درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 02:37   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40530صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیدوشنبه، 29 مهر 1398 - 15:11
لزوم پاسخگویی روابط عمومی‌ها در روزهای تعطیل
تعدادی از روابط عمومی‌های استان و بویژه شهر یزد در روزهای تعطیل، پاسخگوی تلفن همراه خود نیستند و حتی تعداد معدودی از این عزیزان، تصورشان این است که بعد از وقت اداری و روزهای تعطیل رسمی، وظیفه پاسخگویی ندارند که این موضوع در مورد روابط عمومی‌هایی که مسوولیت آنها بر عهده یک خانم هست بیشتر صدق می‌کند.
  

محمدحسین فلاح تفتی
 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| وقتی نام روابط عمومی به میان می‌آید نخستین جمله شناخته شده‌ای که در مورد آنها در اذهان نقش می‌بندد جمله معروف "پل ارتباطی مردم و رسانه‌ها" است.

اگر مدیریت را مغز متفکر یک مجموعه بدانیم و سازمان را یک پیکره واحد دارای سیستم پس باید برای این تن واحد به دنبال یک قلب تپنده هم باشــیم، قلبی که اگر لحظه‌ای از حیات آن غافل شویم ادامه زندگی همه مجموعه به خطر میفتد.

به گفته بسیاری از کارشناسان حوزه رسانه و ارتباطات، روابط عمومی‌ها قلب تپنده سازمان به شــمار می‌روند و بودن و نبودنــشان در چگونه بودن و نبودن یک سازمان تاثیرات مستقیم دارد، پالس های مثبت یک روابط عمومی، در همه رگهای سیستم جاری می شــود و اگر روابط عمومی با فاز منفی، روابط خود را با سیستم برقرار کند باید منتظر سکته‌های ناقص بر پیکره روابط باشیم!.

یکی از معایب روابط عمومی ها این است که بیشــتر از آنکه در برنامه های حوزه کاری شان، برنامه های مردمی باشد لیست برنامه های "رئیس" به چشم میخورد و البته امری طبیعی است چون تنها نگذاشتن رئیس هم بخشی از کار یک روابط عمومی است که نمیتوان آن را حذف کرد.

هرچند نقش روابــط عمومی در عصر ارتباطات برای همه آشکار شده اما هنوز روابط عمومی‌ها به لحاظ کارکرد و جایگاه سازمانی که در ذهن مخاطبان خود دارند در سطح مطلوب و مقبولی به سر نمیبرند؛ این وضعیت هم ناشی از عدم شناخت روابط عمومی‌ها از وظایف خود است و هم ناظر به نحوه نگرش مدیریت مجموعه به کارکرد روابط عمومی است.

روابط عمومی باید همیشه روابط عمومی باشد و مختص به صبح و شب یا روزهای کاری و تعطیل نباشد، باید همیشه پاسخگو باشد و ۲۴ ساعته در دسترس اصحاب رسانه.

اغلب روابط عمومی های دستگاه‌های دولتی یزد در مقابل مردم و اصحاب رسانه پاسخگو هستند اما این پاسخگویی در روزهای تعطیل برای برخی از این عزیزان کلا تعطیل است!.

خوشبختانه در روزهای تعطیلی رسمی؛ قاطبه روابط عمومی های استان یزد در دسترس هستند و اگر هم نتوانند پاسخگو باشند حدلاقل می‌توانند مشکل خواسته مخاطب را بررسی و به فردای کاری موکول کنند و همین موجب دلگرمی مخاطبان و بویژه ارباب جراید می شود.

اما تعدادی از روابط عمومی‌های استان و بویژه شهر یزد در روزهای تعطیل، پاسخگوی تلفن همراه خود نیستند و حتی تعداد معدودی از این عزیزان، تصورشان این است که بعد از وقت اداری و روزهای تعطیل رسمی، وظیفه پاسخگویی ندارند که این موضوع در مورد روابط عمومی‌هایی که مسوولیت آنها بر عهده یک خانم هست بیشتر صدق می‌کند.

البته و خوشبختانه روابط عمومی دستگاههای حساس و بعضا امداد‍رسان مثل آتش نشانی، معاونت اجتماعی پلیس، روابط عمومی دانشگاه پزشکی، سازمان اورژانس و نظایر آنها همیشه در دسترس بوده و مشکلی ندارند اما برخی از روابط عمومی‌ها متاسفانه پاسخگو نیستند و این می تواند نقطه ضعفی در کارنامه آنها باشد.

منبع: ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد