درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 16:36   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX
  نوآورترین شرکت‌های جهان در سال 2024
  چت‌بات آرنا (Chatbot Arena)
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40538صفحه نخست » مقالات روابط عمومیسه شنبه، 30 مهر 1398 - 08:09
بحران روابط عمومی: چگونه آن را برطرف کنیم؟
یک گزارش اخیر نشان داد که ۴۰ درصد مدیران معتقد نیستند که روابط عمومی ارزش خوبی را برای نام تجاری آنها به ارمغان می آورد. بدون شک وقتی این مطلب را می خوانیم، اولین ترس ما این است که مردم اعتماد خود را به روابط عمومی به عنوان یک صنعت از دست داده و این بی اعتمادی در حال گسترش است.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-||نویسنده| وندی مارکس |||مترجم|مریم میرعبدالحق|| از قضا، علیرغم اینکه روابط عمومی با طغیان ها و بحران های موجود سر و کار دارد، خود با بحران روابط عمومی روبروست. یک مطالعه جدید نشان داد که تعداد قابل توجهی از مدیران معتقد نیستند که روابط عمومی ارزش خوبی را برای نام تجاری آنها به ارمغان می آورد. برای مقابله با چنین طرزتفکری چه کاری می توانیم انجام دهیم؟


قبل از اینکه وحشت کنید، بیایید به این موضوع مانند پزشکی نگاه کنیم که بیمار دارد. بیایید کشف کنیم مشکل چیست، علت اصلی را رمزگشایی کرده و بهترین راه حل را برای شما تجویز می کنیم.


ابتدا...
بحران: با چه چیزهایی برخورد می کنیم؟
همانطور که در بالا ذکر شد، یک گزارش اخیر (که توسط CensusWide انجام و منتشر شده است) نشان داد که ۴۰ درصد مدیران معتقد نیستند که روابط عمومی ارزش خوبی را برای نام تجاری آنها به ارمغان می آورد.


بدون شک وقتی این مطلب را می خوانیم، اولین ترس ما این است که مردم اعتماد خود را به روابط عمومی به عنوان یک صنعت از دست داده و این بی اعتمادی در حال گسترش است...


حالا که می بینیم با چه چیزی سر و کار داریم ... باید از خودمان این سؤال را بپرسیم "چرا این اتفاق افتاده است؟ "ما این سوال را با پرسش بعدی مطرح خواهیم کرد که:


ریشه اصلی این مشکل چیست؟
کمبود آموزش

همان مطالعه نشان داد که تعداد نسبتاً بیشماری از مدیران کسب وکار متوجه نشده اند که روابط عمومی چیست و با آنچه که به عنوان روابط عمومی در نظر داشتند، شروع کرده اند. هنگامی که از آنها سؤال شد، بسیاری حدس زدند که روابط عمومی یک وظیفه عمومی و احتمالا روابط مطبوعاتی یا محافظت از اعتبار است.


اگر آنها تعریف اصلی روابط عمومی را نفهمند و برای چه بوجود آمده است، احتمال دارد آنها نفهمند روابط عمومی چیست و چه کاری انجام می دهد.


برای برگشتن به سؤال، وقتی از آنها خواسته شد تا کارکردهای شغلی را که درک درستی از آنها دارند را نام ببرند، تنها ۱۵ درصد از پاسخ دهندگان، روابط عمومی را در پنج گروه برتر خود ذکر کرده اند و مابقی ۵۸ درصد، افرادی بودند که تلاش می کنند تا بفهمند متخصصان روابط عمومی و ارتباطات چه کاری را انجام می دهند.


و از کسانی که درک خوبی از نحوه عملکرد روابط عمومی داشتند، ۸۰ درصد معتقد بودند که روابط عمومی ارزش خوبی برای برند آنها ایجاد می کند. بنابراین بدیهی است اگر مدیران و مردم در مورد عملکرد روابط عمومی بهتر آموزش می دیدند، درک بهتری از ارزش آن دریافت می کردند.


صدای رسانه
بعد از آن، نظر ما به تصویری که روابط عمومی در بین رسانه ها دارد، جلب می شود.


بنابراین اغلب وقتی خبرهایی درمورد یک شرکت روابط عمومی در رسانه ها منتشر می شود شاهد چرخش منفی بر روی آن هستیم. وقتی فرد یا شرکتی با یک شرکت روابط عمومی در مورد موضوعی مشورت می کند، ما اغلب عباراتی مانند "چرخش روابط عمومی" یا "تور تبلیغاتی" را می بینیم که این تصور را ایجاد می کند که صنعت روابط عمومی شبیه به یک سیرک است.


البته هرکسی که در روابط عمومی کار کرده یا نتایج آن را دیده باشد، می داند که این درست نیست. اما رسانه ها به جای برجسته کردن نقش روابط عمومی در آموزش به مردم و بهبود شهرت و دید، ما را به عنوان گرگهایی گرسنه تبلیغ می کنند که تنها در شرایطی که وضعیت ناامید کننده است، به تصویر کشیده می شوند.


بدیهی است که روزنامه نگاران تصور کمرنگی از صنعت روابط عمومی دارند.


اما از طرف دیگر، متخصصان روابط عمومی نیز در این نبرد با رسانه ها بی گناه نیستند. اگر یک جستجوی معمولی در گوگل انجام دهید، درباره دشواری کار با روزنامه نگاران یا سایر مقالات منفی که توسط افراد مختلف در خصوص صنعت روابط عمومی نوشته شده است، مطالبی پیدا خواهید کرد.


تا زمانی که این دو طرف اختلاف نظر دارند، حفظ تصویری روشن برای هر دو طرف سخت تر می شود.


بنابراین دلیل اصلی ما این است که، به جای اینکه با الگوی خود روابط عمومی و کارهایی که متخصصین روابط عمومی انجام می دهند، مشکل داشته باشیم، در واقع مشکل عدم درک و آموزش پیرامون فهم روابط عمومی و همچنین روشی کلی است که رسانه ها از آن برای ترسیم این صنعت استفاده می کنند.


اما این دور از دسترس نیست.

 


منبع: https://b2bprblog.marxcommunications.com
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)




 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد