درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
جمعه، 22 آذر 1398 - 05:39   

فراخوان اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران

  فراخوان اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب یک

شخصیت سال مجله «تایم»

  شخصیت سال مجله «تایم»


ادامه ادامه مطلب دو

کارگاههای آموزشی ارتباطات بصری

  کارگاههای آموزشی ارتباطات بصری


ادامه ادامه مطلب سه

جای خالی آموزش بیمه به کودکان در رسانه های جمعی

  جای خالی آموزش بیمه به کودکان در رسانه های جمعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ضرورت جلب اعتماد دوباره مشتریان در حوزه روابط عمومی
  نمونه دعوتنامه: آیین تجلیل
  آشنایی با 10 بهترین اختراعات سال 2019
  ایجاد نظام اطلاعاتی کامپیوتری مشترک برای نهادهای بخش عمومی سوئد
  با واتساپ خداحافظی کنید اگر یکی از این 6 میلیون نفر هستید
  اخلاقی قائم‌مقام مدیرعامل بانک سپه شد/ مأموریت مهم چقازردی برای قائم‌مقام جدید بانک سپه
  شخصیت سال مجله «تایم»
  روابط‌عمومی شهرداری‌های استان یزد نیازمند یک برنامه هدفمند هستند
  نشست هیات رییسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان یزد
  تغییر در مدیریت ارتباط با رسانه‌های روابط عمومی صداوسیما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40729صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریجمعه، 17 آبان 1398 - 15:32
رویکرد ارتباطی وزیر جوان ارتباطات انحصار صدا و سیما را شکسته است
محمد امامی - اقدام وزیر جوان ارتباطات در لایو اینستاگرامی اخیر خود، گامی رو به جلو برای شکستن انحصار صدا و سیما در پرداختن به موضوع هایی در سطح ملی و قابل تقدیر بود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| اقدام وزیر جوان ارتباطات در لایو اینستاگرامی اخیر خود، گامی رو به جلو برای شکستن انحصار صدا و سیما در پرداختن به موضوع هایی در سطح ملی و قابل تقدیر بود.

لایو اینستاگرامی وزیر ارتباطات فارغ از داوری در باره صحت و سقم مطالب مطرح شده وی یا منتقدانش، نشان داد که مجموعه دولت در صورت آگاهی و دارا بودن مهارت های لازم می توانند در برابر هجمه هایی که به دولت می شود ابتکار عمل را در دست گیرند و بر جریان یکسویه رسانه ای غلبه پیدا کنند و یا لااقل تک صدایی و ترکیب قدرت رسانه ای موجود را بر هم زنند و صدای خود را به مخاطبان برسانند.

حضور وسیع مخاطبان برخط در لایو اینستاگرامی وزیر جوان ارتباطات نشان داد در صورت توانایی بهره مندی بجا از فناوری ها و ابزارهای جدید اطلاع رسانی، مخاطبان این نوع پیام رسانی ها می تواند بیش از برخی شبکه های تلویزیونی با آن همه صرف هزینه و برخورداری از رانت و دوپینگ های سیاسی و اقتصادی باشد و حتی در عرصه ای نابرابر می توان با صدا و سیما رقابت کرد.

با پیشرفت فناوری های ارتباطی و گسترش پیام رسان های مبتنی بر موبایل و افزایش سرعت گردش اطلاعات و اخبار ، و در عصر و زمانه ای که انتشار سریع یک شایعه می تواند بنیان های اعتماد را به عنوان اصلی ترین سرمایه های اجتماعی سازمان و جامعه برهم ریزد، برقراری ارتباط با مخاطب نیاز به سواد رسانه ای و مهارت و سرعت بیش از پیش دارد.

در چنین شرایطی نه تنها روابط عمومی های موسسات و سازمان ها بلکه یکایک مدیران باید با ارتقای دانش، بینش و مهارت های خود آمادگی های لازم را برای حضور آگاهانه و متعهدانه در عرصه های آگاهی بخشی به مردم این ولی نعمتان جامعه داشته باشند.

از سوی دیگر گسترش و تداوم بهره مندی از این قابلیت و امکان و الگوی پیام رسانی تاثیرگذار برای مخاطبان می تواند زمینه های اصلاح قانون و شکستن انحصار صدا و سیما و ورود بخش غیر حاکمیتی به میدان تاسیس شبکه های رادیویی و تلویزیونی فراهم آورد و موانع قانونی تاسیس شبکه های رایویی و تلویزیونی غیرحاکمیتی را برطرف سازد.

رویکرد آذری جهرمی و نیز دکتر ظریف وزیر امور خارجه در به کارگیری ابزارهای نوین پیام رسانی فارغ از محتوایی که در آن منتشر کرد، می تواند الگویی برای سایر وزرا و اعضای هیئت دولت باشد تا به جای برخورد منفعلانه در برابر هجوم ناجوانمردانه بدخواهان،و یا سکوت و انفعال در باره خدمات دستگاه متبوع خویش، به صورت فعال ، صدای خود و گزارش خدمات خود را به طور مستقیم و بی وایطه برای مردم مطرح کنند.

روابط عمومی های بخش دولتی نیز باید با پوست اندازی و به هنگام سازی خود، منابع انسانی روابط عمومی را به دانش و مهارت های روزآمد تجهیز کرده و آنان را برای نقش آفرینی های متناسب با جامعه اطلاعاتی در عصر ارتباطات مهیا سازند.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  با واتساپ خداحافظی کنید اگر یکی از این 6 میلیون نفر هستید


  چرا ایجاد ارتباط شخصی با مخاطب در روابط عمومی اهمیت دارد؟


  جای خالی آموزش بیمه به کودکان در رسانه های جمعی


  ایجاد نظام اطلاعاتی کامپیوتری مشترک برای نهادهای بخش عمومی سوئد


  روابط عمومی در اندیشه های ساروخانی


  آشنایی با 10 بهترین اختراعات سال 2019


  ایده پردازی و تجربه محوری: شناختن و آغوش گرفتن روابط عمومی در حال تغییر


  شخصیت سال مجله «تایم»


  نشست هیات رییسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان یزد


  روابط‌عمومی شهرداری‌های استان یزد نیازمند یک برنامه هدفمند هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران برگزار می شود