درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 1 آبان 1398 - 02:39   

گزارش روزنامه اطلاعات درباره تأسیس تلویزیون ملّی ایران

  گزارش روزنامه اطلاعات درباره تأسیس تلویزیون ملّی ایران


ادامه ادامه مطلب یک

مدیر روابط عمومی صندوق احیاء منصوب شد

  مدیر روابط عمومی صندوق احیاء منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

مسئولیت اجتماعی و آموزش؛ دو رکن پیشرو بودن فولاد مبارکه

  مسئولیت اجتماعی و آموزش؛ دو رکن پیشرو بودن فولاد مبارکه


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط عمومی استانداری لرستان معرفی شد

  مدیر روابط عمومی استانداری لرستان معرفی شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اعتراض برخی اعضای کنگره آمریکا به تصمیم شبکه سی‌ان‌ان برای پخش نکردن پیام‌های تبلیغاتی پرزیدنت ترامپ
  مدیرعامل گروه فولاد مبارکه : خام فروشی و عدم تخصیص سنگ‌آهن داخلی معضل اصلی فولادسازان کشور است
  آغاز فرآیند بومی‌سازی لامپ‌های وارداتی اشعۀ X
  معاون وزیر صمت: تأمین سنگ آهن فولاد مبارکه از اولویت های ایمیدرو
  تأکید مدیرعامل فولاد مبارکه بر نقش‌آفرینی هرچه بیشتر شرکت‌های زیرمجموعه
  افزایش 10 مگاواتی ظرفیت تولید توربین گازی نیروگاه فولاد مبارکه
  بهینه‌سازی سیستم کنترل واحدهای تولید هیدروژن فولاد مبارکه
  تعمیر اساسی و ساخت دو عدد بدنۀ کوره قوس الکتریکی مجتمع فولاد سبا
  از یک کمپین روابط عمومی چه انتظاری داشته باشیم
  سلبریتی‌ها چه اهمیتی دارند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40422صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیچهارشنبه، 17 مهر 1398 - 10:51
نامه
نامه یا مکتوب یک وسیله ارتباطی سنتی برای ارتباط میان دو شخص یا گروه است. از دیدگاه ارتباطات، نامه یک پیام به صورت نوشتاری است. نامه معمولاً برای برقراری ارتباط بین دو فرد که در مکان‌های جغرافیایی مختلف هستند به کار می‌رود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| نامه یا مکتوب یک وسیله ارتباطی سنتی برای ارتباط میان دو شخص یا گروه است. از دیدگاه ارتباطات، نامه یک پیام به صورت نوشتاری است. نامه معمولاً برای برقراری ارتباط بین دو فرد که در مکان‌های جغرافیایی مختلف هستند به کار می‌رود.

تا سده‌های اخیر، نامه مهم‌ترین وسیله ارتباطی بین مکان‌های جغرافیایی مختلف بود اما با گسترش فناوری‌های ارتباطی جدید مانند تلفن و تلگراف، نامه‌های نوشتاری قدیمی، ارزش ارتباطی خود را رفته رفته از دست دادند. در دهه‌های اخیر و با نفوذ بیشتر اینترنت و وب جهانی، امکان ارتباط سریع میان اشخاص در مناطق مختلف فراهم شده‌است. بنابراین، از اهمیت نامه به عنوان وسیله ارتباطی کاسته شده‌است.


نکات نوشتن نامه
لحن نوشتن باید متناسب با نوع نامه باشد.(مثلا:رسمی،غیر رسمی)
اندازه کاغذ انتخابی باید استاندارد (A4) و تمیز باشد.
نوع خودکار باید آبی یا مشکی باشد.
در نامه باید به درستی از علامت‌های نگارشی استفاده کرد.

نامه رسانی
نامه رسانی یا پست، سیستمی است که برای انتقال نامه از فرستنده به گیرنده به کار می‌رود. معمولاً نامه‌ها توسط ادارات پست دولتی یا شرکت‌های خصوصی حمل و نقل می‌شوند. در ایران قدیم، نظام گسترده و کارآمدی به نام چاپار برای نامه رسانی به کار می‌رفته است. نامه رسانان با تردد بین چاپارخانه‌ها، پیامها، اخبار و نامه‌ها را جابجا می‌کرده‌اند.


انواع نامه
نامه‌ها می‌توانند به صورت دوستانه یا رسمی‌باشند. نامه دوستانه برای احوالپرسی و ارتباط بین اشخاص به کار می‌رود. نامه رسمی بیشتر برای فعالیت‌های تجاری، اداری، آموزشی و سیاسی به کار می‌رود. از میان نامه‌های رسمی، نامه اداری پر کاربردترین نامه هاست که برای انواع ارتباطات و درخواستهای اداری به کار می‌رود و شیوهٔ خاص خود برای نوشتن را دارد.


واژه‌شناسی
نامه واژه ایست پارسی که در پهلوی به صورت نامک تلفظ میشده‌است و در کتاب‌های برخی از مغان مانند اردویراف به صورت پسوند (ارودیراف نامک) آمده است معرب آن نامج می‌باشد در زبان فارسی، علاوه بر مفهوم رایج آن، به عنوان هرگونه نوشته رسمی یا انتشارات دیگر هم به کار می‌رود. این واژه به صورت پسوند به سایر کلمات اضافه می‌شود مانند کارنامه، خبرنامه، روزنامه و کتابنامه./ ویکیپدیا

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  انتقاد یک استاد دانشگاه از تعدد خبرگزاری ها و ضعف دفاتر روابط عمومی سازمانها


  روزنامه نگار انقلابی آمریکا که در انقلاب های روسیه و مکزیک شرکت داشت


  تقویم روز فناوری/ روزنامه ها در عصر اینترنت - تحولات 2004 تا 2008


  ۴ روش تاثیرگذاری بیشتر خبر


  چرا دیدن شخصیت های سینمایی و تلویزیونی متنوع برای کودکان اهمیت دارد؟


  نگذاریم شخصیت بزرگسال درون ما ساکت باشد


  لزوم پاسخگویی روابط عمومی‌ها در روزهای تعطیل


  ایرانسل ۱۳ ساله شد


  بحران روابط عمومی: چگونه آن را برطرف کنیم؟


  مدیر روابط عمومی صندوق احیاء منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران برگزار می شود