درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 17:33   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بیلبورد معطر مک دونالد: نبوغی در بازاریابی
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40459صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابییکشنبه، 21 مهر 1398 - 16:43
اصل تائید همگان
بر اساس «اصل تائید همگان» است که شرکت ها برای تبلیغ کالاهای شان، شعار «پر بیننده ترین، پرفروش ترین و …» سر می دهند. چون اگر همه می بینند و می خرند پس باید خوب باشد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| ما فکر می کنیم که رفتار و افکار ما تحت کنترل خودمان است اما اگر از روانشناسان اجتماعی بپرسید نظرشان فرق دارد. روانشناسی اجتماعی می گوید واقعیت این است که همه ما به شدت از دیگران تاثیر می گیریم.

یک گروه از افرادی که نظرات مشابه دارند نه تنها مدام در حال تاثیرگذاری بر نگاه و نظر همدیگر هستند بلکه به عقاید همدیگر قدرت و شدت بیشتری می بخشند.

برای مثال اگر عده ایی فرانسوی که به رئیس جمهورشان علاقه دارند و کمی هم از امریکایی ها بدشان می آید اگر با هم در باره این دو موضوع حرف بزنند تاثیر احساسات تائید شده در جمع باعث می شود بیشتر از قبل، رئیس جمهور خود را دوست داشته باشند و بیشتر از قبل از امریکایی ها بدشان بیاید.

از نظر روانشناسان اجتماعی، اغلب ما انسانها از جمع تابعیت می کنیم چون از تایید همگانی – the principle of social proof برخوردار است. اکثریت بشر، نحوه شمردن اسکناس ها، مقدار سرعت ماشین مان در بزرگراه یا نحوه خوردن برنج بر سر میز مهمانی را بر اساس رفتاری که مورد تایید همه است انجام می دهیم.

در یک تحقیق، به بازدیدکنندگان یک پارک جنگلی اخطار داده شد که خیلی از آدمها قطعات چوب بسیار با ارزش فسیلی و سنگ شده را می ربایند. بازدیدکنندگان در مسیر خود متوجه تابلویی می شوند که رویش نوشته هر روز ۱۴ تن قطعه درختان فسیل شده از پارک دزدیده می شود.

در همان تحقیق، برای یک گروه دیگر از بازدیدکنندگان پارک صحبتی از دزدی قطعات درختان فسیلی نمی شود و تابلویی نیز در پارک نصب نشده است که دزدیدن قطعات چوب فسیلی را یادآوری کند.

نتیجه تحقیقات از دو گروه بازدیدکننده نشان داد آنها که از دزدی چوب ها توسط عده کثیری مطلع شده بودند یک سوم بیشتر از بازدیدکنندگان بی اطلاع، از قطعات فوق دزدیده بودند. دلیل اصلی اش هم این بود که «چون همه می دزدند پس دزدیدن عادی و نرمال است» که همان اصل تائید همگان است.

ما از دیگران تاثیر می گیریم چون یک جامعه پیچیده انسانی نیاز به تصمیماتی دارد که اگر بدانیم قبلا تجربه عمومی موفق داشته است خیلی از کارها آسانتر و سریعتر پیش خواهد رفت. ما از فرمول محاسبه، راه های میانبر یا شگردهای دیگران بر اساس اصل تائید همگانی، بهره می بریم.

به قول فیلسوف و ریاضی دان معروف Alfred North Whitehead تمدن وقتی پیشرفت می کند که:« بر تعداد اعمال و روش هایی که همه بتوانند بدون فکر کردن و تصمیم گرفتن، انجام دهند افزوده شود » اعمالی مثل جلو چراغ قرمر ایستادن یا از صف، پیروی کردن و …

بر اساس «اصل تائید همگان» است که شرکت ها برای تبلیغ کالاهای شان، شعار «پر بیننده ترین، پرفروش ترین و …» سر می دهند. چون اگر همه می بینند و می خرند پس باید خوب باشد.

اجداد باستانی ما به این دلیل بقای نسل بشر را حفظ کرده اند چون از همدیگر تقلید کرده اند و سنت هایی که تجربه موفق داشته است را به راحتی پذیرفته اند. افردای که از گروه تبعیت می کنند و مثل بقیه نوع سمی یک میوه را نمی خورد شانس بقای خود و قبیله اش را افزایش می دهد.

کوتاه آمدن و پذیرفتن سلیقه جمع، باعث می شد که فرد تک نیفتد چون جدا ماندن و انکار اصول تائید شده، مصادف بود با مرگ حتمی … دنیای قدیم وحشی و نامطمئن و بدون پیش بینی بود. ما همیشه در معرض شکار شدن بودیم ضعف طبیعی ما فقط به کمک همیاری اجتماعی کمی قدرت می یافت. ما یاد گرفتیم که بقای ما در گروه حرف شنوی از جمع است.

ما هر چه قوی تر شدیم و ابزار تولید و دفاع بهتری ساختیم بر فردگرایی و استقلال ما افزوده شد. ولی روانشناسی وجود ما بر اساس یک سیمکشی باستانی تبعیت از جمع ساخته شده است.

 

منبع

- www.psychologytoday.com

- https://marde-rooz.com

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد