درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 23 مرداد 1399 - 18:33   

فراخوان ثبت نام در وبینارهای آموزشی روابط عمومی

  فراخوان ثبت نام در وبینارهای آموزشی روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان نخستین جشنواره رسانه‌ای «امام رضا (ع)» منتشر شد

  فراخوان نخستین جشنواره رسانه‌ای «امام رضا (ع)» منتشر شد


ادامه ادامه مطلب سه

شکاف دیجیتالی در منطقه خاورمیانه و آفریقا

  شکاف دیجیتالی در منطقه خاورمیانه و آفریقا


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چگونه می توان بحران در روابط‌عمومی را اندازه گیری کرد و چرا باید این کار را انجام داد؟
  ابتکار جدید گوگل؛ اپلیکیشنی که می‌تواند برچسب کالاها را برای نابینایان بخواند
  شکاف دیجیتالی در منطقه خاورمیانه و آفریقا
  فراخوان نخستین جشنواره رسانه‌ای «امام رضا (ع)» منتشر شد
  مدیرعامل بانک سینا در جمع همکاران منطقه کرمانشاه، همدان و ایلام: سرمایه انسانی با انگیزه؛ بانک را به سمت پیشرفت و تعالی سوق می دهد
  انتخاب روابط عمومی و تبلیغات سپاه فجر بعنوان روابط عمومی برتر سپاه کشور
  بیمه آسیا خبرنگاران را بیمه کرد
  تغییر سرپرست روابط‌عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز
  دوره‌های آموزش خبرنگاری به مثابه‌ی ایفای مسئولیت اجتماعی برگزار شد
  خبرنگاران می توانند با تولید محتوای مناسب و همچنین نقد منصفانه به مشکلات جامعه کمک نمایند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40506صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریشنبه، 27 مهر 1398 - 08:07
مسئولیت دروازه بانی یا نگهبانی روزنامه نگار
عملکرد درواه زبانی روزنامه نگاری تحت تاثیر تغییرات عصر دیجیتال تغییر کرده است. در حالی که اینترنت برای همیشه روش خواندن اخبار را تغییر داده است؛ به طور فزاینده در وب سایت ها و دستگاه های تلفن همراه، اصول نگهبانی هنوز هم در بسیاری از موارد کاربرد دارد.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| دروازبانی فرایندی را توصیف می کند که در آن داستان های خبری توسط روزنامه نگاران و ویراستاران برای پخش در هر رسانه فیلتر می شود.


عملکرد دروازه بانی روزنامه نگاری تحت تاثیر تغییرات عصر دیجیتال تغییر کرده است. در حالی که اینترنت برای همیشه روش خواندن اخبار را تغییر داده است؛ به طور فزاینده در وب سایت ها و دستگاه های تلفن همراه، اصول نگهبانی هنوز هم در بسیاری از موارد کاربرد دارد.


داوری اخبار
پروفسور جان بی سینگر روزنامه نگار دانشگاه آیووا در مطالعه ای در سال ۲۰۰۶ که در مجله ژورنالیسم و ارتباطات جمعی منتشر شد، نوشت: تکثیر اطلاعات در اینترنت از قدرت دروازه بانی روزنامه نگاری کاسته است، اما روزنامه نگاران هنوز هم می توانند در مرتب سازی، تفسیر و اعتبار بخشی به اخبار در نیمی از انتشارات خود نقش داشته باشند.


روزنامه نگاران با تلاش برای تعیین ارزش اخبار کلی یک شماره انتخاب می کنند که کدام داستان را پوشش بدهند و کدام یک از آنها را کنار بگذارند. یک تحقیق در "ژورنال سیاست" در سال ۲۰۱۲ خاطرنشان کرد که عوامل مختلفی در این فرآیند تصمیم گیری شامل منافع و نیازهای مخاطب قرار می گیرند. این مطالعه همچنین به روندهای محتوای خبری اشاره دارد که برای داستانهای حیرت انگیز و غیرمعمول به همراه مواردی که بر درگیری یا مسائل جغرافیایی محلی تمرکز می کنند، ارزش قائل هستند.


تایید حقایق
استیو بتری سردبیر یک رسانه دیجیتال؛ با توصیف نقش در حال تحول خبرنگاران اظهار داشت که روزنامه نگاران دیگر به عنوان دروازه بانان اصلی اخبار عمل نمی کنند زیرا دروازه های ضرب المثل ها یا گفتارهای حکیمانه با گسترش اطلاعات دیجیتال باز شده اند.


با این حال، بتری گفت که روزنامه نگاران همچنان به عنوان بازرسان و جستجوگران حقیقت، هنوز هم کلیدهایی در نقش های مهم دارند تا به عنوان مأمور بر افراد در زمان قدرت بر آنها نظارت کنند. مقاله ای که در سال ۲۰۱۱ در مجله "مطالعات  معاصر در حقوق و عدالت اجتماعی" منتشر شد، اهمیت جستجوی حقایق را در روزنامه نگاری معاصر تقویت می کند.


در جامعه ای که اطلاعات نادرست به راحتی توزیع می شود، روزنامه نگاران می توانند به عنوان بررسی کنندگان حقیقت خدمت کنند، افرادی که داستان ها را در سایه عینیت قرار می دهند. طبق تحقیقات جورج لازارویو، نویسنده مقالات ژورنالی: اخبار جدید و قانونی می توانند به گزارش های صریح اعتماد و از فرضیات و قضاوت ها دوری کنند.


بررسی منابع
زمانی سردبیران روزنامه برتر یا تولید کنندگان خبرهای تلویزیونی بودند که در درجه اول بر میزان مصرف اخبار عمومی تأثیر می گذاشتند، اما امروز اطلاعات مانند یک سیل خارج از این کانال های اصلی جریان می یابد.
طبق اعلام مرکز اخلاق روزنامه نگاری در دانشگاه ویسکانسین، مدیسون؛ بررسی منابع معتبر یکی دیگر از مسئولیت های مهم روزنامه نگاران است. یک روزنامه نگار با انتخاب افراد متخصص برای مصاحبه یا جستجوی مناسب ترین داده ها، کیفیت یک گزارش را ارتقا می بخشد و از استانداردهای دروازه بانی اخلاق حمایت می کند.


گزینه جایگزین - گزارش دادن اطلاعات غیرقابل اطمینان از منابع مشکوک - در دیجیتال "غرب وحشی" رایج است و نتوانسته به معیارهای روزنامه نگاری خوب برسد.


گردآوری
در منظر رسانه های مدرن، برخی از روزنامه نگاران دیگر مطالب اصلی را گزارش نمی کنند، بلکه ترجیح می دهند از گزارش های خارجی برای جمع آوری و اصلاح عناوین برتر روز برای انتشار مجدد آن استفاده کنند. این فرآیند به عنوان جمع آوری شناخته می شود. یک مطالعه در "ژورنال اخلاق رسانه های جمعی" خاطرنشان کرد که حتی جمع آوری نیز شامل عملکرد یک دروازه بان می شود زیرا موارد خاصی برای گنجاندن انتخاب می شوند، در حالی که سایر موارد از این امر مستثنی نیستند.


منبع:  https://work.chron.com
نویسنده: مونیکا استیونز

مترجم: مریم میرعبدالحق
 منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ دشواری بزرگ و جهانی روزنامه ها


  انتصاب مدیر روابط‌عمومی جمعیت هلال‌احمر استان کهگیلویه و بویراحمد


  حافظه‌ی اینترنتی با حافظه‌ی انسانی چه می‌کند؟


  سیاستمداران چگونه در سخنرانی جلب توجه می‌کنند


  معرفی مدیر رسانه‌ای تیم فوتبال سپاهان


  پیش‌بینی بیل گیتس: همه‌گیری کرونا در کشورهای ثروتمند جهان تا اواخر سال ۲۰۲۱ به پایان می‌رسد


  ساماندهی توزیع انواع آگهی ها در کردستان


  بازدید روابط‌عمومی منطقه تهران از کارخانه مخزن سازی کاوش قزوین


  تیم کوک مدیرعامل اپل به جمع میلیادرها پیوست


  فرماندار رشت: خبرنگاران، اطلاع رسانی را بدون چشم‌داشتی انجام می‌دهند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی