درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 16:09   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی: هم‌اندیشی برای آینده روابط‌عمومی در ایران
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40563صفحه نخست » چهارشنبه، 1 آبان 1398 - 02:50
فصلنامه «روزنامه‌نگاری جدید» منتشر می شود
مدیر مسئول و سردبیر فصلنامه «روزنامه‌نگاری جدید» با اعلام خبر انتشار آن تا ۲ هفته دیگر گفت: هدف از تأسیس این نشریه انتقال تجربیات در میان روزنامه‌نگاران است.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| مدیر مسئول و سردبیر فصلنامه «روزنامه‌نگاری جدید» با اعلام خبر انتشار آن تا ۲ هفته دیگر گفت: هدف از تأسیس این نشریه انتقال تجربیات در میان روزنامه‌نگاران است.
 
 به گزارش خبرنگار مهر، جهان امروز را عصر رسانه‌ها و ارتباطات نام‌گذاری کرده اند، دورانی که حجم زیادی از اطلاعات در آن تولید می شود و شهروندان این جهان به عنوان مخاطبان رسانه ها هر روز با انبوهی از اخبار و اطلاعات مواجه می شوند. در چنین فضایی روزنامه نگاران هم مسئولیت های سنگینی پیدا کرده اند و تولید محتوا در بسترهای جدیدتر و انواع سنتی به یکی از موضوعات مهم مبدل شده است. تولید اخبار جعلی در جهان امروز تنها یکی از مشکلاتی است که روزنامه نگاران برای مقابله با آنها باید تلاش کنند.
 
 از نگاه رضا غبیشاوی، کارشناس علوم ارتباطات یکی از ضرورت های فعالیت روزنامه نگاری در جهان امروز توجه به آموزش و انتقال تجربیات میان روزنامه نگاران است. او که خود سابقه فعالیت روزنامه نگاری دارد معتقد است روزنامه نگاری دیگر به معنای فعالیت صرف در رسانه کاغذی نیست و علاوه بر حوزه های ژورنالیسم رادیویی و تلویزیونی، عرصه های دیگری همچون فعالیت در خبرگزاری ها و روزنامه نگاری فضای مجازی (سایبر ژورنالیسم) را هم در بر می گیرد. همین موضوع باعث شده نیاز آموزشی روزنامه نگاران به یک مسأله مهم تبدیل شود.
 
 تا ۲ هفته بعد «روزنامه نگاری جدید» می‌آید
 با همین نگرش، غبیشاوی به همراه جمعی دیگر از روزنامه نگاران با سابقه اقدام به راه اندازی نشریه ای با عنوان «روزنامه نگاری جدید» کرده اند که قرار است به صورت فصلی منتشر شود. او در همین رابطه به خبرگزاری مهر گفت: مجوز تأسیس این نشریه سال گذشته صادر شد. هم اکنون مراحل صفحه آرایی را می گذراند و تا ۲ هفته آینده منتشر می شود.
 
 وی درباره ایده راه اندازی نشریه «روزنامه نگاری جدید» هم این طور توضیح داد: این فصلنامه درباره موضوعات رسانه ای است. به دلیل اینکه در حال حاضر شاهد حضور شکل های مختلفی از رسانه های جدید به ویژه رسانه های فضای مجازی و شبکه های اجتماعی هستیم؛ به فکر ایجاد نشریه ای افتادیم که در آن موضوعات مربوط به این نوع از رسانه های جدید مطرح شود. رسانه های جدید نیازمند روزنامه نگاری جدید است.
 
 فصلنامه «روزنامه‌نگاری جدید» منتشر می شود
 سردبیر فصلنامه «روزنامه نگاری جدید» ادامه داد: علاوه بر این با گسترش فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، شاهد گسترش «شهروند خبرنگاری» هستیم و موضوعاتی همچون «اخبار جعلی» هم در فضای رسانه ها اهمیت پیدا کرده است. همه اینها ما را به این نتیجه رساند که نشریه ای برای به اشتراک گذاری تجربیات روزنامه نگاران، ارائه متن های به‌روز آموزشی و انتقال جدیدترین یافته ها در حوزه فعالیت های رسانه ای راه اندازی کنیم چرا که جای چنین کاری را در فضای رسانه ای ایران خالی می بینیم. هم اکنون در این مورد حتی در فضای دانشگاهی هم نواقص جدی وجود دارد.
 
 نشریه‌ای برای انتقال تجربیات روزنامه‌نگاران
 غبیشاوی با اشاره به اینکه در حوزه مباحث تئوریک روزنامه نگاری هم محتوای قابل توجهی که مناسب فعالیت روزنامه نگاران در این فضای جدید ارتباطی باشد وجود ندارد اظهار داشت: در بخشی از این مجله تجربیات روزنامه‌نگاران به اشتراک گذاشته می شود اما این انتقال تجربه فقط مختص روزنامه نگاران ایران نیست و بخشی از آنها حاصل ترجمه مقالات و یادداشت هایی است که روزنامه نگاران در سراسر جهان آنها را مطرح کرده اند. همچنین قصد داریم از متن های آموزشی که مراکز رسانه ای و آموزش روزنامه نگاری عرضه کرده اند، استفاده کنیم.
 
 این روزنامه نگار حوزه بین الملل تأکید کرد: بسیاری از رسانه های بزرگ جهانی سرویس های آموزشی ویژه روزنامه نگاران خود دارند و متن های آموزشی در این رابطه تهیه می کنند. بناداریم از این متن ها در فصلنامه «روزنامه نگاری جدید» برای آشنایی روزنامه نگاران ایرانی استفاده کنیم. انتشار آیین نامه های فعالیت داخلی رسانه های بزرگ و حرفه ای از دیگر بخش های این فصلنامه است که معمولا در فضاهای رسانه ای چنین متن هایی مورد استناد قرار می گیرد.
 
 هدف آشناتر کردن روزنامه نگاران برای تصمیم بهتر
 سردبیر فصلنامه «روزنامه نگاری جدید» به این سوأل که آیا فضای روزنامه نگاری در کشورهای دیگر (به ویژه کشورهای غربی) با شرایط ایران متفاوت است و برای انطباق این آموزه ها با شرایط بومی روزنامه نگاری در ایران، چاره ای اندیشیده اید، این طور پاسخ داد: محدودیت هایی که روزنامه نگاران برای فعالیت خود با آن روبه رو هستند شامل سه دسته چارچوب اصول حرفه ای، قانونی و اخلاقی است. نوع اول محدودیت ها ناشی از اصولی است که برای فعالیت حرفه ای وجود دارد. نوع دوم آن در هر کشوری و بسته به نوع قانونی که اجرا می شود تفاوت دارد و محدودیت های اخلاقی هم جنبه نسبی دارد و ممکن است در یک کشور درباره یک موضوع دیدگاه های مختلفی وجود داشته باشد. با این حال برخی موارد مثل حمایت از محیط زیست، توجه به میراث فرهنگی و روزنامه نگاری برای تحقق صلح ماهیت جهان شمول دارد. با این شرایط بر این باور هستیم که اگر روزنامه نگاران با معیارهای مختلف آشنا شوند در تصمیم گیری و تهیه مطالب بهتر می توانند عمل کنند.
 
 نسخه کاغذی روزنامه‌نگاری جدید در کتابفروشی‌ها
 غبیشاوی که علاوه بر مدیر مسئولی و سردبیری نشریه «روزنامه نگاری جدید» معاون سردبیر سایت خبری عصر ایران است با اشاره به اینکه شیوه انتشار نشریه به صورت فصلی باعث می شود وقت و انرژی کافی جهت تهیه و آماده سازی مقالات وجود داشته باشد، درباره توزیع آن گفت: برای فروش و توزیع این نشریه به دنبال شیوه هایی غیر سنتی هستیم به همین دلیل نسخه PDF را برای فروش اینترنتی مدنظر داریم اما از آنجایی که معتقد هستیم هر رسانه ای به شدت تحت تأثیر قالب آن قرار دارد قصد داریم این نشریه حتما به شکل کاغذی هم چاپ شود. در این بخش به دلیل اینکه متوجه شدیم مخاطب مجلات جدی برای تهیه نشریه مدنظرشان از کیوسک های عرضه مطبوعات به فروشگاه های کتاب نقل مکان کرده اند تصمیم داریم توزیع این فصلنامه را در چنین مکان هایی دنبال کنیم. همچنین فروشگاه اینترنتی دیجی کالا هم برای توزیع نشریه در سراسر ایران در نظر گرفته شده است.
 
 یادآور می شود فصلنامه «روزنامه نگاری جدید» به مدیر مسئولی و سردبیری رضا غبیشاوی قرار است منتشر شود و برخی اعضای تحریریه آن احسان محمدی، مصطفی داننده و مهرداد خدیر هستند.
 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی: هم‌اندیشی برای آینده روابط‌عمومی در ایران


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد