درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 13:23   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40752صفحه نخست » گفتگودوشنبه، 20 آبان 1398 - 11:52
چالش اصلی رسانه های نوین در گفتگو با معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد
در عصر حاضر قدرت حاکمیت و اقتدار از آن کسانی است که توان تولید، گردآوری، پردازش و تحلیل اطلاعات را دارند. چراکه، عملا از اطلاعات است که می توان به تصمیم رسید.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| در عصر حاضر با گسترش فناوری های نوین با مفاهیم جدیدی از جمله انقلاب ارتباطات، انقلاب اطلاعات، عصر اطلاعات، تمدن اطلاعاتی، اقتصاد اطلاعاتی و جامعه اطلاعاتی رو به رو هستیم.
 
 این مفاهیم که رسانه های سنتی را با چالش های عدیده ای رو به رو کرده در سال های اخیر اهمیت ویژه ای یافته است. به گونه ای که امروزه، اکثر کارشناسان ارتباطات و رسانه در سراسر جهان معتقدند که در این کارزار رسانه هایی توان بقا و تاثیرگذاری دارند که قدرت تجزیه و تحلیل داشته باشند.
 
 به موازات گسترش این مفاهیم، این موضوع به یکی از چالش های اساسی فضای رسانه ای کشور نیز بدل شده است.
 
 معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در گفتگو با سیناپرس در رابطه با این موضوع با اشاره به اینکه در حوزه اطلاعات و پردازش داده ها مانند کشوری که در اقتصاد خام فروشی می کند، عمل کرده ایم، گفت: در عصر حاضر قدرت حاکمیت و اقتدار از آن کسانی است که توان تولید، گردآوری، پردازش و تحلیل اطلاعات را دارند. چراکه، عملا از اطلاعات است که می توان به تصمیم رسید.
 
 محمد خدادی با تاکید بر توانایی قدرت پردازش و تحلیل اطلاعات و داده ها توسط رسانه ها، تصریح کرد: در تعریف اطلاعات می توان گفت که این مقوله انواع مختلفی دارد.
 
 به بیان دیگر، اطلاعات می تواند مثبت و منفی باشد و با هدفگذاری، همراه سازی، همگام سازی، فرهنگ سازی موج سازی مثبت یا منفی به نفع یا برعلیه یک جریان یا موضوعی خاص استفاده کند.
 
 وی ادامه داد: اگر بخواهیم این رویکرد را به فعالیت های رسانه ای تعمیم دهیم می توان گفت، در چنین شرایطی و در فضای رسانه ای کنونی دیگر در اختیار داشتن یک رسانه مصداق قدرت نیست. چراکه، رشد و توسعه کمی و کیفی فناوری اطلاعات باعث خارج شدن انحصار توزیع و نشر اطلاعات از دست صاحبان قدرت و سرمایه شده و به دنبال آن، عملا شبکه های اجتماعی فرصت هویت سازی هر فرد به عنوان توزیع کننده اطلاعات را ایجاد کرده اند.
 
 خدادی ادامه داد: در چنین شرایطی مشاهده می کنیم که قدرت‌های حاکم بر جهان که رسانه های بزرگ و رسمی را در اختیار دارند، انحصار توزیع و نشر را از دست داده‌اند. بنابراین، برای ماندن در چرخه رقابت باید با رویکرد جدیدی محتوا‌سازی ‌کنند.
 
 وی با بیان اینکه، رسانه باید به تولید محتوا متناسب با نیاز جامعه اقدام کند، عنوان کرد: رسانه های امروزی، قدرت، ثروت و ظرفیت خود را صرف تولید محتوا کرده و توان اصلی‌شان را متمرکز بر بهره‌برداری از داده‌ها از طریق جمع‌آوری اطلاعات از شبکه‌های مختلف اجتماعی می کنند.
 
 خدادی با اشاره به این اصل که قدرت پرتاب اطلاعات به اثر محتوا بازمی‌گردد، افزود: این فرآیند دقیقا عملکرد رسانه های نوین را تشریح می کند. به بیان دیگر، رسانه های نوین با تحلیل اطلاعات و شناخت ذائقه مخاطب یا مخاطبانشان با توجه‌ به سن و جنس و محیط و خواسته‌های آنها اقدام به سمت وسو دادن به افکار عمومی می‌کنند.
 
 گزارش: هانیه حقیقی
 
 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد