درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 04:38   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40528صفحه نخست » مقالات روابط عمومیدوشنبه، 29 مهر 1398 - 13:14
با نگاهی به نتایج تحقیقات اساتید ارتباطات دانشگاه بوستون
چرا دیدن شخصیت های سینمایی و تلویزیونی متنوع برای کودکان اهمیت دارد؟
با نگاهی به نتایج تحقیقات اساتید ارتباطات دانشگاه بوستون - فارغ از درآمد و تعداد جایزه هایی که فیلمهایی اینچنینی جمع می کنند، مطالعات ما به صورت متقن دلیل دیگری را در اهمیت آنها ارایه می دهد. کودکان به دنیای متنوعی از تصاویر رسانه ای نیازمندند و در بیشتر موارد آنها یکی را نداشته اند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-||مترجم|نفیسه منتظمی || کاراکترهای فیلم پرسروصدای پلنگ سیاه به طرز اغراق آمیزی مانند هر اثر برجسته ی دیگری ایفای نقش کردند؛ فیلمی که به خاطر داستان چند لایه اش و قالبی که از آن به عنوان Afroturist تعریف شد مورد تحسین قرار گرفت. فیلم های پلنگ سیاه و چین خوردگی هر یک در زمان خودش با پتانسیل فروش بالا و یک قالب نژادی پیوند دارد اما فارغ از درآمد و تعداد جایزه هایی که فیلمهایی اینچنینی جمع می کنند، مطالعات ما به صورت متقن دلیل دیگری را در اهمیت آنها ارایه می دهد. کودکان به دنیای متنوعی از تصاویر رسانه ای نیازمندند و در بیشتر موارد آنها یکی را نداشته اند.


برخی پیشرفت ها داشته ایم اما…
در دهه 70، اف ارآل بارکوس F.Earl Barcus پروفسور ارتباطات دانشگاه بوستون نتایج تحقیقات بر روی تلویزیون کودکان را منتشر کرد. یافته های او اختلاف بزرگی را بین تعداد شخصیت های مرد و زن و همچنین سیاهان و سفید پوستان نشان داد.
در مطالعه سال 1983، تحلیل پرفسور بارکوس بر روی بیش از هزار و 100 شخصیت برنامه های کودک تلویزیون نشان داد که تنها 42 شخصیت سیاه پوست بودند و 47 شخصیت دیگر هم به گروهی غیر از سفیدپوستان تعلق داشتند.


از آن پس محققان همواره در می یافتند که دنیای متحرکی که کودکان در تلویزیون می بینند با محیط واقعی شان سازگاری ندارد. طی هفت سال گذشته ما تحقیق بر روی این موضوع را در دانشگاه Tufts تحت عنوان پروژه تلویزیون کودکان CTV ادامه داده ایم.


مستندسازی تصاویر از نژادهای مختلف، جنسیت و قومیت در معروف ترین سریالهای انیمیشنی کودکان بوده است. ما همچنین قدم هایی در تلاش برای فهمیدن این که چرا هنوز تصاویر کلیشه ای در قرن 21 وجود دارد برداشته ایم.


سرانجام ما راه هایی برای مطالعه و جمع آوری داده به کار گرفتیم تا بفهمیم چطور کودکان، تصاویر به نمایش درآمده در تلویزیون را پردازش می کنند. به منظور طبقه بندی تصاویری که بچه ها می بینند، سیستمی را برای رمزگذاری نژاد، هویت قومی، جنسیت و سن شخصیت اصلی و فرعی در برنامه های تلویزیونی انیمیشنی کودکان تهیه کردیم.


این شامل مؤلفه های جامعه شناسی برای تحلیل نیز بود چون کودکان هم صدا و هم تصویر را با پردازش رسانه تحلیل می کنند. خبر خوب این است که دنیای تلویزیونی انیمیشن کودکان متنوع تر از گذشته است. برای مثال ما دریافتیم شخصیت های زن تقریباً کمتر از یک سوم شخصیت ها را تشکیل می دهند. همانطور که ممکن است دلسردکننده بنظر بیاید این یک پیشرفت چشمگیر است از ضریب 6 .1 که پروفسور Barcus قبلاً کشف کرده بود و بهتر از آن ضریب 4 .1که پروفسور ارتباطات Teresa Thompson و Eugenia Zerbinos در دهه 90 کشف کردند. همچنین تنوع قومی و نژادی بیشتری هم وجود دارد.


شخصیت های سیاه پوست، 5.6 درصد بیش از هزار و پانصد شخصیت کل نمونه های ما را تشکیل می دهند. مطالعه ای که در سال 1972 توسط محققانی چون Gilbert Mendelson و Morissa Young بر روی تلویزیون کودکان انجام شد، نشان داد که بیش از 60 درصد برنامه های تلویزیونی اصلاً هیچ شخصیت اقلیت نژادی نداشتند. تعداد خیلی بیشتری از شخصیت های آسیایی آمریکایی وجود دارد (6 .11 درصد) گرچه این به احتمال زیاد به خاطر پخش چند کارتن مشهور که شخصیت های عمدتاً آسیایی را به نمایش می گذاشت است. مانند Legend of Korra افسانه کرا.


خبر بد این است که هنوز راه های دیگری برای رفتن وجود دارد. آفریقایی های آمریکا 3 .13 درصد از جمعیت ایالات متحده را تشکیل می دهد. ضمناً اسپانیایی ها و مردم لاتین8 .17 درصد از کل جمعیت هستند، اما دریافتیم شخصیت های آمریکای لاتین 4 .1 درصد از همه نمونه های ما را تشکیل دادند. علاوه بر این کلیشه ها در ترسیم شخصیت ها و همچنین در چگونگی صحبت کردن آن ها پافشاری می کنند. در فیلم پسران بد هیچ لهجه و گویش غیرآمریکایی استفاده نشد. ما این را در شخصیت هایی مثل دکتر دوفنشمیرتز در سریال فینیس و فِرب و یا نایتمر مون در دوستی اسب کوچک من جادویی است هم می بینیم.


در تلاش برای فهمیدن این که چرا کلیشه بر این پافشاری می کند، ما با تعدادی نویسنده، کارگردان، بازیگر و کسانی که برای برنامه سازی انیمیشنی کودکان استعداد آوایی فراهم می کنند مصاحبه کردیم. در حالیکه این بخش از تحقیق را کامل نکرده ایم بنظر می رسد فشارهای اقتصادی، آفرینندگان این برنامه ها را وادار به تکیه بر کلیشه ها به عنوان یک نوع سیستم سریع و سهل الوصول می کند. برای مثال، کارگردان یک برنامه مشهور انیمیشنی کودک گفت: اگر بعضی چیزها قبلاً جواب داده تو تمایل داری که فقط دوباره از آن استفاده کنی حتی اگر آن چیزها کلیشه باشند. یک صداپیشه آفریقایی آمریکایی گزارش کرد که در یک تست بازیگری به او گفته شد کاری کند که شهری به نظر برسد؛کلمه ای که به معنای یک گویش آمریکایی آفریقایی کلیشه ای تر است.


کودکان سریع قضاوت می کنند
اما پرسش واقعی این است که چرا همه این ها اهمیت دارد؟

مطالعات در چندین رشته نشان داده است برای کودکان اهمیت دارد شخصیت هایی ببینند که نه تنها شبیه به خودشان و خانواده شان هستند بلکه بنظر برسد خودشان هستند.


ارتباطی بین اعتماد بنفس پایین و تصاویر منفی گروه های نژادی وجود دارد. علاوه بر این پی بردند که نشان دادن تصویر اشتباه رسانه ای از گرو های قومیتی می تواند باعث پریشانی جنبه هایی از هویت بچه هایی که در این گروه ها قراردارند شود.


در مطالعه مان بر روی اینکه چطور کودکان صداها و تصاویر دنیای انیمیشن را پردازش می کنند، روشی را بکار گرفتیم که در آن به بچه ها چهره و صداهای متضاد انیمیشنی را نشان می دادیم که از گویش های مختلف استفاده می کردند و بعد از آن ها می خواستیم که به ما بگویند آیا این شخص خوبی است یا بد و یا این که نمی توانند راجع به آن چیزی بگویند؛ و بعد در ادامه می پرسیدیم که چرا آنها اینطور فکر می کنند.


گرچه هنوز تحقیقات اینقدر کافی نیست که بتوانیم به پرسش هایمان پاسخ نهایی بدهیم اما یافته های اولیه ای داریم: اول و در درجه نخست: کودکان متوجه تفاوت ها هستند.


ما دریافتیم وقتی به بچه های کلاس اول و دوم، انواع چهره های شخصیت های کارتونی اراِئه می شود که قبلاً ندیده اند، هیچ مشکلی در دسته بندی آن ها به خوب و بد ندارند. در حقیقت بعضی ها نظراتشان را به صورت واضح تشریح می کنند و می توانند با حداقل اطلاعات، به صورت مفصل داستانشان را در مورد این که چرا آن ها فکر می کنند یک شخصیت خاص، قهرمان یا بد ذات است، تعریف کنند. گاهی بنظر می رسد این بر اساس این است که به عقیده آن ها یک شخصیت شبیه به شخصیت رسانه ای دیگریست که قبلاً دیده اند. سپس آن ها می پندارند که چهره نشان داده شده شبیه به یک شاهزاده است یا کسی که به زندان می رود.


در نبود تنوع در دنیای تلویزیونی کودکان تعجبی ندارد که آن ها بوسیله این اطلاعات محدود، ارتباطاتی برقرار می کنند. با توجه به آنجه درباره شیوع کلیشه می دانیم این کمی نگران کننده است که کودکان اینقدر سریع شروع به زدن برچسب خوب و بد می کنند. نه تنها بچه ها باید دنیای متضادی از شخصیت ها را داشته باشند بلکه این شخصیت ها باید خصوصیت های متفاوتی نیز داشته باشند. این خوب است که شخصیت ها لهجه های غیر آمریکایی داشته باشند اما در نقش خوب نه فقط در نقشهای بد. قهرمان ها می توانند مؤنث و مذکر باشند.


به شخصیتهای غیر سفیدپوست نباید نقش های تابع داده شود، آن ها می توانند عهده دار نقش های برجسته شوند. این ما را به عقب بازگرداند که چرا فیلم های جدید اینقدر پیشگامانه هستند. بله، فیلم پلنگ سیاه ثابت کرده است که فیلمی درباره یک ابرقهرمان سیاه پوست می تواند گیشه رکورد فروش بلیط را خرد کند. بله، فیلم چین خوردگی در زمان اولین فیلم صد میلیون دلاری به کارگردانی یک زن رنگین پوست است. اما فراتر از همه این ها، این فیلم ها با نشان دادن پیچیدگی و تنوع تجربیات زن و مرد سیاه پوست قالب را می شکند.


اگر فیلم های بیشتر، برنامه های تلویزیونی و سریال های انیمیشنی این روند را دنبال کنند، سرانجام شاید شخصیت های کلیشه ای و عقب افتاده را که بچه ها خیلی طولانی در معرض آن ها هستند پشت سر بگذاریم.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

ینک مقاله به زبان لاتین https://theconversation.com/why-its-so-important-for-kids-to-see-diverse-tv-and-movie-characters-92576
اسامی تیم تحقیقاتی که زیر نظر دانشگاه Tufts آمریکا انجام شده عبارتند از: Julie Dobrow, Calvin Gidney, Jennifer Burton, Tufts UniversityMarch 7, 2018

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد