درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
یکشنبه، 29 دی 1398 - 09:06   

روابط عمومی انسان محور

  روابط عمومی انسان محور


ادامه ادامه مطلب یک

شرکت مادر گوگل یک تریلیون دلاری شد

  شرکت مادر گوگل یک تریلیون دلاری شد


ادامه ادامه مطلب دو

واتساپ صحنه تبلیغات نمی ‌شود

  واتساپ صحنه تبلیغات نمی ‌شود


ادامه ادامه مطلب سه

کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی

  کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ایده منتخب/ الگوی کاربردی آسیب شناسی ارتباطات درون سازمانی (مطالعه موردی: شرکت فجر انرژی خلیج فارس)
  بازدید جف بزوس از هند و اعلام سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری در این کشور
  چکیده/ گزارش برگزاری شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران
  روابط عمومی انسان محور
  گزارش برگزاری شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان همدان
  عملکرد روابط عمومی ها زیر ذره بین استانداری همدان
  دیدار مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران با فرماندار ویژه شهرستان ری
  گزارش برگزاری شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران
  گزارش تصویری/ شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران
  ایده منتخب/ پیوست اطلاع رسانی طرحها و پروژه های عمرانی و خدماتی دستگاههای اجرایی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40842صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریپنجشنبه، 30 آبان 1398 - 08:02
نکاتی سودمند در مورد روابط مطبوعات/2
در این مورد فرض کنید خبرنگار با M تماس گرفته است. خبرنگار می‌گوید: «من در حال پی‌گیری موضوع X هستم و می‌خواهم نظر شما را بدانم» یا «من می‌خواهم در مورد سازمان‌تان خبری تهیه کنم».
  

ج. وقتی خبرنگار پشت تلفن است

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| 1. در این مورد فرض کنید خبرنگار با M تماس گرفته است. خبرنگار می‌گوید: «من در حال پیگیری موضوع X هستم و می‌خواهم نظر شما را بدانم» یا «من می‌خواهم در مورد سازمان‌تان خبری تهیه کنم».

 

اگر بیانیه آمادگی شما (متن آمادگی) خوب تنظیم شده باشد، موقعیت سازمان شما در مورد موضوع X تحت پوشش خبری قرار خواهدگرفت، وگرنه M باید مواظب باشد که جواب‌های از پیش تعیین شده ندهد . اگر موضوع از آن دسته موضوعاتی است که سازمان تمایلی به اظهار نظر در آن باره دارد، به خبرنگار باید گفت که طی مدت زمانی معین که خود خبرنگار آن را تعیین می‌کند با او تماس خواهندگرفت.


2. در این مرحله، M باید جوانب پاسخ‌ها را به دقت بررسی‌کرده و درباره آن‌ها با دیگران مشورت کند. سپس او باید مطمئن شود که قبل از پایان یافتن مدت زمان مقرر (dead line) با خبرنگار تماس بگیرد. اگر موضوع از آن دسته موضوعاتی است که سازمان تمایلی به نظر دادن در آن‌باره را ندارد،M می‌تواند سخنانی را که در بالا آورده شده بیان کند. خبرنگاران اغلب سعی در تحت فشار قرار دادن مصاحبه شونده‌ها جهت تنظیم یک اطلاعیه مهم را دارند اما اغلب در مقابل این فشارها ایستادگی و مقاومت می‌شود. خبرنگار ممکن است بگوید: «من فقط می‌خواهم بدانم راجع به این قضیه شما چه برداشتی دارید؟» یا «ممکن است به من بگویید چرا نمی‌خواهید پاسخ بدهید؟» M باید مقاوم باشد و صادقانه بگوید: «بگذارید بله همان بله و نه همان نه باشد»


3. اگر خبرنگار متنی خبری را درباره سازمان شما تنظیم می‌کند، M باید بداند که موضوع چنان داغ است که خبرنگار می‌خواهد فوراً آن‌را به‌دست چاپ بسپارد. این ناخوشآیند است. با فرض این‌که سازمان با یک رسوایی مهم درگیر نیست، M باید ترتیب ملاقاتی که زمانش برای هر دو طرف مناسب باشد را بدهد.


4. خبرنگار ممکن است بگوید: «بنده می‌خواهم این کار را امروز انجام دهم»، یا به طرق دیگر اصرار به شنیدن پاسخ فوری شما دارد، اما اگر تمرکز موضوع روی سازمان متعلق به M است، او محتاج مصاحبه ای است تا حداقل موضوع را «معقول و واقعی» جلوه دهد. اگر M از مصاحبه سر باز زند، خبرنگار این مسئله را در متن خبری اش خواهد گنجاند، اما اگر موضوع جنجالی نباشد و M قبول کند که در مدت زمانی معقول (ظرف چند روز) مصاحبه کند، خبرنگار برایش سخت خواهد بود که شما را متهم به عدم هم‌کاری کند.

 

ادامه دارد

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روند قهقرا رفتن «تاریخ نگاری و روزنامه نگاری»


  کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی


  گزارش برگزاری شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران


  گزارش تصویری/ شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران


  ایده منتخب/ پیوست اطلاع رسانی طرحها و پروژه های عمرانی و خدماتی دستگاههای اجرایی


  شرکت مادر گوگل یک تریلیون دلاری شد


  واتساپ صحنه تبلیغات نمی ‌شود


  استرینگر


  افسانه روابط عمومی هارولد بورسون


  اپلیکیشن تیک تاک در سال ۲۰۱۹ بیش از فیس بوک و Messenger فیس بوک دانلود شده است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی