درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 18:00   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بیلبورد معطر مک دونالد: نبوغی در بازاریابی
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40671صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریشنبه، 11 آبان 1398 - 14:02
سخنان "باب وود وارد" در باره مسئولیت اخلاقی رابطان خبری
ووود وارد در جلسه افتتاحیه کنفرانس بین المللی PRSA در سال 2019 در سن دیگو چنین نقل کرد: نیسکون دستش را تکان داد و گفت: همیشه به یاد داشته باشید دیگران شاید از شما متنفر باشند اما آنها برنده نمی شوند مگر اینکه تو نیز از آنها متنفر باشی. در این صورت تو خودت را نابود می کنی.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| هنگامی که باب وود وارد، روزنامه نگاری که دوبار برنده جایزه پولیتزر شده است، سخنرانی استعفای ریاست جمهوری ریچارد نیکسون را در پی مسئله واترگیت تماشا می کرد، هرگز انتظار گرفتن درس بنیادینی در باب مسئولیت های اخلاقی را نداشت. اما بعد نیکسون چیزی گفت که می توانست دوره افسانه ای روزنامه نگار جوان را در 45 سال آینده معنا بخشد.


ووود وارد در جلسه افتتاحیه کنفرانس بین المللی PRSA در سال 2019 در سن دیگو چنین نقل کرد: نیسکون دستش را تکان داد و گفت: همیشه به یاد داشته باشید دیگران شاید از شما متنفر باشند اما آنها برنده نمی شوند مگر اینکه تو نیز از آنها متنفر باشی. در این صورت تو خودت را نابود می کنی.


برای وود وارد 76 ساله، نقل قول نیسکون بیشتر از آنکه درباره یادگیری احترام به دشمنان و محکوم کردن نفرت در سیاست باشد، درباره اهمیت برخورداری از ذهنی مشتاق برای پذیرش نظرات و آرای دیگران است. چه بسا آن، نظرشخص دیگر و یا خود حقیقت باشد. حتی اگر آن حقیقت شما را مجبور به بازنگری در دیگاه تان کند.


وود وارد به نقل از گراهان گرین نویسنده، گفت: در این جهان ما گاهی عادلانه و اغلب ناعادلانه توسط کسانی متوقف می شویم، اما نباید با طرف مقابل دشمن بود، حتی اگر موافقش نیستی،آ نها مسئله ای دارند که شما باید گوش فرا دهید.


حقیقت محوری
وود وارد که 9 رییس جمهور را پوشش خبری داده و 19 کتاب از جمله کتاب منتشر شده در سال گذشته با عنوان ترس، ترامپ در کاخ سفید را در کارنامه خود دارد، در بیشتر سخنان خود در مورد رابطه واترگیت و فضای رسانه ای امروز صحبت کرد، این در حالی بود که از رابطان خبری عاجزانه درخواست می کرد همواره احترام خود را نسبت به حقیقت محوری حفظ کنند. و پرسید: چگونه گفتگوی مفید و درک شهروندی می تواند وجود داشته باشد زمانی که توافق مشترکی درباره یک واقعیت وجود ندارد؟


وود وارد به یاد آورد که نخستین روزهای انتشار گزارش ماجرای نیکسون در واشنگتن پست، رییس جمهور موقت، دبیر مطبوعاتی خود را برای محکوم کردن هر داستانی که از وی چهره نامطلوبی ترسیم کند، فرستاد. اشاره به ترور شخصیت. رویه خطرناکی ایجاد شد. رویه ای که کاملا در ادعاهای رییس جمهور ترامپ با عناوین حقایق جایگزین و اخبار جعلی دنبال شده است.


او افزود: بدیهی است که یک روزنامه نگار می تواند اشتباه کند و در حین گزارش جزئیات، خطایی از او سر بزند. اما گاهی یک فرد صاحب قدرت، خوانندگان را به زیر سئوال بردن حقیقت یک مقاله ترغیب و دعوت می کند، زیرا آنها نحوه ارایه آن را دوست ندارند، به همین سادگی. عملی که از خوانندگان می خواهد هر حقیقتی را زیر سوال ببرد.


وود وارد هشدار داد: هر دروغی موجب مرگ یک حقیقت می شود. او به روزنامه نگاران و رابطان خبری که بواسطه تردید در حقیقت محوری ناامید شده اند؛ راهی آسان در انجام کارهایشان پیشنهاد کرد: کارتان را شرافتمندانه انجام دهید.


این می تواند به سادگی برخورد احترام آمیز شایسته با منبع خبری و یا شخصا طی کردن چند مایل اضافه برای مصاحبه با کسی به جای ارتباط برقرار کردن از طریق رسانه های اجتماعی باشد.


همچنین وود وارد افزود: ماباید به مردم به همان اندازه که آنها خودشان را جدی می گیرند بها دهیم. ما باید صبور باشیم و برای کارمان وقت صرف کنیم.


اهمیت فروتنی
سخنرانی وود وارد که همراه با نشست پرسش و پاسخ با حضور همکارش لورا لینگ برگزار شد، در بردارنده جزئیات جالب توجه زیادی از دوران مشهور روزنامه نگاریش بود.


او توضیح داد که چگونه سن بری گلد واتر سناتور آمریکایی یک لیوان نوشیدنی از انبار مخفی اش برای او ریخت در حالیکه داشت درباره استیضاح احتمالی نیکسون صحبت می کرد و یا اینکه چطور او رییس جمهور جرالد فورد را در سال های بعد از دوره خودش به دفترش فرا خواند تا از او بپرسد چرا صاحب منصب قبلی اش نیکسون را بعد از ماجرای واترگیت بخشید.


اما یکی از مهم ترین سفرهای وود وارد در مسیر خاطرات؛ هیچ سر و کاری با منبع خبری معتبر و مشهور و یا گپ دوستانه با سیاستمداران نداشت و آن اینکه در ماه های بعد از واترگیت، وود وارد و برنستین در رگباری از جوایز و ستایش ها قرار گرفتند. شهرت می توانست ضمیری نفوذ ناپذیر را در وود وارد القا کند؛ اما قبل از اینکه اتفاق بیفتد، ناشر واشنگتن پست، کاترین گراهام، نامه ای به او و برنستین فرستاد که وود وارد بوضوح به یادآورد که روی صفحه حقوقی زرد رنگی نوشته شده بود. پیغام تبریک بود و همچنین حاوی یک هشدار با این مضمون: حالا که نیکسون استعفا داده است، خودتان را خیلی بالا نپندارید؛ از نیرویی شیطانی برحذر باشید که آن خود بزرگ بینی است.


گرچه درس گراهام به او به اوضاع سیاسی آن زمان گره خورده بود؛ اما امروز این یک توصیه آینده نگرانه است. برای رابط خبری شریف و با قدرت بودن، مخصوصا در شرایط مبهم و نامعلوم، به کناری رفته و اجازه دهید حقیقت خودش را نمایان سازد. وود وارد با پیوند دادن پیغام گراهام به وضعیت روزنامه نگاری 2019 گفت: ما در نقطه عطفی از تاریخ قرار داریم که باید آن را درست دریابیم و تا جایی که ممکن است حقیقت برشماریمش.

 

گزارش از:دین اِسنر
مترجم: نفیسه منتظمی

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد