درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 06:43   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40614صفحه نخست » یکشنبه، 5 آبان 1398 - 12:37
جنگ با سلاح آگهی
ژورنالیسم اصیل تبلیغ نیست، خبر، تحلیل، تفسیر با واژه ها و گرامر ویژه و اشاره غیر مستقیم، نه جانبدارانه است. ژورنالیسم ستون نگهدارنده دمکراسی باید باشد. مردم به ژورنالیسم چشم امید دارند که کمک به ساختن جامعه ای بهتر کند و ....
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| کَمپین دو نامزد نهایی دو حزب دمکرات و جمهوریخواه آمریکا برای انتخابات چهارم نوامبر سال 2008 ریاست این فدراسیون به صورت رقابت در انتشار اعلان در رسانه ها درآمده بود و بنابراین هرکدام که پول بیشتری در اختیار داشت، اعلان بیشتر و مفصل تر داده بود.


در این کمپین، تنها اعلان های این دو نامزد به چشم می خورد: سناتور جان مکین و سناتور باراک اوباما؛ زیرا دیگر نامزدها (نامزد های مستقل و نامزدهای احزاب کوچکتر) با آنکه بانی خدمات برجسته هم در طول عُمر خود بوده اند، چون پول در اختیار نداشتند و اصحاب منافع کمک مالی نکرده بودند، اعلان متعددِ تبلیغ نداده و درنتیجه بسیاری از رای دهندگان حتی نمی دانستند که جز آن دو سناتور، مقام ریاست جمهوری آمریکا در دوره بعدی، نامزدهای دیگری هم دارد. اعلان های این دو سناتور عمدتا برضد یکدیگر بود (و نه برای معرفی خود و ارائه برنامه هایشان به جامعه)، به عبارت دیگر هرکدام در اعلان خود دیگری را نفی می کرد (تبلیغ منفی).


طبق گزارش هجدهم اکتبر 2008 نیویورک تایمز، از آغاز ماه می 2008 تا 13 اکتبر این سال (ظرف پنج ماه و 13 روز) دو نامزد احزاب دمکرات و جمهوریخواه، جمعا 300 میلیون دلار هزینه اعلان تبلیغ برای خود و نفی دیگری، تنها در شبکه های تلویزیونی کرده بودند که آن روزنامه عنوانش را «جنگ با سلاح آگهی» قرارداده بود. حال آنکه، طبق اصول دمکراسی، فردی که بخواهد رئیس یک کشور و یا نماینده پارلمان و هر شورای دیگر و مقام انتخابی شود باید آنچنان در جامعه خود شناخته شده باشد که نیازی به این همه اعلان نباشد و مردم برپایه تفکّر، معلومات، خواست و خدمات قبلی اش بدانند که اگر انتخاب شود چه خواهد کرد و یا اینکه چه نخواهد کرد.


تازه، در آن سال برخی از شبکه های تلویزیونی آمریکا در اخبار و مصاحبه ها، تنها یکی از دو نامزد را بزرگ می کردند (باراک اوباما را). روزنامه‌نگاری اصیل تبلیغ نیست، خبر، تحلیل، تفسیر با واژه ها و گرامر ویژه و اشاره غیر مستقیم، نه جانبدارانه است. ژورنالیسم ستون نگهدارنده دمکراسی باید باشد. مردم به ژورنالیسم چشم امید دارند که کمک به ساختن جامعه ای بهتر کند و ....


جانبداری در سه برنامهِ روزانهِ تلویزیونی پی در پی، خبر و نظر ـ از ساعت هفت تا ده شب ـ «هاردبال»، «کاونت داون» و «ریچل مدو» شبکه کابلی «MSNBC» متعلق به کمپانی های جنرال الکتریک و مایکروسافت در آن سال از یکی از دو سناتور (اوباما که بالاخره پیروز شد) تا حدی چشمگیر، عیان و مستقیم بود. مروری بر بیوگرافی سه مجری این سه برنامه نشان می دهد که هیچکدامِشان در دانشگاه، «روزنامه نگاری» نخوانده است. یکی از این سه، قبلا در کنگره آمریکا دستیار یکی ـ دو نماینده بود و حزب عوض کرد، دیگری مسابقه ورزشی پخش می کرد و سومین آنان گوینده رادیو بود. کار تبلیغ این سه تَن برای یک نامزد، به قدری مستقیم و آشگارا بود که یک کاریکاتوریست آمریکایی کاریکاتور زیر را که در آن، تنها به مجری برنامه یکساعته «کاونت داون» اشاره دارد ترسیم کرده که روزنامه ها آن را به چاپ رسانیده بودند. عکس های این سه مجری و آرم شبکه تلویزیونی مربوط بر کاریکاتور اضافه شده است. این سه مجری از بالای عکس به پایین آن عبارتند از: کریس ماتیوس Chris. Mathews (مجری هاردبال Hardball)، کیت اوبرمن Keith Obermann (مجری «کاونت داون Countdown») و ریچل مدو Rachael Maddow (مجری «ریچل مدو»).

 




منبع: http://www.iranianshistoryonthisday.com

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد