درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 19 آذر 1398 - 07:35   

فراخوان اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران

  فراخوان اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب یک

تحقق چند پیش بینی در کتاب های علمی- تخیلی

  تحقق چند پیش بینی در کتاب های علمی- تخیلی


ادامه ادامه مطلب دو

کارگاههای آموزشی ارتباطات بصری

  کارگاههای آموزشی ارتباطات بصری


ادامه ادامه مطلب سه

انتصاب مدیر روابط عمومی ایمیدرو

  انتصاب مدیر روابط عمومی ایمیدرو


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تلفن‌های موبایل برای رشد و تکامل مغز خردسالان مضر است
  واتساپ باز هم سرویس جدیدی ارائه کرد: این‌ بار «چند لحظه پشت خط بمانید»
  سومین جشنواره فرشتگان بانک رفاه برگزار شد
  درونی‌سازی و باورمندی به مفهوم بیمه
  انتصاب مدیر روابط عمومی ایمیدرو
  تبدیل‌ساز زبان انسانی به زبان رایانه‌‌ای
  برگزاری دوره آموزشی مسئولان روابط عمومی ادارات شهرستان ملارد
  انتصاب های جدید در معاونت فرهنگی و روابط عمومی ارتش
  سرپرست روابط عمومی استانداری همدان: دستگاه‌های برتر حوزه اطلاع رسانی استان همدان معرفی می‌شوند
  مسئول روابط عمومی نمایندگی آستان قدس رضوی استان مازندران: مازندران ۷۹خادمیار در عرصه خبر و رسانه دارد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40628صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریسه شنبه، 7 آبان 1398 - 13:30
دو داستان متفاوت از یک اتفاق: روابط بین رسانه های بین دولتی و برنامه سازی در باره یک سانحه هوایی در منطقه اسمولنسک
یافته ها حاکی از آن است که وقتی به بحران های سیاسی بین المللی نگاه می کنیم، نباید فرض کنیم رسانه های خبری در کشورهای مختلف به سادگی از نسخه دولت درباره آنچه اتفاق افتاده است، تقلید کنند؛ حتی در کشورهایی با آزادی محدود مطبوعات.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| نقش روابط عمومی در ارتباطات بحران مستند است اما نقشش در سیاست و بحران بین المللی توسعه نیافته است. برای پر کردن این خلا اخیرا مطالعه ای در "International Communication Gazette" منتشرشده است که به این می پردازد که چگونه تلاش های ارتباطی دولتهای روسیه و لهستان پوشش اخبار داخلی سانحه هوایی سال 2010 در اسمولنسک روسیه  که باعث مرگ رئیس جمهور لهستان، لچ کازینسکی و بیشتر افراد کابینه اش شد را شکل داد.


این سقوط در خاک روسیه اتفاق افتاد زیرا هدف از این سفر، بازدید از محل قتل عام افسران ارتش لهستانی بود که به طور پنهانی توسط دولت اتحاد جماهیر شوروی در کاتین روسیه کشته شدند. از جمله سؤالاتی که مورد بررسی قرار گرفت این بود که آیا رسانه های لهستانی و روسی به ترتیب به روایت دولت هایشان در مورد این تصادف با روشی سازگار با آنچه در بیانیه های رسمی به تصویر کشیده شده است، پاسخ می دهند.


این روایت در سه سطح مورد بررسی قرار گرفت:

(1) مباحث مرتبط با سقوط (به عنوان مثال، موضوعات و گروه های ذینفعان)،
(2) نحوه نمایش این مباحث (مثلاً لحن، فریم و ویژگی های ذینفعان)،
(3) چگونگی پیوند عناصر آن گفتمان هنگامی که با یکدیگر بیان شدند.


بویژه یافته ها نشان می دهند با اینکه پیام های دولت بر تمام سه سطح داستان موثر بود، هنگام سر و کار داشتن با رسانه های متمرکز و مخالف تاثیرش محدود بوده است. به علاوه این مطالعه دریافت که رابطه اقتصادی به جای شباهت سیستم های فرهنگی و سیاسی بود که به موفقیت دولت ها در شکل دادن اخبار داخلی راجع به برنامه سانحه کمک کرد. همچنان در رابطه با تاثیرگذاریِ بسته به سطح پیام رسانی تفاوت وجود داشت. برای مثال، ارتباطات دولتی در لهستان برای ویژگی های ذینفعان و لحن انتشار بیشتر به نفع دولت و رسانه متمرکر تمام شد تا خروجی روزنامه هایی که مخالفت لهستان را نشان می دادند.


برخی از یافته ها و توصیه های مهم و اساسی در این مقاله وجود دارد که می تواند برای آن دسته از متخصصان روابط عمومی، بویژه عرصه دولت و سیاست مفید واقع شود:


اول، یافته ها حاکی از آن است که وقتی به بحران های سیاسی بین المللی در خارج از ایالات متحده نگاه می کنیم، نباید فرض کنیم رسانه های خبری در کشورهای مختلف به سادگی از نسخه دولت درباره آنچه اتفاق افتاده است، تقلید کنند؛ حتی در کشورهایی با آزادی محدود مطبوعات مانند روسیه و لهستان.


برای متخصصان روابط عمومی که درگیر بحران های سیاسی در خارج از کشور هستند، مهم است که رسانه های خبری را از نظر افرادی که از طرف رژیم، مراکز اصلی قدرت و رسانه های مخالف حمایت می کنند، تقسیم کنند.


دوما، تاثیر ارتباطات دولت بر رسانه اخبار داخلی نباید به سادگی فقط از جهت موضوعات کلی بررسی شوند بلکه باید از این جهت که چگونه این موضوعات نشان داده می شوند و عناصر آن ها به هم گره می خورند نیز مطالعه شود.

 

در نهایت برای افرادی که روابط عمومی بین المللی را تجربه می کنند، نتایج این تحقیق نشان می دهد که فضای سیاسی در یک کشور و همچنین درجه ای از آزادی مطبوعات چگونه روابط رسانه ای را شکل می دهد. شناخت این نیروها منجر به ایجاد روابط و اعتبار بیشتر بین سازمان ها و عموم مردم و ذینفعان آنها در سراسر جهان می شود.

 

نویسندگان: اسپریو کرسیس و باربارا میسلیک


پاورقی
لخ کاچینسکی و همسرش قرار بود به همراه یک هیئت عالی رتبه از مقامات دولتی برای گرامی‌داشت یاد سربازان لهستانی که ۷۰ سال پیش توسط نیروهای امنیتی اتحاد جماهیر شوروی قتل عام شدند، به کاتین بروند که در نزدیکی اسمولنسک واقع شده است.

خبرنگار روس نیوزویک در تماس تلفنی با اشپیگل آنلاین می‌گوید: «آمبولانسی در محل سقوط هواپیما دیده نمی‌شود، زیرا کسی جان سالم بدر نبرده است». وی می‌افزاید:« هرچند نیروهای امنیتی روسیه محل سقوط هواپیما را در محاصره کامل دارند، اما دماغه شکسته هواپیما از راه دور قابل رویت است».

خبرگزاری اینترفاکس به نقل از تلویزیون لهستان گزارش داد که مقامات فرودگاه از خلبان خواسته‌اند به دلیل مه سنگین از فرود در اسمولنسک خودداری کرده و به جای آن در فرودگاه مینسک در بلوروس یا مسکو فرود آید. در این گزارش همچنین آمده است که خلبان در تصمیم خود بر فرود در اسمولنسک پافشاری کرده است.

به گزارش اینترفاکس، برج مراقبت مسکو از همکاران خود در بلوروس خواسته بود تا در مورد وضعیت بد هوا به خلبانان هواپیمای رئیس جمهور لهستان هشدار بدهند. طبق این گزارش، خلبان هواپیما ۴ بار تلاش کرده است تا بر زمین بنشیند.

خبرگزاری ریا نووستی نیز به نقل از مقامات فرودگاه اسمولنسک نوشت:«به نظر می‌رسد سقوط هواپیما بر اثر خطای خلبان بوده است».

در سانحه‌ سقوط این هواپیما، رئیس جمهور لهستان به اتفاق همسرش و شمار زیادی از مقامات بلندپایه دولت کشته شدند.

به گفته مقامات روسی، تمامی ۱۳۲ سرنشین هواپیما در این حادثه کشته شده‌اند.
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هشتمین جایزه بین‌المللی دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط عمومی ایران


  برنامه ریزی ۲۰۲۰: سؤالاتی برای ایجاد استراتژی رسانه ای درخشان


  خوش خبر: طرح افزایش ‌کارآمدی روابط عمومی ها تدوین می شود


  نکاتی سودمند در مورد روابط مطبوعات/12 و قسمت آخر


  هم‌اندیشی هیئت مدیره کانون روابط عمومی و تبلیغات با مدیر عامل خانه تئاتر


  انتصاب مدیر روابط عمومی ایمیدرو


  درونی‌سازی و باورمندی به مفهوم بیمه


  ۳ کلید ارتباط بین خدمات مشتری و شهرت برند


  انتصاب های جدید در معاونت فرهنگی و روابط عمومی ارتش


  برگزاری دوره آموزشی مسئولان روابط عمومی ادارات شهرستان ملارد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران برگزار می شود