درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
جمعه، 22 آذر 1398 - 05:27   

فراخوان اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران

  فراخوان اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب یک

شخصیت سال مجله «تایم»

  شخصیت سال مجله «تایم»


ادامه ادامه مطلب دو

کارگاههای آموزشی ارتباطات بصری

  کارگاههای آموزشی ارتباطات بصری


ادامه ادامه مطلب سه

جای خالی آموزش بیمه به کودکان در رسانه های جمعی

  جای خالی آموزش بیمه به کودکان در رسانه های جمعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ضرورت جلب اعتماد دوباره مشتریان در حوزه روابط عمومی
  نمونه دعوتنامه: آیین تجلیل
  آشنایی با 10 بهترین اختراعات سال 2019
  ایجاد نظام اطلاعاتی کامپیوتری مشترک برای نهادهای بخش عمومی سوئد
  با واتساپ خداحافظی کنید اگر یکی از این 6 میلیون نفر هستید
  اخلاقی قائم‌مقام مدیرعامل بانک سپه شد/ مأموریت مهم چقازردی برای قائم‌مقام جدید بانک سپه
  شخصیت سال مجله «تایم»
  روابط‌عمومی شهرداری‌های استان یزد نیازمند یک برنامه هدفمند هستند
  نشست هیات رییسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان یزد
  تغییر در مدیریت ارتباط با رسانه‌های روابط عمومی صداوسیما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40732صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیجمعه، 17 آبان 1398 - 22:09
رسانه‌های آلمانی همچنان مردانه‌اند
رسانه‌های آلمان همچنان از تعادل قدرت میان زن و مرد دور هستند. بر پایه نتایج تحقیقی تازه، در آلمان سهم زنان در رده‌های مدیریتی ۱۰۰ رسانه‌ی اصلی آنلاین تنها ۳۰ درصد و در روزنامه‌های سراسری ۲۵ درصد است.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| رسانه‌های آلمان همچنان از تعادل قدرت میان زن و مرد دور هستند. بر پایه نتایج تحقیقی تازه، در آلمان سهم زنان در رده‌های مدیریتی ۱۰۰ رسانه اصلی آنلاین تنها ۳۰ درصد و در روزنامه‌های سراسری ۲۵ درصد است.
 
 در بیشتر رسانه‌های آلمان همچنان مسئولیت‌های اصلی در دست مردان است. برای نمونه در مطبوعات بزرگ آلمان سهم زنان در مقام سردبیری تنها حدود ۱۰ درصد است. این نتایج پژوهشی است که انجمن "پرو کُووته" انجام داده و فرانسیسکا گیفای، وزیر امور زنان آلمان روز پنجشنبه (۷ نوامبر) آن را معرفی کرده است.
 
 انجمن "پروکووته" (Pro Quote) که در سال ۲۰۱۲ فعالیت خود را آغاز کرد، خواهان برابری شغلی زن و مرد در همه عرصه‌های فعالیت‌های رسانه‌ای در آلمان است.
 
 تحقیقات جدید این انجمن نشان می‌دهد که در ۱۰۰ رسانه آنلاین اصلی این کشور، سهم زنان در رده‌های مدیریتی تنها ۳۰ درصد است. این سهم در تحریریه روزنامه‌های سراسری آلمان به ۱ / ۲۵ درصد می‌رسد.
 
 وضع بهتر زنان در روزنامه‌های لیبرال در برابر محافظه‌کار
 سهم زنان در سطوح مدیریتی روزنامه‌ها بسیار متفاوت است؛ در حالی که روزنامه "تاتس" با سهم کمی بیش از ۵۰ درصدی زنان پیشتاز است، سهم زنان در روزنامه "زوددویچه تسایتونگ" ۳۱ درصد، در "فرانکفورترآلگماینه" و "هندلس‌بلات" و "ولت" بین ۱۶ تا ۱۸ درصد در نوسان است.
 
 بر پایه این تحقیق، زنان در روزنامه‌های لیبرال و چپ لیبرال بیش از روزنامه‌های محافظه کار شرکت داده می‌شوند.
 
 تنها یک زن در بخش سردبیری ۷ مجله معروف دانش و فناوری
 برتری مردان بر زنان در هدایت تحریریه‌ها تنها در حوزه مجله‌های زنان (۹ سردبیر زن، یک سردبیر مرد) و مجله‌های مربوط به چیدمان و خانه و باغ (۱۱ زن در رده‌های مدیریتی در برابر ۳ مرد) از بین می‌رود. در مجله‌های لایف‌استایلی (سبک زندگی) هم حرف اول را معمولا زنان می‌زنند به جز در مجله "پلیبوی" و دو مجله دیگر که سکان رهبری در دست مردان است. مجله‌های مشهور مربوط به خودرو را هم که "به طور طبیعی" مردان اداره می‌کنند. از مجموع ۷ مجله معروف در زمینه علم و فناوری، تنها "کامپیوتر بیلد" است که یک زن را در بخش سردبیری دارد.
 
 وضع بهتر زنان در آژانس‌های خبری
 در حوزه خبر، وضع زنان کمی بهتر است. سهم زنان در سطوح مدیریتی در خبرگزاری آلمان (dpa) نزدیک به ۴۲ درصد است. برای مقایسه می‌توان به خبرگزاری فرانسه و رویترز اشاره کرد که در آنها سهم زنان چیزی حدود ۳۳ درصد است. در خبرگزاری‌ کلیسای کاتولیک آلمان (KNA) و سرویس مطبوعاتی کلیسای پروتستان (epd) سهم زنان به ۱۶ تا ۱۷ درصد می‌رسد.
 
 در نتایج نخستین تحقیق انجمن "پروکووته" که سال گذشته در مورد سهم زنان در رسانه‌های آلمان منتشر شد، سهم زنان به طور میانگین در رسانه‌های دولتی به ۳۸ درصد می‌رسید. در مقابل در رسانه‌های خصوصی این سهم از ۲۰ تا ۳۰ درصد تخمین زده می‌شد.
 
 به گزارش وله، انجمن پروکووته فعالیت خود را در سال ۲۰۱۲ آغاز کرد. قانون سهمیه‌بندی برای زنان در پست‌های مدیریتی در آلمان اما، در سال ۲۰۱۵ تصویب شد. بر اساس این قانون شرکت‌های بزرگ موظف شده بودند سهم زنان در شوراهای نظارتی خود را تا سال ۲۰۱۸ به ۵۰ درصد برسانند.

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  با واتساپ خداحافظی کنید اگر یکی از این 6 میلیون نفر هستید


  چرا ایجاد ارتباط شخصی با مخاطب در روابط عمومی اهمیت دارد؟


  جای خالی آموزش بیمه به کودکان در رسانه های جمعی


  ایجاد نظام اطلاعاتی کامپیوتری مشترک برای نهادهای بخش عمومی سوئد


  روابط عمومی در اندیشه های ساروخانی


  آشنایی با 10 بهترین اختراعات سال 2019


  ایده پردازی و تجربه محوری: شناختن و آغوش گرفتن روابط عمومی در حال تغییر


  شخصیت سال مجله «تایم»


  نشست هیات رییسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان یزد


  روابط‌عمومی شهرداری‌های استان یزد نیازمند یک برنامه هدفمند هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران برگزار می شود