درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 21 مرداد 1399 - 18:06   

فراخوان ثبت نام در وبینارهای آموزشی روابط عمومی

  فراخوان ثبت نام در وبینارهای آموزشی روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

توییتر هم به جمع مشتریان خرید تیک‌تاک اضافه شد

  توییتر هم به جمع مشتریان خرید تیک‌تاک اضافه شد


ادامه ادامه مطلب سه

توشیبا بعد از ۳۵ سال به ساخت لپ‌تاپ و کامپیوتر پایان داد

  توشیبا بعد از ۳۵ سال به ساخت لپ‌تاپ و کامپیوتر پایان داد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیر کل راه و شهرسازی لارستان: روابط عمومی قوی، مدیر سازمان را قوی تر می کند
  به مناسبت 17 مرداد منتشر شد؛ پادکست کانون روابط عمومی و تبلیغات روزیادی برای خبرنگاران
  مراسم تجلیل از اصحاب قلم با حضور شهردار باقرشهر
  تغییر مدیر کل روابط‌ عمومی دانشگاه تهران
  پیام تسلیت مدیر عامل بانک رفاه کارگران به مناسبت درگذشت حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید عباس موسویان
  یادداشت/ ضرورت همراهی مجلس انقلابی با پروژه خط نورد گرم 2 در فولاد مبارکه
  پرتال داخلی جدید شرکت مخابرات ایران رو‌نمایی شد
  میزگرد|آسیب‌شناسی تعامل خبرنگاران و روابط‌عمومی‌ها / وقتی روابط ‌عمومی‌ها جای رسانه‌ها را می‌گیرند
  چالش های اخلاقی در کسب و کارهای بین المللی
  مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام: امیدواریم شاهد رشد شاخص ها در حوزه روابط عمومی دستگاه های اجرایی باشیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40844صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریشنبه، 2 آذر 1398 - 14:45
نکاتی سودمند در مورد روابط مطبوعات/4
اگر او اعتراض کرد، در مصاحبه شرکت نکنید و آن را ادامه ندهید، خبرنگار نخواهد توانست در گزارش خود بنویسد که سازمان شما از اظهار نظر سر باز زد، و نمی‌تواند بنویسد او با داشتن ضبط صوت از مصاحبه و پاسخ به سؤالات صرف نظر کرد.
  

ه. قواعد رسمی مصاحبه با روزنامه و مجلات

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| 1. اگر خبرنگار مجهز باشد، با دستگاه ضبط صوت خواهدآمد و اجازه ضبط‌کردن از شما می‌گیرد. M باید پاسخ مثبت دهد چرا که او هم دستگاه ضبط صوت سازمان را به همراه دارد. اگر خبرنگار دستگاه ضبط صوت نیاورده، ممکن است نسبت به ضبط کردن مصاحبه توسط M اعتراض کند و بگوید: «آیا این کار ضروری است؟» یا «آیا نمی‌توانیم به هم اعتماد کنیم؟» او را مطمئن سازید که این کار ضروری است. هرگز بدون ضبط کردن مصاحبه، با خبرنگار جبهه مخالف مصاحبه نکنید.


2. اگر او اعتراض کرد، در مصاحبه شرکت نکنید و آن را ادامه ندهید، خبرنگار نخواهد توانست در گزارش خود بنویسد که سازمان شما از اظهار نظر سر باز زد، و نمی‌تواند بنویسد او با داشتن ضبط صوت از مصاحبه و پاسخ به سؤالات صرف نظر کرد.


3. اگر سر فصل‌های مصاحبه مثبت باشند (مانند یک الگوی منصفانه پوشش خبری از سازمان شما) ، باز هم باید احتیاط را رعایت کرد. اما این ممکن است برای موضوع دل‌خواهی که می‌تواند بسیار مفید واقع شود فرصتی مناسب باشد. M باید آماده برای ارائه احتمالات متفاوتی در جهت یک خبر مثبت و حقیقی در مورد سازمان به خبرنگار باشد.


4. اگر خبرنگار در حال تنظیم مقاله‌ای انتقادی از سازمان شما است،M باید دریابد که انتقاد در ابتدای مصاحبه مطرح خواهدشد. در این حالت، M باید از خبرنگار مشابه چنین سؤالاتی را بپرسد: «راجع به سازمان چه شنیده‌اید؟ چه کسانی شکایت کرده اند؟ شکات چه تعدادند؟ آیا شما از طرف مقابل هم پرسش به عمل خواهید آورد؟» خبرنگار ممکن است بگوید:«من می‌خواهم با … شروع کنم». بهترین جواب شما در این حالت این است:«ما می‌خواهیم به شما پاسخ دهیم اما اول باید بدانیم که…».


5. اگر روند مصاحبه به سمت فضایی خصومت‌آمیز پیش رود، M و دیگران باید بدانند که خبرنگار خواهان سابقه (گذشته) شخصی رهبران سازمان خواهدشد. باید درباره سوابق و مدارک حرفه‌ای مدیران با او سخن گفت اما اگر خبرنگار بخواهد که با طعنه و کنایه در مورد هر چه که به نظرش غریب بیاید، مصاحبه‌ را به جنجال بکشاند، شهادت دادن ممکن است نتیجه عکس بدهد.


6. به دنبال مصاحبه، ممکن است آن‌چه که ضبط شده فوراً روی کاغذ آورده شود. ممکن است هرگز نیاز به چنین کاری نباشد اما اگر لازم باشد سازمان آن را آماده خواهدکرد. نسخه مکتوب جهت استفاده می‌تواند دست‌نویس باشد، چرا که طی مصاحبه ممکن است M شمرده سخن گفته باشد. از نسخه‌های مکتوب می‌توان جهت به روز کردن و تنظیم اطلاعیه آمادگی (متن) استفاده کرد. M می‌تواند با بررسی آن متوجه اشتباهات احتمالی‌اش بشود.

 

ادامه دارد

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  رسانه در کردستان، صنعت نیست/ وبینار" "چالش های روزنامه نگاری و روزنامه داری در کردستان"


  انتصاب مسئول کمیته روابط عمومی انجمن پهلوانی و زورخانه ای کارگری استان گیلان


  روابط عمومی موفق با مدیر توانمند


  به همت روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر برگزار شد؛ بزرگداشت پیشکسوتان و فعالان رسانه در پایتخت رسانه‌های محلی


  باشگاه مشتریان سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور به بهره برداری رسید


  پیام تبریک روز خبرنگار و دعوت به بازدید از خطوط تولید شرکت دخانیات ایران


  بازدید استاندار قزوین از ایرنا به مناسبت روز خبرنگار


  انتشار کتاب الگوی ارتباطات کلامی در نهج‌البلاغه


  دومین نشست مسئولان روابط عمومی زندان‌های استان تهران در ندامتگاه ورامین برگزار شد


  گلایه از روابط عمومی ضعیف فرمانداری اشکذر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی