درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
شنبه، 23 آذر 1398 - 21:09   

شرکت های بیمه از طریق فرایند آموزش، متمایز می شوند

  شرکت های بیمه از طریق فرایند آموزش، متمایز می شوند


ادامه ادامه مطلب یک

آموزش؛ کلید واژه موفقیت صنعت بیمه

  آموزش؛ کلید واژه موفقیت صنعت بیمه


ادامه ادامه مطلب دو

فرهنگ سازی در جوامع، مهمترین نقش نظام های آموزش عالی

  فرهنگ سازی در جوامع، مهمترین نقش نظام های آموزش عالی


ادامه ادامه مطلب سه

شکلک های مسخره ی با معنی

  شکلک های مسخره ی با معنی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حذف اثرلایۀ کروماته در ورق‌های گالوانیزه
  بهره‌برداری از دومین کارخانۀ تولید پودر میکرونیزه بنتونیت و آهک
  ظرفیت‌های عظیم کشور نباید معطل خوراک مواد معدنی بماند
  ماشین‌کاری قفسه‌های نورد مقدماتی بدون حضور کارشناسان خارجی
  تداوم و رشد تولید فولاد مبارکه موجب تأمین امنیت بیشتر جامعه خواهد شد
  فراخوان ثبت نام اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران
  کارگاههای آموزشی ارتباطات بصری
  فرهنگ سازی در جوامع، مهمترین نقش نظام های آموزش عالی
  آموزش؛ کلید واژه موفقیت صنعت بیمه
  شرکت های بیمه از طریق فرایند آموزش، متمایز می شوند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40842صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریپنجشنبه، 30 آبان 1398 - 08:02
نکاتی سودمند در مورد روابط مطبوعات/2
در این مورد فرض کنید خبرنگار با M تماس گرفته است. خبرنگار می‌گوید: «من در حال پی‌گیری موضوع X هستم و می‌خواهم نظر شما را بدانم» یا «من می‌خواهم در مورد سازمان‌تان خبری تهیه کنم».
  

ج. وقتی خبرنگار پشت تلفن است

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| 1. در این مورد فرض کنید خبرنگار با M تماس گرفته است. خبرنگار می‌گوید: «من در حال پیگیری موضوع X هستم و می‌خواهم نظر شما را بدانم» یا «من می‌خواهم در مورد سازمان‌تان خبری تهیه کنم».

 

اگر بیانیه آمادگی شما (متن آمادگی) خوب تنظیم شده باشد، موقعیت سازمان شما در مورد موضوع X تحت پوشش خبری قرار خواهدگرفت، وگرنه M باید مواظب باشد که جواب‌های از پیش تعیین شده ندهد . اگر موضوع از آن دسته موضوعاتی است که سازمان تمایلی به اظهار نظر در آن باره دارد، به خبرنگار باید گفت که طی مدت زمانی معین که خود خبرنگار آن را تعیین می‌کند با او تماس خواهندگرفت.


2. در این مرحله، M باید جوانب پاسخ‌ها را به دقت بررسی‌کرده و درباره آن‌ها با دیگران مشورت کند. سپس او باید مطمئن شود که قبل از پایان یافتن مدت زمان مقرر (dead line) با خبرنگار تماس بگیرد. اگر موضوع از آن دسته موضوعاتی است که سازمان تمایلی به نظر دادن در آن‌باره را ندارد،M می‌تواند سخنانی را که در بالا آورده شده بیان کند. خبرنگاران اغلب سعی در تحت فشار قرار دادن مصاحبه شونده‌ها جهت تنظیم یک اطلاعیه مهم را دارند اما اغلب در مقابل این فشارها ایستادگی و مقاومت می‌شود. خبرنگار ممکن است بگوید: «من فقط می‌خواهم بدانم راجع به این قضیه شما چه برداشتی دارید؟» یا «ممکن است به من بگویید چرا نمی‌خواهید پاسخ بدهید؟» M باید مقاوم باشد و صادقانه بگوید: «بگذارید بله همان بله و نه همان نه باشد»


3. اگر خبرنگار متنی خبری را درباره سازمان شما تنظیم می‌کند، M باید بداند که موضوع چنان داغ است که خبرنگار می‌خواهد فوراً آن‌را به‌دست چاپ بسپارد. این ناخوشآیند است. با فرض این‌که سازمان با یک رسوایی مهم درگیر نیست، M باید ترتیب ملاقاتی که زمانش برای هر دو طرف مناسب باشد را بدهد.


4. خبرنگار ممکن است بگوید: «بنده می‌خواهم این کار را امروز انجام دهم»، یا به طرق دیگر اصرار به شنیدن پاسخ فوری شما دارد، اما اگر تمرکز موضوع روی سازمان متعلق به M است، او محتاج مصاحبه ای است تا حداقل موضوع را «معقول و واقعی» جلوه دهد. اگر M از مصاحبه سر باز زند، خبرنگار این مسئله را در متن خبری اش خواهد گنجاند، اما اگر موضوع جنجالی نباشد و M قبول کند که در مدت زمانی معقول (ظرف چند روز) مصاحبه کند، خبرنگار برایش سخت خواهد بود که شما را متهم به عدم هم‌کاری کند.

 

ادامه دارد

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فراخوان ثبت نام اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران


  کارگاههای آموزشی ارتباطات بصری


  10 مهارت مفید برای یادگیری شاغلان روابط عمومی


  شکلک های مسخره ی با معنی


  ۴ روش مدیریت شهرت آنلاین که می تواند تصویر روابط عمومی شما را تقویت کند


  اینگونه از دست مردم‌آزارها در اینستاگرام خلاص شوید


  مزایا و ضرورت مستندسازی بحران


  با موبایل جدید نوکیا آشنا شوید: ستاره ارزان بازار


  شرکت های بیمه از طریق فرایند آموزش، متمایز می شوند


  بزرگداشت استادان فقید ارتباطات علوم اجتماعی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران برگزار می شود