درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 19 مرداد 1399 - 19:28   

فراخوان ثبت نام در وبینارهای آموزشی روابط عمومی

  فراخوان ثبت نام در وبینارهای آموزشی روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

چرا اضطراب و خطر ابتلاء به افسردگی در بین خبرنگاران بیشتر است؟

  چرا اضطراب و خطر ابتلاء به افسردگی در بین خبرنگاران بیشتر است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فرق بین مدیر من و مدیر تو

  فرق بین مدیر من و مدیر تو


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پیام تسلیت مدیرعامل بانک سینا به مناسبت درگذشت حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید عباس موسویان
  انفجار بیروت؛ وزیر اطلاع‌رسانی لبنان استعفا کرد
  فرق بین مدیر من و مدیر تو
  توسط شرکت فلز تدارک فولاد مبارکه اصفهان صورت گرفت؛ دریافت گواهینامه های بین المللی رضایتمندی و رسیدگی به شکایت مشتریان
  مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان مطرح کرد: استقبال وزارت ورزش از سرمایه گذاری شرکت فولاد مبارکه در احداث دهکدۀ المپیک
  فرماندار شهرستان لنجان: استمرار تولید در فولاد مبارکه در شرایط تحریم و شیوع ویروس کرونا مایۀ افتخار است
  برای اولین بار در ایران صورت گرفت؛ اجرای موفقیت آمیز پروژۀ پوشش دهی صفحات مسی قالبهای ریخته گری مداوم
  نسل جدید تلفن‌های هوشمند سامسونگ
  فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
  فراخوان ثبت نام در وبینارهای آموزشی روابط عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40729صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریجمعه، 17 آبان 1398 - 15:32
رویکرد ارتباطی وزیر جوان ارتباطات انحصار صدا و سیما را شکسته است
محمد امامی - اقدام وزیر جوان ارتباطات در لایو اینستاگرامی اخیر خود، گامی رو به جلو برای شکستن انحصار صدا و سیما در پرداختن به موضوع هایی در سطح ملی و قابل تقدیر بود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| اقدام وزیر جوان ارتباطات در لایو اینستاگرامی اخیر خود، گامی رو به جلو برای شکستن انحصار صدا و سیما در پرداختن به موضوع هایی در سطح ملی و قابل تقدیر بود.

لایو اینستاگرامی وزیر ارتباطات فارغ از داوری در باره صحت و سقم مطالب مطرح شده وی یا منتقدانش، نشان داد که مجموعه دولت در صورت آگاهی و دارا بودن مهارت های لازم می توانند در برابر هجمه هایی که به دولت می شود ابتکار عمل را در دست گیرند و بر جریان یکسویه رسانه ای غلبه پیدا کنند و یا لااقل تک صدایی و ترکیب قدرت رسانه ای موجود را بر هم زنند و صدای خود را به مخاطبان برسانند.

حضور وسیع مخاطبان برخط در لایو اینستاگرامی وزیر جوان ارتباطات نشان داد در صورت توانایی بهره مندی بجا از فناوری ها و ابزارهای جدید اطلاع رسانی، مخاطبان این نوع پیام رسانی ها می تواند بیش از برخی شبکه های تلویزیونی با آن همه صرف هزینه و برخورداری از رانت و دوپینگ های سیاسی و اقتصادی باشد و حتی در عرصه ای نابرابر می توان با صدا و سیما رقابت کرد.

با پیشرفت فناوری های ارتباطی و گسترش پیام رسان های مبتنی بر موبایل و افزایش سرعت گردش اطلاعات و اخبار ، و در عصر و زمانه ای که انتشار سریع یک شایعه می تواند بنیان های اعتماد را به عنوان اصلی ترین سرمایه های اجتماعی سازمان و جامعه برهم ریزد، برقراری ارتباط با مخاطب نیاز به سواد رسانه ای و مهارت و سرعت بیش از پیش دارد.

در چنین شرایطی نه تنها روابط عمومی های موسسات و سازمان ها بلکه یکایک مدیران باید با ارتقای دانش، بینش و مهارت های خود آمادگی های لازم را برای حضور آگاهانه و متعهدانه در عرصه های آگاهی بخشی به مردم این ولی نعمتان جامعه داشته باشند.

از سوی دیگر گسترش و تداوم بهره مندی از این قابلیت و امکان و الگوی پیام رسانی تاثیرگذار برای مخاطبان می تواند زمینه های اصلاح قانون و شکستن انحصار صدا و سیما و ورود بخش غیر حاکمیتی به میدان تاسیس شبکه های رادیویی و تلویزیونی فراهم آورد و موانع قانونی تاسیس شبکه های رایویی و تلویزیونی غیرحاکمیتی را برطرف سازد.

رویکرد آذری جهرمی و نیز دکتر ظریف وزیر امور خارجه در به کارگیری ابزارهای نوین پیام رسانی فارغ از محتوایی که در آن منتشر کرد، می تواند الگویی برای سایر وزرا و اعضای هیئت دولت باشد تا به جای برخورد منفعلانه در برابر هجوم ناجوانمردانه بدخواهان،و یا سکوت و انفعال در باره خدمات دستگاه متبوع خویش، به صورت فعال ، صدای خود و گزارش خدمات خود را به طور مستقیم و بی وایطه برای مردم مطرح کنند.

روابط عمومی های بخش دولتی نیز باید با پوست اندازی و به هنگام سازی خود، منابع انسانی روابط عمومی را به دانش و مهارت های روزآمد تجهیز کرده و آنان را برای نقش آفرینی های متناسب با جامعه اطلاعاتی در عصر ارتباطات مهیا سازند.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


  فراخوان ثبت نام در وبینارهای آموزشی روابط عمومی


  ابراز تمایل ایرانسل و همراه اول برای بسته خبرنگاران


  خبرنگاران و چکامه سرایان کهکشان آگاهی


  تشریح علل ناکارآمدی روابط عمومی‌ها در ایران و راهکارهای تغییر رویکرد ۳۶۰ درجه ای!


  رسانه غدیر، رسانه ای جهانی


  پیام دکتر دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی به مناسبت هفدهم مرداد، روز خبرنگار


  تیک تاک تهدید به اقدام حقوقی علیه آمریکا کرده است


  دیدار مدیرعامل نیروگاه نکا با کارکنان روابط عمومی


  اقتصاد زنده جوامع، حاصل رسانه پویا


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی