درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 19 آذر 1398 - 07:04   

فراخوان اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران

  فراخوان اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب یک

تحقق چند پیش بینی در کتاب های علمی- تخیلی

  تحقق چند پیش بینی در کتاب های علمی- تخیلی


ادامه ادامه مطلب دو

کارگاههای آموزشی ارتباطات بصری

  کارگاههای آموزشی ارتباطات بصری


ادامه ادامه مطلب سه

انتصاب مدیر روابط عمومی ایمیدرو

  انتصاب مدیر روابط عمومی ایمیدرو


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تلفن‌های موبایل برای رشد و تکامل مغز خردسالان مضر است
  واتساپ باز هم سرویس جدیدی ارائه کرد: این‌ بار «چند لحظه پشت خط بمانید»
  سومین جشنواره فرشتگان بانک رفاه برگزار شد
  درونی‌سازی و باورمندی به مفهوم بیمه
  انتصاب مدیر روابط عمومی ایمیدرو
  تبدیل‌ساز زبان انسانی به زبان رایانه‌‌ای
  برگزاری دوره آموزشی مسئولان روابط عمومی ادارات شهرستان ملارد
  انتصاب های جدید در معاونت فرهنگی و روابط عمومی ارتش
  سرپرست روابط عمومی استانداری همدان: دستگاه‌های برتر حوزه اطلاع رسانی استان همدان معرفی می‌شوند
  مسئول روابط عمومی نمایندگی آستان قدس رضوی استان مازندران: مازندران ۷۹خادمیار در عرصه خبر و رسانه دارد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40639صفحه نخست » فناوری نوسه شنبه، 7 آبان 1398 - 15:40
اینترنت ۵۰ ساله شد
اکنون ۸۱ درصد مردم کشورهای صنعتی و ۴۱ درصد مردم کشورهای در حال توسعه به اینترنت دسترسی دارند. این گونه بود که ارتباط دو نفر و دو کامپیوتر ۵۰ سال پس از آن به ارتباط بین چهار میلیارد نفر تبدیل شده است.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| از ارتباط دو کامپیوتر، یکی در لس آنجلس و دیگری در سیلیکون‌ولی ۵۰ سال می‌گذرد؛ تحولی بزرگ که چهره جهان را دگرگون کرد. این ارتباط نخستین اکنون در یک جهش بزرگ چهار میلیارد نفر در سطح جهان را به یکدیگر مرتبط ساخته است.

۵۰ سال پیش دو دانشجوی جوان، با یک آزمایش کوچک گام بزرگی در ارتباطات بین مردم جهان برداشتند. چارلز کلاین دانشجوی ۲۱ ساله‌ای که در لس‌آنجلس نشسته بود موفق شد از طریق کامپیوتر خود که به بزرگی یک اتاق پذیرایی بود، به کامپیوتر دوست خود در سیلکون‌ولی وصل شود.

این ارتباط مقدمه تحولی بزرگ بود. اکنون بیش از ۸۰ درصد مردم در کشورهای صنعتی از طریق
اینترنت با یکدیگر در تماس هستند. میزان دسترسی مردم در کشورهای در حال رشد نیز بیش از ۴۰ درصد است؛ چیزی در حدود چهار میلیارد نفر در سطح جهان.

موفقیت در گام دوم
ساعت ۱۱ شب بود. کلاین و دووال تلفنی با یکدیگر تماس گرفتند و درباره تصمیم خود مبنی بر اتصال دو کامپیوتر گفت‌وگو کردند.

کلاین دکمه حرف „L" را فشرد. دووال در کمال حیرت ظهور این حرف را بر روی مانیتور خود مشاهده کرد. کلاین پس از آن حرف „O" را تایپ کرد. اما این حرف نه تنها بر مانیتور دوست خود ظاهر نشد، بلکه منجر به سقوط سیستم کامپیوتری دووال شد.

تلاش دوم آن‌ها پس از یک ساعت موفقیت‌آمیز بود. کلاین موفق شد کلمه „Login" را بر روی مانیتور کامپیوتر دوست خود به نمایش گذارد.

یک حرکت کوچک که به انقلابی بزرگ انجامید
کلاین بنا بر گفته خود در آن ایام به طور شبانه‌روزی مشغول برنامه‌‌نویسی کامپیوتری بوده است. فاصله بین کلاین و دوستش در سیلیکون‌ولی حدود ۶۰۰ کیلومتر بود.

پس از آن، یکی از طراحان اینترنت، پروفسور لئونارد کلاین‌راک ابراز تاسف کرده بود که چرا این دو دانشجو تنها به نوشتن واژه „Login" بسنده کرده و پیام و شعار جالبی را رد و بدل نکرده‌اند. اشاره این پروفسور به سفر به ماه بود که چند ماه پیش از این تحول انقلابی در عرصه ارتباطات روی داده بود و سخن لوئی آمسترانگ پس از فرود به ماه شهرتی عالم‌گیر یافته بود. آمسترانگ در آن هنگام گفته بود: «این گام کوچک برای یک انسان و جهشی بزرگ برای بشریت است.»

گام کوچکی که کلاین و دووال برداشته بودند نیز از جنس آن جهش بزرگی بود که آمسترانگ از آن سخن گفته بود.

اینترنت در مسیر خود به سوی دیگر نقاط جهان راهی طولانی در پیش داشت. سرعت گسترش اینترنت در ابتدا بسیار آهسته بود. به عنوان نمونه، پای ارتباط اینترنتی برای نخستین بار در سال ۱۹۸۴ به آلمان رسید.

در آن هنگام مرکز رایانه‌ای کارلس‌روهه در ایجاد ارتباط اینترنتی نقشی مهم ایفا کرد. پس از آن بود که ارتباطات اینترنتی شتاب گرفت.

 

اکنون ۸۱ درصد مردم کشورهای صنعتی و ۴۱ درصد مردم کشورهای در حال توسعه به اینترنت دسترسی دارند. این گونه بود که ارتباط دو نفر و دو کامپیوتر ۵۰ سال پس از آن به ارتباط بین چهار میلیارد نفر تبدیل شده است.

 

اینترنت در برابر وب
غالباً در گفتگوهای روزمره از دو واژه «وب» و «
اینترنت»، به اشتباه، بدون تمایز زیادی استفاده می‌شود، اما این دو واژه معانی متفاوتی دارند. اینترنت یک سامانه ارتباطی جهانی برای داده‌ها، زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است که رایانه‌ها در سراسر جهان به یک‌دیگر متصل می‌سازد. در مقابل، وب یکی از خدماتی (سرویس) است که بر روی اینترنت ارائه می‌شود و برای ارتباط از شبکه اینترنت بهره می‌جوید. وب مجموعه‌ای از نوشته‌های به هم پیوسته(web page) است که به کمک ابرپیوندها و نشانی وب (URL) به یکدیگر پیوند خورده‌اند.


اینترنت شامل سرویس‌های دیگر مانند رایانامه، انتقال فایل (پروتکل اف‌تی‌پی)، گروه خبری و بازی آنلاین است.


خدمات (سرویس)های یاد شده بر روی شبکه‌های مستقل و جدا از اینترنت نیز در دسترس هستند. اینترنت به عنوان لایه‌ای در بالای وب قرار گرفته و سطح بالاتری نسبت به آن قرار دارد.

وبگاه‌های پربازدیدتر در هر کشور برای حفظ یکنواختی تجربه کاربری نیاز به زیرساخت‌های فنی خاصی خواهند داشت و عدم وجود برخی زیرساخت‌ها یا تقاضا برای برخی خدمات وجود برخی زیرساخت‌های اینترنتی را کم‌تر می‌کند. به بیان دیگر اینترنت و وب با یکدیگر رابطه برساختی متقابل دارند.

 

منابع

- ابوالقاسم رجبی. «زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات (شبکه ملی اطلاعات) در تحویل توانمند محتوا در ایران و کشورهای نمونه».

- https://fa.wikipedia.org
-  www.dw.com
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هشتمین جایزه بین‌المللی دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط عمومی ایران


  برنامه ریزی ۲۰۲۰: سؤالاتی برای ایجاد استراتژی رسانه ای درخشان


  خوش خبر: طرح افزایش ‌کارآمدی روابط عمومی ها تدوین می شود


  نکاتی سودمند در مورد روابط مطبوعات/12 و قسمت آخر


  هم‌اندیشی هیئت مدیره کانون روابط عمومی و تبلیغات با مدیر عامل خانه تئاتر


  انتصاب مدیر روابط عمومی ایمیدرو


  ۳ کلید ارتباط بین خدمات مشتری و شهرت برند


  انتصاب های جدید در معاونت فرهنگی و روابط عمومی ارتش


  درونی‌سازی و باورمندی به مفهوم بیمه


  برگزاری دوره آموزشی مسئولان روابط عمومی ادارات شهرستان ملارد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران برگزار می شود