درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 05:15   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40694صفحه نخست » خبر یکیکشنبه، 12 آبان 1398 - 17:05
گزارش برگزاری شصت و نهمین گردهمایی انجمن فرهنگی روابط عمومی استان اصفهان
شصت و نهمین گردهمایی انجمن فرهنگی روابط عمومی استان اصفهان با حضور ۲۰۰ تن از مدیران روابط عمومی دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌های مختلف این منطقه در مرکز شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان اصفهان برگزار شد.
  

 

سرپرست روابط عمومی استانداری اصفهان: عملکرد برخی روابط عمومی‌ها نیازمند اصلاح است
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان گفت: روابط عمومی‌ برخی دستگاه‌ها و سازمان‌های این استان در وظایف خود بویژه در انعکاس اخبار و فعالیت‌ها در رسانه‌ها کم کاری می‌کنند و این امر باید اصلاح شود.

عباس میرزایی نیا روز یکشنبه در شصت و نهمین گردهمایی انجمن فرهنگی روابط عمومی استان اصفهان اظهارداشت: فعالیت‌ بسیاری در استان اصفهان انجام شده است، اما برخی از آن‌ها بخاطر نبود فعالیت مناسب روابط عمومی دستگاه مربوطه بخوبی منعکس نشده و مردم از آن بی خبرند.

وی با بیان اینکه کشورمان در جنگ اقتصادی و در تنگنا قرار دارد ادامه داد: شرایط کنونی بگونه‌ای است که باید فعالیت‌ها را بدرستی و با شفافیت بازگو کرد تا ثمره و فایده آن برای همگان مشخص شود.

سرپرست روابط عمومی استانداری اصفهان اضافه کرد: ضعف و کم کاری در روابط عمومی برخی نهادها تا حدی قابل مشاهده بوده که تغییر مدیر مربوطه چندین بار درخواست شده است.

میرزایی نیا به اهمیت همکاری با خبرنگاران تاکید کرد و گفت: روابط عمومی‌ها در کار و اقدامات خود بازنگری کنند و روند اطلاع رسانی و ارتباط دوسویه با جامعه خبری را در دستور کار قرار دهند.

 

رییس انجمن فرهنگی روابط عمومی استان اصفهان: بر لزوم افزایش آموزش‌های تخصصی برای پیشبرد هرچه بیبشتر اهداف تاکید کرد
رییس انجمن فرهنگی روابط عمومی استان اصفهان نیز در این برنامه بر لزوم افزایش آموزش‌های تخصصی برای پیشبرد هرچه بیبشتر اهداف تاکید کرد.

حمیدرضا غزنوی ادامه داد: برگزاری مراسمی همچون گردهمایی‌ها به افزایش ارتباط مدیران روابط عمومی‌ها و هم افزایی آنان برای پیشرفت سازمان‌ها کمک می‌کند.

وی با اشاره به شعار شصت و نهمین گردهمایی انجمن فرهنگی روابط عمومی استان اصفهان افزود: نشاط خبری برای رونق تولید، بیش از گذشته تاکید می‌کند که ظرفیت روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها برای پیشرفت در تولید و ارتقای اقتصادی بسیار بالاست.

نایب رییس انجمن قلم ایران: دولت باید الزامات حقوقی روابط عمومی را تبیین کند
نایب رییس انجمن قلم ایران گفت: دستگاه‌ها از لحاظ توزیع اطلاعات دچار فقر قانونی و حقوقی هستند و باید دولت الزامات حقوقی روابط عمومی را تبیین کند.

پدرام پاک آیین امروز _یکشنبه ۱۲ آبان ماه_ در گردهمایی و نشست مدیران و کارشناسان روابط عمومی‌های استان اصفهان، اظهار کرد: باتوجه به اینکه در حوزه روابط عمومی فقر ادبیات فلسفی شناختی و معرفتی و ابهام درخصوص چیستی روابط عمومی وجود دارد، بسیاری از مدیران از روابط عمومی حرفه‌ای و شناختی آگاه نیستند و در حوزه سیاست گذاری دچار ابهام هستیم.

وی افزود: علاوه بر آن در حوزه روابط عمومی فقر فنی و علمی داریم و درواقع داده‌ها، فنی و علمی نیست؛ یک دلیل این امر وابسته به بومی نبودن این حرفه و دلیل دیگر آگاه نبودن مدیران از این حرفه است دلیل سوم آن وابسته به نظام آموزشی بوده که سرفصل‌های درسی این حرفه و اجرای آن مشخص نشده است.

نایب رییس انجمن قلم ایران با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان سفرای دانش روابط عمومی و نظام آموزشی خواهند بود، افزود: برای جبران فقر روابط عمومی باید بدانیم که در حقیقت از طریق روابط عمومی‌ها خود سازمان‌ها معرفی می‌شوند و آنها نقش بسیاری در فلسفه ایجاد یک ارتباط دارند و فضای روابط عمومی می‌تواند به رشد سازمانی کمک کرده و بحث درآمدزایی را مطرح کند.

پاک آیین با اشاره به آموزش این درس در دانشگاه گفت: در دانشگاه سطح علوم ارتباطات و دروس روابط عمومی چندان بالا نیست که بعد از فارغ التحصیلی افراد بتوانند کار را به دست گیرند و در نتیحه مهارت‌های ارتباطی لازم را ندارند و برای تحقق این امر نیازمند افزایش دانش فنی و مهارت‌ها هستیم. روابط عمومی‌ها بعد از فارغ التحصیلی فقط با تئوری‌ها آشنا هستند و در فضای کار نیازمند کسب تجربه‌اند.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه روابط عمومی مانند بسیاری از رشته‌های علوم انسانی، روزنامه نگاری، مهارت ارتباطی، تجربه و ذوق بیشتر از دانش و تئوریات در اولویت است، افزود: در این بخش آشنایی با موضوع کارکردهای سازمانی و کارشناس روابط عمومی نیز حائز اهمیت است در حقیقت با وضع موجود استخدام نیروهای روابط عمومی با این ماهیت آموزشی و سطح درسی راه گشای حل مسائل نیست.

پاک آیین گفت: بسیاری از دانش آموختگان حوزه ادبیات و روزنامه نگاری مهارت لازم را دارند، ادبیات توصیفی، عاطفی، انگیزشی را می‌شناسند و نیاز است که روابط عمومی‌ها هم به این موارد دست یابند.

وی اضافه کرد: کارشناسان روابط عمومی باید این ذوق را تا حد نسبی داشته باشند چراکه اکنون جایگاه ارتباطات در جهان شناخته شده است و تحقیق عملی هر طرح و برنامه‌ای در دستگاه‌ها وابسته به این امر است.

نایب رییس انجمن قلم ایران اظهار کرد: جهان امروز عصر انقلاب ارتباطات است و میزان تحقق برنامه‌ها به افکار عمومی وابسته است این افکار عمومی در همه مقاطع فعال بوده و در حقیقت در این مقاطع وجود افکار عمومی را حس می‌کنیم.

وی یادآور شد: علاوه بر فقر معرفتی و شناختی در حوزه روابط عمومی، چالش فرهنگی را هم داریم مردم و مدیران شناخت دقیقی به لحاظ کارکردهای روابط عمومی ندارند، برخی به این بخش نگاه تدارکاتی دارند؛ شناخت نوع تسهیل گری روابط عمومی و آگاهی به ابزار و اجزا و تجهیزات آن حائز اهمیت است.

پاک آیین با بیان اینکه امروز روابط عمومی باید رسانه بنیان باشد و از نگاه‌های کم عمق به رسانه پرهیز کند، گفت: اطلاعات یک سرمایه عمومی است که در اختیار افراد قرار دارد باید با برخورداری از درک بالا واقف باشیم که اطلاعات سهم مردم است و همه اشخاص در صیانت این اطلاعات نقش دارند و همه مردم در ایجاد شکل دهی و توزیع آن مؤثر هستند.

مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه‌ها از لحاظ توزیع اطلاعات دچار فقر قانونی و حقوقی هستند و باید دولت الزامات حقوقی روابط عمومی را تبیین کند. اقدامات خوبی درخصوص گردش و دسترسی به اطلاعات در سال ۸۶ تصویب شد و با به اجرا درآمدن آن در سال‌های بعدی این اقدام مناسب در بخش گردشگری اطلاعات انجام گرفت.

به گفته پاک آیین باید اطلاعات را به مردم داد و در همه سازمان‌ها ضروری است که اطلاعات و قراردادهایشان را شفاف سازی کنند در واقع دولت امین مردم است و نیاز است عموم اطلاعات را در اختیار آن‌ها قرار دهد که این وظیفه برعهده روابط عمومی‌ها است.

نایب رییس انجمن قلم ایران با بیان اینکه اگر به سمت حرفه گرایی پیش برویم می‌توانیم یک حوزه منجسم حرفه‌ای را در روابط عمومی ایجاد کنیم، اظهار کرد: اطلاع رسانی یکی از ۱۰ نقش روابط عمومی است معمولاً در این حوزه به این بخش و انتشار اطلاعات توجه می‌شود اگر بتوانیم فرهنگ پاسخگویی را به مدیران القا کنیم می‌توانیم نقش اول را در این حوزه ایفا کنیم.

نایب رییس انجمن قلم ایران همکاری روابط عمومی‌ها با رسانه‌ها را مهم دانست و گفت: تعداد ۴۰ خبرگزاری و بیش از چهار هزار رسانه چاپی در کشور وجود دارد و برای هرسازمانی یک روابط عمومی و سخنگو تألیف می‌شود که سخنگو تصمیمات مهم سازمان‌ها را به اشتراک می‌گذارد.

پاک‌آیین خاطرنشان کرد: شناخت ذائقه مخاطبان نیز ضرورت دارد با تألیف ادبیات مختلف این ذائقه را به مدیران انتقال دهیم اکنون در شبکه‌های اجتماذعی با مخاطبان بین المللی دسترسی داریم و دسته بندی اطلاعات در این شبکه‌ها لازم است بعد از انتشار اخبار هم باید بازخوردها و واکنش مردم را مورد توجه قرار داد که این اتفاق بر عهده روابط عمومی‌ها است تا انتقادات مردم را بعد از انتشار اخبار تحلیل کنند.

 

سرپرست امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان اصفهان: روابط عمومی موجب اعتبار سازمان‌ها می‌شود

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| سرپرست امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان اصفهان، گفت: در سطح بالاتر روابط عمومی موجب اعتبار سازمان ها می شود و به اعتبار بیرونی و درونی سازمان ها اضافه می کند. اعتبار بیرونی با معرفی و خوشنامی سازمان ها امکان پذیر است و اعتبار درونی با شفافیت فراهم شده و تسهیل امور نقش مضاعفی را به همراه دارد.


به گزارش شارا به نقل از ایمنا، شهرام عروف زاده امروز _یکشنبه ۱۲ آبان ماه_ در گردهمایی و نشست مدیران و کارشناسان روابط عمومی های استان اصفهان با اشاره به اینکه سازمان ها از طریق روابط عمومی ها به جامعه معرفی می شوند، اظهار کرد: نقش مدیریت راهبردی روابط عمومی بسیار پر رنگ است. به نوعی روابط عمومی ها در پیاده کردن اهداف بلند مدت سازمان ها نقش بسیار ارزشمندی را ایفا می کنند.


وی با تاکید بر فلسفه ایجاد یک ارتباط خوب و موثر، گفت: فضای یک روابط عمومی می تواند به رشد سازمانی کمک زیادی کند و به جرات می گویم اگر از دیدگاه اقتصادی به این موضوع نگاه شود سریع بحث درآمد زایی و مدیریت هزینه ها مطرح خواهد شد.


سرپرست امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان اصفهان، گفت: در سطح بالاتر روابط عمومی موجب اعتبار سازمان ها می شود و به اعتبار بیرونی و درونی سازمان ها اضافه می کند. اعتبار بیرونی با معرفی و خوشنامی سازمان ها امکان پذیر است و اعتبار درونی با شفافیت فراهم شده و تسهیل امور نقش مضاعفی را به همراه دارد.


وی در خصوص بقا سازمان ها در حوزه ارتباطات، اظهار کرد: بقا سازمان در این زمینه به خوشنامی آنها گره خورده است، مولفه های خوشنامی سازمان را میتوان تاثیر گذار کرده تا برای رسیدن به هدف مورد نظر، مسیر برای سازمان هموارتر شود.

عروف زاده یکی از بخش‌های مهم را جاذبه های هیجانی دانست و گفت: بخش عمده ای از فعالیت های اشخاص به کار و فعالیت اختصاص دارد، افراد در هفته ۷۰ ساعت در حال کار هستند و اگر کارمندان به فضای کاری خود افتخار کنند می توانند نقش نوآوری را داشته باشند.


سرپرست امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان اصفهان، تاکید کرد: روابط عمومی ها می توانند در حوزه تولیدات، نوآوری و معرفی محصولات سازمان ها نقش پررنگی را برای تببین ارزش‌های سازمانی داشته باشند.


وی ادامه داد: در این راستا بحث مسئولیت های اجتماعی سازمان ها بسیار پررنگ است با توجه به اینکه زندگی همه اشخاص به یکدیگر گره خورده است. یک سازمان نمی تواند بدون وجود دیگر سازمان‌ها به اهداف خود برسد و در این زمینه نزدیک ترین مباحث به این مولفه ها توسعه پایدار و محیط زیست بوده که از ارشمندی بالایی برخوردار است.


عروف زاده با بیان اینکه به طور یقین روابط عمومی می توانند با باورها و تعهدی که دارند سازمان ها را در مسیر تعالی پیش برده و به اهداف مورد نظر شان برسانند، گفت: سال ۹۸ را به عنوان یک سال خوبی در حوزه توسعه روابط برون سازمانی برای دانشگاه تالیف کردیم و همین اتفاق منجر به انعقاد تفاهم نامه های زیادی شد که می تواند به ظرفیت های دانشگاه فرهنگیان اضافه کند.

همچنین سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، در این گردهمایی با بیان اینکه با وجود فعالیت های گسترده روابط عمومی بخشی از کارها به دلیل کارکرد نبودن روابط عمومی به درستی انعکاس پیدا نکرده است، اظهار کرد: روابط عمومی تعدادی از سازمان ها و دستگاه ها در استان اصفهان به خصوص در حوزه انعکاس خبرها و عملکردها در رسانه های استان دچار کم کاری هستند، در این زمینه نحوه کم کاری عملکرد برخی از روابط عمومی ها در منعکس کردن فعالیت سازمان های استان نیازمند اصلاح است.


وی با بیان اینکه با توجه به تحریم ها استکبارانه و شرایط اقتصادی کنونی کشور در تنگنا قرار گرفته است، افزود: ضروری است که سازمان ها عملکردها و فعالیت هایشان را با شفافیت و به طور صحیح بازگو کنند تا فایده آن برای همه شهروندان به طور دقیق مشخص شود.


سرپرست روابط عمومی استانداری اصفهان، خاطرنشان کرد: ضعف و کم کاری روابط عمومی در برخی از سازمان ها را وجود داشته است که تغییر مدیر کم کار و جایگزینی روابط عمومی جدید با کارآیی بالاتر از سوی مدیران این سازمان درخواست شده است.


میرزایی نیا با تاکید بر اینکه باید مدیران روابط عمومی برنامه ریزی جامعی را در این حوزه داشته باشند، گفت: نیاز است که مدیران روابط عمومی فعالیت ها و دستاورد های دستگاه های اجرایی را برای مردم تبیین کنند و نشست های رسانه ای برای خبرنگاران را داشته باشند و با فراهم شدن ارتباط دو سویه با اصحاب رسانه در آینده شاهد اتفاقات خوشایندی در استان باشیم.

 
گفتنی است شصت و نهمین گردهمایی انجمن فرهنگی روابط عمومی استان اصفهان با حضور ۲۰۰ تن از مدیران روابط عمومی دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌های مختلف این منطقه در مرکز شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان اصفهان برگزار شد.

 


 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد