شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| هنگامی که ردبول می خواست سطح آگاهی نسبت به طعم محصول جدید خود "Summer Edition" را افزایش دهد، از اینستاگرام (در میان سایر راهکارهای قدرتمند) برای معرفی مناسب این محصول جدید در بین مخاطبان هدف خود استفاده کرد. نتیجه؟ نه تنها افزایش ۱۰ درصدی آگاهی، بلکه از طریق این کمپین به ۱.۲ میلیون مصرف کننده نیز دست پیدا کردد.
آنها در مورد گسترش دسترسی طعم و مزه بسیار خاص محصول مورد علاقه خود، از برندی صحبت کردند که در حال حاضر در سراسر جهان مخاطبان بیشماری دارد. اگر چنین برند مشهوری تمام تلاش خود را می کند تا به مشتریان خود برسد و تبلیغات خلاقانه ای داشته باشد، چرا باید برند شما فرق کند؟
روش های مختلف بسیاری وجود دارد که از طریق آن شرکت شما می تواند از راهکارهای رسانه های اجتماعی بهره مند شود؛ از جمله افزایش دید برند، افزایش فروش، راههای ایجاد مشارکت مشتری برای محصولات موجود و جدید. مهم این است که چگونه از این بسترها استفاده می کنید، بنابراین برای گسترش دسترسی به کسب کار خود، پنج اصل زیر در رسانههای اجتماعی خود لحاظ کنید:
اطمینان از تداوم ارسال مطلب
مدیر رسانه های اجتماعی شما به خوبی می تواند یک نبوغ خلاق باشد، اما اگر آنها به صورت تصادفی پست ارسال می کنند و مخاطبان شما را معطل می کنند تا فکر کنند که چه زمانی می توانند به روزرسانی کنند، ممکن است شما کل قلمرو رسانه های اجتماعی خود را کنار بگذارید. برنامه ریزی پست های رسانه های اجتماعی برای رسیدن به افراد مناسب در زمان مناسب، مهم است؛ بویژه هنگامی که اهداف بسیار مشخصی در تلاش های رسانه های اجتماعی خود داشته باشید.
این که آیا شما به دنبال تقویت دید، مشارکت، افزایش بازدید از وب سایت، آزمایش چگونگی درک محصولات خاص یا موارد دیگری هستید، باید برنامه خود را متناسب با نیاز طرفداران خود تنظیم کنید. از ابزارهای تحلیلی اجتماعی خود استفاده کنید تا در مورد اینکه بیشترین فعالیت را دارند و چه زمانی باید پست ارسال کنید، به آنها پاسخ دهید تا پاسخ مورد نیاز خود را بدست آورند.
با هدیه دادن خلاق باشید
بعضی اوقات باید برای مخاطبان رسانه های اجتماعی خود کمی چاشنی درباره اینکه نام تجاری شما به چه معنی است، اضافه کنید تا علاقه واقعی خود را به شما نشان دهند. یک راه عالی برای انجام این کار ایجاد رقابت های جذاب و ارایه برنامه های تبلیغاتی بر روی بسترهای رسانه های اجتماعی است که به پیروان شما الهام می بخشد تا مطالب خود را در ازای هدیه ای به نوعی به اشتراک بگذارند.
نکته مهم این است که شما از گزینه های رایگانی انتخاب کنید که برای مخاطبان شما مهم و طنین انداز باشد و باعث شود که آنها بتوانند در طول مسابقه شرکت کنند.
جایزه اصلی می تواند یک کارت هدیه برند جهانی باشد که به برنده شما امکان می دهد تا مبلغ مشخصی را در فروشگاه شما هزینه کند، کاری که در طول فصل تعطیلات بسیار رایج است. برای سایر شرکت کنندگان می توانید چندین رده جوایز ارایه دهید، فقط مطمئن شوید که آنها مفید و خلاق هستند.
علاوه بر این در مورد چگونگی تخصیص جوایز، دستورالعمل های واضحی را بیان کنید تا هیچ کس نتواند احساس کند که از جایزه خود فریب خورده است. پاک کردن دستورالعمل های مرحله به مرحله در پست های شما ضروری است، بنابراین سعی کنید آن را آهسته و ساده انجام دهید و مراقب افرادی باشید که برای اوج گرفتن ترغیب می شوند.
در کنار تأثیرگذاران کار کنید
مطمئناً این ایده جدیدی نیست و برای سال های متمادی از بین نمی رود، حداقل تا زمانی که ما رسانه های اجتماعی را با عنوان بخشی از وجود خود بدانیم. درست همانطور که بررسی های مشتری در الهام بخشیدن به خریدهای جدید و تقویت وفاداری بسیار قدرتمند است، تأثیرگذاران نیز با ارایه نظرات و بررسی های مربوط به برندهایی که دوست دارند و از آنها استقبال می کنند، تأثیر خود را به دست آورده اند.
طرفداران آنها با دیدن این که بسیاری از تأثیرگذاران از محصولات این برند استفاده می کنند، به یک برند تجاری اعتماد کرده و در نتیجه شما می توانید هنگام کار با افراد مناسب در صنعت خود، فروش خود را افزایش دهید.
با این حال، به یاد داشته باشید که این روابط به هیچ وجه مختصر نیست. شما باید با آنها به عنوان اوراق قرضه بلند مدت، مشارکت، به عنوان تعهدی مبنی بر اینکه آنها می توانند برند شما را تا زمانی که ارزشهای اصلی را به اشتراک بگذارند، رفتار کنید.
منبع: https://prowly.com
نویسنده: جاکوب ویلسون
مترجم: مریم میرعبدالحق
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|