درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
یکشنبه، 29 دی 1398 - 10:10   

روابط عمومی انسان محور

  روابط عمومی انسان محور


ادامه ادامه مطلب یک

شرکت مادر گوگل یک تریلیون دلاری شد

  شرکت مادر گوگل یک تریلیون دلاری شد


ادامه ادامه مطلب دو

واتساپ صحنه تبلیغات نمی ‌شود

  واتساپ صحنه تبلیغات نمی ‌شود


ادامه ادامه مطلب سه

کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی

  کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  به یاد هارولد بورسون
  ایده منتخب/ الگوی کاربردی آسیب شناسی ارتباطات درون سازمانی (مطالعه موردی: شرکت فجر انرژی خلیج فارس)
  بازدید جف بزوس از هند و اعلام سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری در این کشور
  چکیده/ گزارش برگزاری شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران
  روابط عمومی انسان محور
  گزارش برگزاری شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان همدان
  عملکرد روابط عمومی ها زیر ذره بین استانداری همدان
  دیدار مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران با فرماندار ویژه شهرستان ری
  گزارش برگزاری شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران
  گزارش تصویری/ شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40844صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریشنبه، 2 آذر 1398 - 14:45
نکاتی سودمند در مورد روابط مطبوعات/4
اگر او اعتراض کرد، در مصاحبه شرکت نکنید و آن را ادامه ندهید، خبرنگار نخواهد توانست در گزارش خود بنویسد که سازمان شما از اظهار نظر سر باز زد، و نمی‌تواند بنویسد او با داشتن ضبط صوت از مصاحبه و پاسخ به سؤالات صرف نظر کرد.
  

ه. قواعد رسمی مصاحبه با روزنامه و مجلات

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| 1. اگر خبرنگار مجهز باشد، با دستگاه ضبط صوت خواهدآمد و اجازه ضبط‌کردن از شما می‌گیرد. M باید پاسخ مثبت دهد چرا که او هم دستگاه ضبط صوت سازمان را به همراه دارد. اگر خبرنگار دستگاه ضبط صوت نیاورده، ممکن است نسبت به ضبط کردن مصاحبه توسط M اعتراض کند و بگوید: «آیا این کار ضروری است؟» یا «آیا نمی‌توانیم به هم اعتماد کنیم؟» او را مطمئن سازید که این کار ضروری است. هرگز بدون ضبط کردن مصاحبه، با خبرنگار جبهه مخالف مصاحبه نکنید.


2. اگر او اعتراض کرد، در مصاحبه شرکت نکنید و آن را ادامه ندهید، خبرنگار نخواهد توانست در گزارش خود بنویسد که سازمان شما از اظهار نظر سر باز زد، و نمی‌تواند بنویسد او با داشتن ضبط صوت از مصاحبه و پاسخ به سؤالات صرف نظر کرد.


3. اگر سر فصل‌های مصاحبه مثبت باشند (مانند یک الگوی منصفانه پوشش خبری از سازمان شما) ، باز هم باید احتیاط را رعایت کرد. اما این ممکن است برای موضوع دل‌خواهی که می‌تواند بسیار مفید واقع شود فرصتی مناسب باشد. M باید آماده برای ارائه احتمالات متفاوتی در جهت یک خبر مثبت و حقیقی در مورد سازمان به خبرنگار باشد.


4. اگر خبرنگار در حال تنظیم مقاله‌ای انتقادی از سازمان شما است،M باید دریابد که انتقاد در ابتدای مصاحبه مطرح خواهدشد. در این حالت، M باید از خبرنگار مشابه چنین سؤالاتی را بپرسد: «راجع به سازمان چه شنیده‌اید؟ چه کسانی شکایت کرده اند؟ شکات چه تعدادند؟ آیا شما از طرف مقابل هم پرسش به عمل خواهید آورد؟» خبرنگار ممکن است بگوید:«من می‌خواهم با … شروع کنم». بهترین جواب شما در این حالت این است:«ما می‌خواهیم به شما پاسخ دهیم اما اول باید بدانیم که…».


5. اگر روند مصاحبه به سمت فضایی خصومت‌آمیز پیش رود، M و دیگران باید بدانند که خبرنگار خواهان سابقه (گذشته) شخصی رهبران سازمان خواهدشد. باید درباره سوابق و مدارک حرفه‌ای مدیران با او سخن گفت اما اگر خبرنگار بخواهد که با طعنه و کنایه در مورد هر چه که به نظرش غریب بیاید، مصاحبه‌ را به جنجال بکشاند، شهادت دادن ممکن است نتیجه عکس بدهد.


6. به دنبال مصاحبه، ممکن است آن‌چه که ضبط شده فوراً روی کاغذ آورده شود. ممکن است هرگز نیاز به چنین کاری نباشد اما اگر لازم باشد سازمان آن را آماده خواهدکرد. نسخه مکتوب جهت استفاده می‌تواند دست‌نویس باشد، چرا که طی مصاحبه ممکن است M شمرده سخن گفته باشد. از نسخه‌های مکتوب می‌توان جهت به روز کردن و تنظیم اطلاعیه آمادگی (متن) استفاده کرد. M می‌تواند با بررسی آن متوجه اشتباهات احتمالی‌اش بشود.

 

ادامه دارد

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روند قهقرا رفتن «تاریخ نگاری و روزنامه نگاری»


  کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی


  گزارش برگزاری شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران


  گزارش تصویری/ شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران


  ایده منتخب/ پیوست اطلاع رسانی طرحها و پروژه های عمرانی و خدماتی دستگاههای اجرایی


  شرکت مادر گوگل یک تریلیون دلاری شد


  واتساپ صحنه تبلیغات نمی ‌شود


  استرینگر


  افسانه روابط عمومی هارولد بورسون


  اپلیکیشن تیک تاک در سال ۲۰۱۹ بیش از فیس بوک و Messenger فیس بوک دانلود شده است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی