن‌ها کاملا ارائه شده است؟ اگر شما می‌دانید که از گروه سومی هم استفاده شده می‌توانید با آنان تماس بگیرید تا از صحت نقل قول‌شان توسط مجله یا روزنامه مطمئن شوید.


5. فقط پس از تعیین اشتباهات باید وارد مراحل بعد شوید. اگر خبرنگار منصفانه و به درستی سخنان M و دیگران را نقل قول کرده باشد اما لحن او به مذاق شما خوش نیامده باشد و اگر او روی حقایقی انگشت گذاشته باشد اما با رندی و زیرکی این کار را کرده، شما تقریبا چاره ای جز نوشتن نامه به سردبیر ندارید که البته احتمالا چاپ نخواهد شد.

 

ادامه دارد

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اکوسیستم محتوای ارزشمند


  محتوای کوتاه چیست؟


  فهرست اولیه وبینارهای آموزشی موسسه کارگزار روابط عمومی اعلام شد


  رسانه‌های آزاد در سراسر جهان با تهدید مواجه‌اند


  جاسوسی در دفتر سخنگوی رسانه‌ای دولت مرکل


  بی‌بی‌سی اشتراک رایگان سه میلیون خانوار را لغو می‌کند


  تحولات ناشی از ارتباطات دوران کووید-19


  فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات منتشر می کند/ ویژه نامه ای درخصوص تعامل روابط‌عمومی ها و رسانه ها


  آگاهی رسانی عملکرد و خدمات دستگاهها به مردم باید در اولویت روابط عمومی ها باشد


  جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های دستگاه‌های استان مرکزی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: برداشت خبرنگار آزاد/ برگزاری چهارمین رخداد ملی بررسی مسایل و چالش های روابط عمومی ایران