درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 10:52   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی
  ارتباطات ترکیبی
  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40658صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریپنجشنبه، 9 آبان 1398 - 13:37
با مودب بودن زندگی تان را ساده تر کنید
وقتی با رویکرد گوش کردن بدون قضاوت به یک فرد بی ادب نزدیک می شوید، احتمالا در آغاز یک گفتگوی ارزشمند قرار دارید. شاید هم فقط با یک نگاه خیره و مبهوت مواجه شوید، اما ارزش امتحان کردن را دارد.  
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| نیازی نیست عاشق همه آدم ها باشید، اما مودب بودن با دیگران، فارغ از اینکه آنها چه رفتاری با شما دارند، زندگی را برای خودتان ساده تر می کند.


آیا تا کنون با همکاران یا مشتری های بی ادب برخورد داشته اید؟ حفظ خونسردی در شرایطی که ندای درونی تان فریاد می زند: او یک آشغال احمق است، واقعا چالش بزرگی است. اما خونسرد و مودب ماندن در این شرایط سخت به شما کمک می کند هم تعادل روحی خود را حفظ کنید و هم دست بالا را داشته باشید.


اولین چیزی که در برخورد با افراد بی ادب باید به خاطر داشته باشید این است که حرف های او را شخصی نگیرید. در حالی که آن فرد مستقیما به شما خیره شده و با کلماتش شما را مورد خطاب قرار می دهد اصلا لازم نیست شما هم همان برداشت را داشته باشید. خودتان را به آن راه بزنید. با لبخند سری تکان بدهید تا عصبانیتش فروکش کند، و بعد با آرامش و لبخند بپرسید: چیزی ناراحتتان کرده؟ دلیلی برای گفتن این حرف ها دارید؟ من می توانم کمکی بکنم؟ (در این لحظه ندای درونی تان دارد فریاد می زند: بله دلیلی دارد و آن هم این است که او یک احمق دیوانه است). وقتی با رویکرد گوش کردن بدون قضاوت به یک فرد بی ادب نزدیک می شوید، احتمالا در آغاز یک گفتگوی ارزشمند قرار دارید. شاید هم فقط با یک نگاه خیره و مبهوت مواجه شوید، اما ارزش امتحان کردن را دارد.  


دوم اینکه، فارغ از اینکه واقعا چه حرف هایی دوست دارید در آن لحظه به طرفتان بگویید، هیچ پاسخی ندهید. پاسخ دادن در این شرایط باعث می شود مانند فرد مقابل هتاک و بی ادب به نظر برسید و در نهایت از آنچه گفته اید پشیمان بشوید. نفسی عمیق بکشید، و حالا بر اوضاع مسلط هستید. (شما آزاد هستید که بعدا با دوست صمیمی تان هرچه دلتان خواست در مورد این فرد بگویید و هر کلمه ای خواستید در موردش به کار ببرید تا خودتان را خالی کنید.) اگر احساس می کنید دارید بیشتر و بیشتر تحریک می شوید هر زمان که خواستید می توانید محل را ترک کنید. 


این را هم به خاطر داشته باشید که گاهی افراد قصد گستاخ بودن ندارند. شما خودتان می توانید تشخیص بدهید که چه کسانی عامدانه توهین و بی احترامی می کنند و چه افرادی کاملا از اینکه حرف ها و رفتارشان شما را آزار می دهد، بی خبر هستند. در هر دو صورت، پاسخ شما می تواند این باشد که: می دانم منظوری از این حرف نداشتید، اما از نظر من این حرف بی احترامی است. به جای اینکه نشان بدهید فرد مقابل عمدا دارد به شما توهین می کند، طوری برخورد کنید که انگار از بی ادبانه بودن رفتار خود بی خبر است. با توجه به شرایط، شاید بهتر باشد این کار را در خلوت انجام دهید، چون انگشت نما کردن یک نفر از میان جمع می تواند اوضاع را بدتر کند. 

و فراموش نکنید، اینکه شما محترمانه برخورد می کنید این تصور را ایجاد نکند که رفتار توهین آمیز پذیرفتنی است. حتما فرد مقابل را به شکلی مودبانه اما قاطع متوجه کنید با این طرز رفتار کنار نخواهید آمد. 


اما در نهایت باید پذیرفت فردی که همیشه بی ادب بوده نمی تواند در یک شب رفتار خود را تغییر دهد. شاید مجبور شوید با او کنار بیایید. باز هم بی اعتنایی، خود را به آن راه زدن، و یک نفس عمیق راه چاره است و کمک می کند فشار خون خود را پایین نگه دارید. 


و در آخر، بعد از آنکه هرچه می توانستید انجام دادید، کل ماجرا را به فراموشی بسپارید. به شخم زدن آن تجربه، احمقی که سر راهتان سبز شد، حرف هایی که می توانستید بزنید، و … ادامه ندهید. چون دارید انرژی تان را برای چیزی هدر می دهید که ارزشش را ندارد، پس فقط فراموشش کنید. 
 

منبع: iranjavan

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد