درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 1 آبان 1398 - 02:27   

گزارش روزنامه اطلاعات درباره تأسیس تلویزیون ملّی ایران

  گزارش روزنامه اطلاعات درباره تأسیس تلویزیون ملّی ایران


ادامه ادامه مطلب یک

مدیر روابط عمومی صندوق احیاء منصوب شد

  مدیر روابط عمومی صندوق احیاء منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

مسئولیت اجتماعی و آموزش؛ دو رکن پیشرو بودن فولاد مبارکه

  مسئولیت اجتماعی و آموزش؛ دو رکن پیشرو بودن فولاد مبارکه


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط عمومی استانداری لرستان معرفی شد

  مدیر روابط عمومی استانداری لرستان معرفی شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیرعامل گروه فولاد مبارکه : خام فروشی و عدم تخصیص سنگ‌آهن داخلی معضل اصلی فولادسازان کشور است
  آغاز فرآیند بومی‌سازی لامپ‌های وارداتی اشعۀ X
  معاون وزیر صمت: تأمین سنگ آهن فولاد مبارکه از اولویت های ایمیدرو
  تأکید مدیرعامل فولاد مبارکه بر نقش‌آفرینی هرچه بیشتر شرکت‌های زیرمجموعه
  افزایش 10 مگاواتی ظرفیت تولید توربین گازی نیروگاه فولاد مبارکه
  بهینه‌سازی سیستم کنترل واحدهای تولید هیدروژن فولاد مبارکه
  تعمیر اساسی و ساخت دو عدد بدنۀ کوره قوس الکتریکی مجتمع فولاد سبا
  از یک کمپین روابط عمومی چه انتظاری داشته باشیم
  سلبریتی‌ها چه اهمیتی دارند؟
  گزارش روزنامه اطلاعات درباره تأسیس تلویزیون ملّی ایران
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40439صفحه نخست » آموزش روابط عمومیجمعه، 19 مهر 1398 - 17:18
7 اصل علم ترغیب
با تعامل است که از انتقال صحیح نظرات مان مطمئن می شویم و نیز نظرات (نیازهای) مخاطب مان را درک می کنیم. اولین اصل در تعامل این است که تعامل یک فرآیند دوسویه است و سپس باید توجه داشت که تعامل موثر با درک و رعایت حقوق طرفین یک تعامل شروع می شود.
  

1. تلافی
تلافی در مقیاس کوچکتر مرتباً اتفاق می افتد. فروشندگانی که نمونه های رایگان محصولات خود را ارائه می دهند امیدوارند افرادی که آنها را قبول می کنند با انجام خرید آن لطف را تلافی کنند. مانند هدایایی که شرکت ها در موقعیت های مختلف به افراد مختلف اهدا می کنند.


2. تعهد و انسجام

ما سعی می کنیم با آنچه قبلاً گفتیم یا انجام داده ایم، بویژه اگر کتبی باشد متعهد باشیم. تحقیقات نشان می دهد افرادی که یک دادخواست را امضا می کنند به دلیل تعهد کتبی خود نسبت به آن، توجه بیشتری نشان می دهند و سعی می کنند تعهد خود را نسبت به آن حفظ کنند.

 

برای مثال، اصل تعهد و سازگاری ممکن است برای ترغیب مشتری یا مشتری احتمالی بسیار مفید و سازنده باشد.


3. اثبات اجتماعی

مردم می خواهند رهبری آنچه پیرامون شان اتفاق می افتد شخصا به عهده بگیرند. این یک نوع اثبات اجتماعی است.

کسانی که با همسایگان خود رفتار بهتری دارند و بهتر عمل می کنند، پاداش خوبی دریافت می کنند: چهره ای لبخند. این بسیار مهم است افرادی که کارهای خوبی انجام می دهند به رسمیت شناخته شوند و تشویق شوند که به این کار ادامه دهند.


4- اقتدار

سایت های اینترنتی مانند آمازون، ماهیت این توصیفات معتبر را هم خوب درک می کنند و هم خوب تغییر می دهند. اکنون مصرف کنندگان می توانند به راحتی نظرات و ارزیابی های افرادی مانند خودشان را بخوانند.

 

برای مثال، روابط عمومی ها از اصل اقتدار استفاده می کنند. حتی افرادی که نمادهای اقتدار را نشان می دهند - یک ماشین عجیب و غریب، یک عنوان یا لباس مجلل مانند لباس گران قیمت - غالباً با تفکر بیشتری رفتار می کنند.


5- دوست داشتن

ما از کسانی که ما را دوست دارند، دوست داریم. اما اینکه چگونه دوست داشتن مان را نشان دهیم کاملاً شناخته شده نیست. ما همچنین افرادی را دوست داریم که شبیه ما هستند.

 

ما تعارف صمیمانه دیگران را دوست داریم و همچنین همکاری با آنها برای رسیدن به یک هدف مشترک.


6. کمبود
ولتمن می نویسد: "فوریت زمانی ایجاد می شود که مردم احساس کنند که باید قبل از بین رفتن فرصت، عمل کنند." یک روش، پیشنهادات با زمان محدود است. به گفته وی، برای خریداران که به خرید علاقه مند هستند و فقط منتظر فرصت مناسب هستند، هدف گرفته شده است.

 

7. تعامل

اثر متقابل را تعامل می گویند. تعامل، قلب روابط عمومی است.

 

"اندیشه اساسى در تعامل مبتنى است بر اینکه عمل انسان فقط بر حسب برنامه‌ها و نیات خود وى انجام نمى‌گیرد، بلکه باید برنامه‌ها، نیات و واکنش‌هاى (احتمالی) افراد و گروه‌هاى دیگر نیز مد نظر قرار گیرد. مفهوم تعامل نقطه آغازى است براى نظریه‌هاى اصطلاحاً تعاملى که در آنها فرایند مبادله بر حسب الگوى بده ـ بستان و در معناى مهارت اجتماعى یا به منزله وساطت تفسیرى و مفهومى (interperetative Sinnvermittlung) فهمیده مى‌شود."

 

"با تعامل است که از انتقال صحیح نظرات مان مطمئن می شویم و نیز نظرات (نیازهای) مخاطب مان را درک می کنیم.

اولین اصل در تعامل این است که تعامل یک فرآیند دوسویه است و سپس باید توجه داشت که تعامل موثر با درک و رعایت حقوق طرفین یک تعامل شروع می شود."

 

با برداشت از نوشته های زیر:

- www.success.com

- https://conversionxl.com

- https://vista.ir

- www.uveco.ir

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  انتقاد یک استاد دانشگاه از تعدد خبرگزاری ها و ضعف دفاتر روابط عمومی سازمانها


  روزنامه نگار انقلابی آمریکا که در انقلاب های روسیه و مکزیک شرکت داشت


  تقویم روز فناوری/ روزنامه ها در عصر اینترنت - تحولات 2004 تا 2008


  ۴ روش تاثیرگذاری بیشتر خبر


  چرا دیدن شخصیت های سینمایی و تلویزیونی متنوع برای کودکان اهمیت دارد؟


  نگذاریم شخصیت بزرگسال درون ما ساکت باشد


  لزوم پاسخگویی روابط عمومی‌ها در روزهای تعطیل


  ایرانسل ۱۳ ساله شد


  بحران روابط عمومی: چگونه آن را برطرف کنیم؟


  مدیر روابط عمومی صندوق احیاء منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران برگزار می شود