درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
شنبه، 23 آذر 1398 - 21:13   

شرکت های بیمه از طریق فرایند آموزش، متمایز می شوند

  شرکت های بیمه از طریق فرایند آموزش، متمایز می شوند


ادامه ادامه مطلب یک

آموزش؛ کلید واژه موفقیت صنعت بیمه

  آموزش؛ کلید واژه موفقیت صنعت بیمه


ادامه ادامه مطلب دو

فرهنگ سازی در جوامع، مهمترین نقش نظام های آموزش عالی

  فرهنگ سازی در جوامع، مهمترین نقش نظام های آموزش عالی


ادامه ادامه مطلب سه

شکلک های مسخره ی با معنی

  شکلک های مسخره ی با معنی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حذف اثرلایۀ کروماته در ورق‌های گالوانیزه
  بهره‌برداری از دومین کارخانۀ تولید پودر میکرونیزه بنتونیت و آهک
  ظرفیت‌های عظیم کشور نباید معطل خوراک مواد معدنی بماند
  ماشین‌کاری قفسه‌های نورد مقدماتی بدون حضور کارشناسان خارجی
  تداوم و رشد تولید فولاد مبارکه موجب تأمین امنیت بیشتر جامعه خواهد شد
  فراخوان ثبت نام اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران
  کارگاههای آموزشی ارتباطات بصری
  فرهنگ سازی در جوامع، مهمترین نقش نظام های آموزش عالی
  آموزش؛ کلید واژه موفقیت صنعت بیمه
  شرکت های بیمه از طریق فرایند آموزش، متمایز می شوند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40841صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریچهارشنبه، 29 آبان 1398 - 08:09
نکاتی سودمند در مورد روابط مطبوعات/1
اگر سازمان‌تان بنا به دلایلی توسط مطبوعات مورد فشار قرار بگیرد ممکن است شوکه شوید، اما نباید شوکه شوید. چه شما درگیر در موضوعی جنجالی شوید یا چیز دیگر. ممکن است در لیست سیاه یک خبرنگار یا سردبیری که شما را کوته فکر و بسته ذهنی می‌داند، جای گرفته باشید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| اگر سازمان‌تان بنا به دلایلی توسط مطبوعات مورد فشار قرار بگیرد ممکن است شوکه شوید، اما نباید شوکه شوید. چه شما درگیر در موضوعی جنجالی شوید یا چیز دیگر. ممکن است در لیست سیاه یک خبرنگار یا سردبیری که شما را کوته فکر و بسته ذهنی می‌داند، جای گرفته باشید.


شما محتاج هستید که با پی‌گیری‌های رسانه‌ای مزاحم کنار آیید و البته باید بدانید که حتی یک متن خبری منفی اغلب سرانجام خوبی برای سازمان‌تان در پی‌خواهدداشت. این بخش که به صورت تیتروار (موضوعی) نوشته شده باید شما را کمک کند تا از مثال معبد مردخای (Mordecai معبدی در نزدیکی همدان) عبرت گرفته و از چوبه داری که ممکن است برای سازمان شما آماده شده باشد، برهید.


الف. ملاحظات کلی
1. خبرنگاری شغل افراد جوان است. خبرنگاری که خبری درباره سازمان شما می‌نویسد اغلب بین 20 تا30 سال سن دارد.این شغل هم‌چنین شغلی است با ساختاری آموزشی که تاکید بر روزنامه نگاری جستجوگری دارد.


2. نشانه‌های عمومی (کلی) حاکی از این می‌باشد که پوشش خبری یک خبرنگار از فعالیت سازمان شما ممکن است تجربه نشده باشد. او ممکن است فکر کند که سازمان شما چیزی برای پنهان کردن دارند، چیزی که او در جستجو و تلاش برای کشف و افشای آن است.


3. روزنامه‌ها و ایستگاه‌های تلویزیونی به ندرت fact checke استخدام می‌کنند. اگر متن خبری به نظر یک سردبیر صحیح آمد، پخش یا چاپ می‌شود. روزنامه نگاران امروزی اغلب تفکرات و روند متن‌های خبری را براساس خواست و علاقه خوانندگان پیش می‌برند. این تفکرات ممکن است بر اساس آن چه که آن‌ها در مجلات محلی می‌خوانند یا در برنامه‌های شبکه های خبری تلویزیونی دیده اند، باشند حتی اگر موقعیت‌هایی که در آن خبرها شرح داده شده، ارتباط کمی با موقعیت‌های واقعی داشته باشند.


4. بعضی اوقات خبرنگار متن خبرش را تقریبا قبل از این که با شما شروع به صحبت کند نوشته است. او به سادگی از شما نکات و سؤالاتی در مورد جزئیات خبری که قبلا به کلیاتش پرداخته، می‌پرسد. متن‌هایی که به جزئیات پرداخته باشد حتی اگر حقایق و سؤال‌های مندرج در آن نادرست باشد و کل متن به بیراهه کشیده شده باشد نیز، توسط سردبیر مجوز چاپ وپخش دریافت می‌کنند.


ب. مراحل اولیه
1. سازمان شما باید نوشته‌ای به عنوان«شناسنامه و شرح حال» تهیه کرده باشد. این نوشته باید مشتمل بر اطلاعاتی در مورد این که سازمان شما چه فعالیتی انجام می‌دهد، به چه کسی کمک و خدمت ارائه می‌کند، چگونه تاسیس شده، چگونه در آن سرمایه گذاری شده و …باشد. هم‌چنین در آن باید نام و شماره تلفن نماینده رسانه ای سازمان همراه با ابزار تمایل سازمان مبنی بر ارائه اطلاعات بیشتر قید شده باشد.


2. در سازمان شما باید فردی به عنوان نماینده رسانه‌ای سازمان به نام وجود داشته باشد. M باید مطمئن باشد که کسی به تلفن‌های سازمان پاسخ می‌دهد ، فردی است که به او آموزش داده شده تا به هنگام نیاز با خبرنگار تماس بگیرد. با M نباید تماس گرفته شود. (تقریبا در تمام سازمان‌ها چنین وضعیتی نادر است؛ در بیشتر موارد ، خبرنگاران می‌توانند منتظر بمانند).


3. M باید یک «اطلاعیه اعلام آمادگی» (متن آمادگی) شامل یک سری سؤال و جواب آماده کند. مقالاتی که در مورد دیگر سازمان‌ها یا (در مورد) انتقاد از دیگر سازمان‌ها نوشته می‌شوند باید با دقت فراوان تجزیه و تحلیل شوند تا ببینند که چه نوع اتهاماتی وارد شده است. پاسخ به آن اتهامات باید آماده و تنظیم گردد.

 

ادامه دارد

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فراخوان ثبت نام اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران


  کارگاههای آموزشی ارتباطات بصری


  10 مهارت مفید برای یادگیری شاغلان روابط عمومی


  شکلک های مسخره ی با معنی


  ۴ روش مدیریت شهرت آنلاین که می تواند تصویر روابط عمومی شما را تقویت کند


  اینگونه از دست مردم‌آزارها در اینستاگرام خلاص شوید


  مزایا و ضرورت مستندسازی بحران


  با موبایل جدید نوکیا آشنا شوید: ستاره ارزان بازار


  شرکت های بیمه از طریق فرایند آموزش، متمایز می شوند


  بزرگداشت استادان فقید ارتباطات علوم اجتماعی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران برگزار می شود