درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
جمعه، 22 آذر 1398 - 05:08   

فراخوان اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران

  فراخوان اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب یک

شخصیت سال مجله «تایم»

  شخصیت سال مجله «تایم»


ادامه ادامه مطلب دو

کارگاههای آموزشی ارتباطات بصری

  کارگاههای آموزشی ارتباطات بصری


ادامه ادامه مطلب سه

جای خالی آموزش بیمه به کودکان در رسانه های جمعی

  جای خالی آموزش بیمه به کودکان در رسانه های جمعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ضرورت جلب اعتماد دوباره مشتریان در حوزه روابط عمومی
  نمونه دعوتنامه: آیین تجلیل
  آشنایی با 10 بهترین اختراعات سال 2019
  ایجاد نظام اطلاعاتی کامپیوتری مشترک برای نهادهای بخش عمومی سوئد
  با واتساپ خداحافظی کنید اگر یکی از این 6 میلیون نفر هستید
  اخلاقی قائم‌مقام مدیرعامل بانک سپه شد/ مأموریت مهم چقازردی برای قائم‌مقام جدید بانک سپه
  شخصیت سال مجله «تایم»
  روابط‌عمومی شهرداری‌های استان یزد نیازمند یک برنامه هدفمند هستند
  نشست هیات رییسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان یزد
  تغییر در مدیریت ارتباط با رسانه‌های روابط عمومی صداوسیما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40743صفحه نخست » مقالات روابط عمومییکشنبه، 19 آبان 1398 - 13:09
چرا یک بازاریاب شبکه‌های اجتماعی باید مهارت‌های روابط عمومی داشته باشد؟
علیرضا مسقلی - کنترل نکردن بحران‌ها و برقراری ارتباط مناسب با مخاطبان کاریه که یه متخصص روابط عمومی به نحو عالی می‌تونه انجامش بده اما این توانایی‌ها باید توسط متخصصان شبکه‌های اجتماعی هم کسب بشه. چرا؟
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| تعداد زیادی از شرکت‌ها برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی از متخصصان این حوزه استفاده می‌کنند. بحث شبکه‌های اجتماعی بسیار حساسه چون تمام مخاطبان و مشتریان از طریق این رسانه‌ها با شرکت ارتباط دارند.

در حال عادی که همه‌چیز تحت کنترله اما وقتی بحرانی رخ می‌ده سیلی از واکنش‌های منفی به‌سمت شبکه‌های اجتماعی سرازیر می‌شه که از دست شخص متخصص شبکه‌های اجتماعی که مهارت روابط عمومی نداره خارجه.

کنترل نکردن بحران‌ها و برقراری ارتباط مناسب با مخاطبان کاریه که یه متخصص روابط عمومی به نحو عالی می‌تونه انجامش بده اما این توانایی‌ها باید توسط متخصصان شبکه‌های اجتماعی هم کسب بشه. چرا؟
 
 در این مطلب توضیح می‌دیم که چرا متخصصان شبکه‌های اجتماعی نیاز به یادگیری روابط عمومی دارند:
 
 شبکه‌های اجتماعی؛ جاده‌ی دو طرفه ارتباطات
 محتواهای بازاریابی معمولا یک طرفه‌ هستند. محتواهایی مانند معرفی محصول، تخفیف‌ها، آموزش‌ها و موارد این‌چنینی، در حالی که برای فعالیت بهتر در شبکه‌های اجتماعی باید بتوانیم با مخاطبان خودمون ارتباط برقرار کنیم.
 
 فعالیت در یک فضای دوطرفه مستلزم کار کردن متخصصانیه که می‌دانند چطور تعامل کنند. متخصصان شبکه‌های اجتماعی باید با تکنیک‌های روابط عمومی برای ارتباط بهتر آشنا باشند.
 
 متخصصان شبکه‌های اجتماعی باید بدانند چطور واکنش نشان دهند
 شبکه‌های اجتماعی مثل یک بمب همیشه در حال انفجاره. با انتشار هر پست یا توییت ممکنه از مورد قضاوت عده‌ای قرار بگیرید و این مورد قضاوت قرار گرفتن (Judge شدن) ممکنه به برند شما آسیب جدی وارد کنه. متخصصان روابط عمومی آموزش می‌بینن که جلوی این اتفاقات بحرانی را بگیرند، در حالی که بسیاری از بازاریابان شبکه‌های اجتماعی، تخصصی در این زمینه ندارند.
 
 آسیب‌های ناشی از بحران خبری معمولا جبران‌ناپذیره پس متخصصان شبکه‌های اجتماعی باید بدانند چطور و به کدام کنش‌ها، واکنش مناسب نشان بدهند.
 
 شبکه‌های اجتماعی جایی برای پرورش ارتباط‌هاست نه فقط فروش!
 هدف اصلی از یک فرایند روابط عمومی تقویت ارتباط بین ذی‌نفعان و شرکت‌هاست. وقتی مخاطبان و ذی‌نفعان شرکت شما در شبکه‌های اجتماعی شما حضور دارند؛ بهترین فرصت وجود داره تا از طریق همین فضا کمپین‌های روابط عمومی اجرا کنید و ارتباطات با مخاطب خود را قوی کنید.
 
 در شبکه‌های اجتماعی مردم دوست ندارند مورد فقط هدف فروش قرار بگیرند
 کاری که معمولا متخصصان شبکه‌های اجتماعی در کمپین‌هایی که راه‌اندازی می‌کنند، در نظر می‌گیرند، دسته‌بندی یا سگمنت کردن تعدادی از مخاطبان است که برای‌شان محتوایی مناسب تولید و توزیع کنند. اهداف دیگه‌ای مثل ساخت سرنخ فروش، موقعیت‌های فروش یا حتی جذب جذب دنبال‌کننده. ما این رو باید بدانیم همیشه نباید هدف از فعالیت ما فروش باشه. البته که فروش می‌تونه هدف اصلی از شرکت در شبکه‌های اجتماعی باشه اما نه همیشه. مخاطبان و کاربران دوست دارند با شرکت‌ها ارتباط برقرار کنند و این می‌تونه دلیلی باشه برای‌اینکه همیشه هدف فروش نداشته باشیم.
 
 نتیجه‌گیری
 با توجه به این ۴ مورد و حساسیتی که شبکه‌های اجتماعی به عنوان رابط بین شرکت و مخاطبان و مشتریان داره، پیشنهاد می‌کنیم حتما قبل از فعالیت جدی در شبکه‌های اجتماعی حتما تکنیک‌های روابط عمومی توسط فرد متخصص کسب بشه.
 
 منبع: blog.akhbarrasmi.com/

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  با واتساپ خداحافظی کنید اگر یکی از این 6 میلیون نفر هستید


  چرا ایجاد ارتباط شخصی با مخاطب در روابط عمومی اهمیت دارد؟


  جای خالی آموزش بیمه به کودکان در رسانه های جمعی


  روابط عمومی در اندیشه های ساروخانی


  ایجاد نظام اطلاعاتی کامپیوتری مشترک برای نهادهای بخش عمومی سوئد


  آشنایی با 10 بهترین اختراعات سال 2019


  ایده پردازی و تجربه محوری: شناختن و آغوش گرفتن روابط عمومی در حال تغییر


  شخصیت سال مجله «تایم»


  نشست هیات رییسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان یزد


  روابط‌عمومی شهرداری‌های استان یزد نیازمند یک برنامه هدفمند هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران برگزار می شود