درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 10:38   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی

  درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی
  انواع مختلف شهرت
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40760صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیدوشنبه، 20 آبان 1398 - 16:20
پنج تکنیک برای افزایش هوش عاطفی
موسس مرکز مطالعات Emotional Intelligence دانشگاه ییل امریکا مارک براکت، روانشناسی است که روش افزایش هوش عاطفی R.U.L.E.R. را تدوین کرده است. این تکنیک در حال حاضر در بیش از ۲ هزار مدرسهِ امریکا، چین، استرالیا، انگلیس، مکزیک و اسپانیا تدریس می شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| موسس مرکز مطالعات Emotional Intelligence دانشگاه ییل امریکا مارک براکت، روانشناسی است که روش افزایش هوش عاطفی R.U.L.E.R. را تدوین کرده است.

این تکنیک در حال حاضر در بیش از ۲ هزار مدرسهِ امریکا، چین، استرالیا، انگلیس، مکزیک و اسپانیا تدریس می شود.

۱- Recognize – به جا آوردن
اولین قدم برای مدیریت تصمیم و رفتار ما این است که متوجه شویم از چه احساسی در یک لحظه مشخص برخورداریم. گفتنش ساده است ولی مشکل این است که خیلی از ما یاد نگرفته ایم احساسات مان را ببینیم. ما فقط می دانیم که خشمگین هستیم یا ناباورانه ناظر یک اتفاق هستیم ولی عملا نمی دانیم چه احساساتی در ما برانگیخته شده است.

۲ – Understand – فهمیدن
فن دوم برای مهار احساسات، فهمیدن آنهاست. به تعبیر ساده باید بتوانیم وقتی که خشمگین یا افسرده یا شرمگین هستیم از خودمان بپرسیم که چرا عصبانی یا ناراحت هستیم؟ ایا این احساس ما ربطی به اتفاقاتی که دیروز با آنها روبرو شدیم دارد؟

فهمیدن دلایلی که باعث ایجاد احساسات و هیجانات عاطفی ما می شوند به ما کمک خواهند کرد تا با آنها درست روبرو شویم. آیا رئیس محل کار جدید من، مرا به یاد یک فرد می اندازد که نسبت به من رفتار توهین آمیز داشته است؟ اگر چنین است باید چطور با اضطراب ناخودآگاهم نسبت به دیدن این رئیس و تشویش ناشی از تصمیمات احتمالی اش کنار بیایم؟

۳- Label – نامگذاری
متاسفانه اکثر ما وقتی نوبت به معرفی احساس مان می رسد دایره لغات محدودی داریم. خیلی ها به دو کلمه بد یا خوب برای بیان وضعیت شان بسنده می کنند. بعضی ها چهار کلمه شاد، و غمگین، خشمگین و ترس را به کار می برند.

ولی ما صدها کلمه و صفت و اسم برای انواع احساسات داریم که به آنها توجه نمی کنیم. ما اگر احساس و هیجانی که در لحظات خاص پیدا می کنیم را دقیق تر توصیف کنیم حتما در مهار آنها نیز موفق تر خواهیم بود.

۴- Express – ابراز کردن
دلایل زیادی وجود دارد که احساسات مان را بیان نکنیم. از شرم و خجالت تا رعایت احترام دیگران یا ترس اینکه بیان کردن احساسات ما باعث اذیت دیگران شود.

بعضی از ما تحقیر و توهین و صدمانی که بر ما وارد شد و احساسات منفی ناشی از آن را در خود جمع می کنیم و بروز نمی دهیم.

توانایی ابراز یک احساس منفی، نیاز به تشخیص و دقت به موقع دارد. ما قرار نیست هر چه که احساس می کنیم را فریاد بکشیم یا به فردی که در برابرمان قرار گرفته است بگوییم.

بهتر است متوجه باشیم که قصد اصلی ما از ابراز ناراحتی یا مطرح کردن اعتراض مان، خروج آنها از وجودمان است و اگر خوش شانس باشیم بفهمیم که چرا اذیت شدیم. بنابراین خیلی مهم است که احساسات تلنبار شده در درون مان را در هشیارترین مسیر ممکن، بروز دهیم.

۵- Regulate – تنظیم
وقتی تکنیک هایی به دست آوردیم که احساست خودمان را بشناسیم. آنها را توصیف کنیم و طوری بروز دهیم که از وجودمان پاک شوند نوبت آن است که شانس مان را برای کنترل شان امتحان کنیم.

دکتر مارک براکت معتقد است لازم نیست به فکر راه های فلسفی یا معنوی برای تنظیم یا مدیریت احساس مان باشیم. اگر تحمل همسایه مان را نداریم سعی کنیم تا حد ممکن از روبرو شدن با او پرهیز کنیم.

اگر دوست نداریم والدین مان پروژه های ما را ببینند آنها را پنهان کنیم. اگر درون راهرو مدرسه و در بین دوستان، احساس خستگی می کنیم خیلی ساده برویم به صورت مان آب بپاشیم.

مهم این است که بدانیم چه اتفاقاتی در درون ما می گذرد و در باره دلایل ایجادش فکر می کنیم. پس نباید زیاد سخت باشد که خشم یا حسودی یا انزجاری که در درون ما هستند را بتوانیم شدیدا کاهش دهیم.

ما انسانها قرار نیست احساسات مان را از بین ببریم یا دیگر خطایی از ما سر نزند. ما ماشین نیستیم و واکنش ها و حساسیت ها همیشه با ما خواهند بود. فقط خوب است یاد بگیریم آنها را بخشی از وجودمان بدانیم. بپذیریم و اگر ممکن است به آنها سمت و سویی دهیم که حس منفی در ما و دیگران ایجاد نکنند.
 

کتاب دکتر مارک براکت
Permission to Feel

ترجمه‌: محمد رادفر

 


Building Emotional Intelligence Isn’t as Hard as You Think: https://www.psychologytoday.com
Image source: https://leaderonomics.com/

https://marde-rooz.com







 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  رازهای روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد