درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 25 مرداد 1399 - 09:07   

فراخوان ثبت نام در وبینارهای آموزشی روابط عمومی

  فراخوان ثبت نام در وبینارهای آموزشی روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

کمک ۷۵۰ پوندی فیس‌بوک به کارمندانی که دورکاری می‌کنند

  کمک ۷۵۰ پوندی فیس‌بوک به کارمندانی که دورکاری می‌کنند


ادامه ادامه مطلب سه

  ایستگاه‌های هوشمند اتوبوس؛ ابتکار جدید کره جنوبی برای مقابله با کرونا


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پنج راه برای احیای روابط عمومی
  اصول روابط عمومی مناسب در دوران کرونا
  دعوت دبیرخانه پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی برای حضور در این رویداد علمی
  نوآوران ماهر چه رویکردهایی دارند؟
  سرپرست روابط عمومی بهزیستی استان تهران: کادر سازی مناسب از اهداف روابط عمومی هوشمند است
  جزییات نخستین جشنواره «رسانه و عدالت» در آذربایجان غربی اعلام شد
  تجلیل از خبرنگاران حوزه کشاورزی استان فارس با کیک تزیین شده به تصویر خبرنگاران
  قبرستان وب
  ایستگاه‌های هوشمند اتوبوس؛ ابتکار جدید کره جنوبی برای مقابله با کرونا
  نشست خبری سازمان نظام پزشکی به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40658صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریپنجشنبه، 9 آبان 1398 - 13:37
با مودب بودن زندگی تان را ساده تر کنید
وقتی با رویکرد گوش کردن بدون قضاوت به یک فرد بی ادب نزدیک می شوید، احتمالا در آغاز یک گفتگوی ارزشمند قرار دارید. شاید هم فقط با یک نگاه خیره و مبهوت مواجه شوید، اما ارزش امتحان کردن را دارد.  
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| نیازی نیست عاشق همه آدم ها باشید، اما مودب بودن با دیگران، فارغ از اینکه آنها چه رفتاری با شما دارند، زندگی را برای خودتان ساده تر می کند.


آیا تا کنون با همکاران یا مشتری های بی ادب برخورد داشته اید؟ حفظ خونسردی در شرایطی که ندای درونی تان فریاد می زند: او یک آشغال احمق است، واقعا چالش بزرگی است. اما خونسرد و مودب ماندن در این شرایط سخت به شما کمک می کند هم تعادل روحی خود را حفظ کنید و هم دست بالا را داشته باشید.


اولین چیزی که در برخورد با افراد بی ادب باید به خاطر داشته باشید این است که حرف های او را شخصی نگیرید. در حالی که آن فرد مستقیما به شما خیره شده و با کلماتش شما را مورد خطاب قرار می دهد اصلا لازم نیست شما هم همان برداشت را داشته باشید. خودتان را به آن راه بزنید. با لبخند سری تکان بدهید تا عصبانیتش فروکش کند، و بعد با آرامش و لبخند بپرسید: چیزی ناراحتتان کرده؟ دلیلی برای گفتن این حرف ها دارید؟ من می توانم کمکی بکنم؟ (در این لحظه ندای درونی تان دارد فریاد می زند: بله دلیلی دارد و آن هم این است که او یک احمق دیوانه است). وقتی با رویکرد گوش کردن بدون قضاوت به یک فرد بی ادب نزدیک می شوید، احتمالا در آغاز یک گفتگوی ارزشمند قرار دارید. شاید هم فقط با یک نگاه خیره و مبهوت مواجه شوید، اما ارزش امتحان کردن را دارد.  


دوم اینکه، فارغ از اینکه واقعا چه حرف هایی دوست دارید در آن لحظه به طرفتان بگویید، هیچ پاسخی ندهید. پاسخ دادن در این شرایط باعث می شود مانند فرد مقابل هتاک و بی ادب به نظر برسید و در نهایت از آنچه گفته اید پشیمان بشوید. نفسی عمیق بکشید، و حالا بر اوضاع مسلط هستید. (شما آزاد هستید که بعدا با دوست صمیمی تان هرچه دلتان خواست در مورد این فرد بگویید و هر کلمه ای خواستید در موردش به کار ببرید تا خودتان را خالی کنید.) اگر احساس می کنید دارید بیشتر و بیشتر تحریک می شوید هر زمان که خواستید می توانید محل را ترک کنید. 


این را هم به خاطر داشته باشید که گاهی افراد قصد گستاخ بودن ندارند. شما خودتان می توانید تشخیص بدهید که چه کسانی عامدانه توهین و بی احترامی می کنند و چه افرادی کاملا از اینکه حرف ها و رفتارشان شما را آزار می دهد، بی خبر هستند. در هر دو صورت، پاسخ شما می تواند این باشد که: می دانم منظوری از این حرف نداشتید، اما از نظر من این حرف بی احترامی است. به جای اینکه نشان بدهید فرد مقابل عمدا دارد به شما توهین می کند، طوری برخورد کنید که انگار از بی ادبانه بودن رفتار خود بی خبر است. با توجه به شرایط، شاید بهتر باشد این کار را در خلوت انجام دهید، چون انگشت نما کردن یک نفر از میان جمع می تواند اوضاع را بدتر کند. 

و فراموش نکنید، اینکه شما محترمانه برخورد می کنید این تصور را ایجاد نکند که رفتار توهین آمیز پذیرفتنی است. حتما فرد مقابل را به شکلی مودبانه اما قاطع متوجه کنید با این طرز رفتار کنار نخواهید آمد. 


اما در نهایت باید پذیرفت فردی که همیشه بی ادب بوده نمی تواند در یک شب رفتار خود را تغییر دهد. شاید مجبور شوید با او کنار بیایید. باز هم بی اعتنایی، خود را به آن راه زدن، و یک نفس عمیق راه چاره است و کمک می کند فشار خون خود را پایین نگه دارید. 


و در آخر، بعد از آنکه هرچه می توانستید انجام دادید، کل ماجرا را به فراموشی بسپارید. به شخم زدن آن تجربه، احمقی که سر راهتان سبز شد، حرف هایی که می توانستید بزنید، و … ادامه ندهید. چون دارید انرژی تان را برای چیزی هدر می دهید که ارزشش را ندارد، پس فقط فراموشش کنید. 
 

منبع: iranjavan

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نوآوران ماهر چه رویکردهایی دارند؟


  ایستگاه‌های هوشمند اتوبوس؛ ابتکار جدید کره جنوبی برای مقابله با کرونا


  قبرستان وب


  کمک ۷۵۰ پوندی فیس‌بوک به کارمندانی که دورکاری می‌کنند


  نشست خبری سازمان نظام پزشکی به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد


  نماینده شرق استان گلستان: اصحاب رسانه روابط عمومی نمایندگان نشوند


  سرپرست فرمانداری شادگان: روابط عمومی ها تعامل خوبی با رسانه ها داشته باشند


  مدیر روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد: اطلاع رسانی در دنیای امروز محدود به موقعیت و بخش خاصی نیست


  سرپرست روابط عمومی بهزیستی استان تهران: کادر سازی مناسب از اهداف روابط عمومی هوشمند است


  تجلیل از خبرنگاران حوزه کشاورزی استان فارس با کیک تزیین شده به تصویر خبرنگاران


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: دعوت دبیرخانه پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی برای حضور در این رویداد علمی