درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 22 فروردین 1400 - 22:23   

نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400 با موضوع: ابر نیروی روابط‌عمومی

  نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400 با موضوع: ابر نیروی روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

انتصاب مدیر کل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست

  انتصاب مدیر کل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست


ادامه ادامه مطلب دو

۱۱ آوریل ـ فن سخنرانی عمومی

  ۱۱ آوریل ـ فن سخنرانی عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط عمومی «تهران رسانه» منصوب شد

  مدیر روابط عمومی «تهران رسانه» منصوب شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مسئول روابط‌عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل: یکی از راه‌های پیشرفت روابط‌عمومی‌ها، برگزاری دوره‌های آموزشی است
  وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی: روابط‌عمومی خلاق جایگاه یک دستگاه را ارتقا می‌دهد
  انتصاب مدیر کل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست
  اهمیت اخبار به راست و دروغ بودنش ربطی ندارد
  ۱۱ آوریل ـ فن سخنرانی عمومی
  نقش مهم عکس «سلفی» در برندینگ
  5 مانع برقراری ارتباط موثر رهبران با کارگزاران روابط عمومی
  رتبه برتر روابط عمومی میراث فرهنگی گلستان در کشور
  مدیر روابط عمومی «تهران رسانه» منصوب شد
  اصول وآداب تشریفات گامی نوین در روابط عمومی سازمان ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40401صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیدوشنبه، 15 مهر 1398 - 18:55
چالش اطلاع رسانی در حوزه گردشگری و راه های پیش روی روابط عمومی
امیر ضائیان رمضان زاده مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی - اطلاع رسانی مهم ترین چالش حوزه گردشگری در ایران است که روابط عمومی ها باید از روش های مختلف برای رفع این چالش استفاده کنند که در این یادداشت به آن پرداخته شده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| اطلاع رسانی مهم ترین چالش حوزه گردشگری در ایران است که روابط عمومی ها باید از روش های مختلف برای رفع این چالش استفاده کنند که در این یادداشت به آن پرداخته شده است.


امروزه گردشگری یک صنعت درآمدزا در تمام دنیاست و دولت ها سعی می کنند تا نسبت به سایر کشورها پیشی بگیرند. بازدید از دیوار چین و عجایب هفت گانه دنیا برای کشورهای مبداء میلیاردها دلار در آمد بدون سرمایه گذاری پدید آورده است.

کشور ایران با وجود داشتن جاذبه های فراوان گردشگری از جمله: مذهبی و زیارتی،تاریخی، فرهنگی و طبیعی و معنوی و هزاران جاذبه دیگر، متاسفانه بخش اندکی از درآمد خود را از طریق صنعت گردشگری تامین می کند.

گردشگری یکی از زیر بخش های عمده خدمات در اقتصاد کشورهاست که درآمد جهانی حاصل از آن همه ساله بالغ برصدها میلیارد دلار است

امروزه همه مردم در تمام دنیا پذیرفته اند که توریست صرف نظر از جهات علمی و فرهنگی یک منبع درآمد اقتصادی برای کشورهاست.

صنعت گردشگری بدون آن که نیازی به سرمایه گذاری زیاد داشته باشد، می تواند اشتغال زا و درآمد زا بوده و می تواند رونق اقتصادی جامعه ای که مورد توجه گردشگران قرار گرفته را به همراه داشته باشد. به عنوان مثال می توان خاطر نشان ساخت درآمد کشور اسپانیا از صنعت گردشگری تقریبا" 2 برابر درآمد حاصل از فروش نفت ایران است.

این در حالی است که ایران با دارا بودن استعدادها و جاذبه های عمده در صنعت گردشگری، که در بعد تاریخی، طبیعی و فرهنگی زبانزد خاص و عام می باشد تنها توانسته است چند صد هزار دلار از این درآمد هنگفت را برای خود تخصیص دهد. علت این ضعف و ناکامی را می بایست در کجا جستجو کرد؟

به نظر یکی از مهمترین ضعف های ما در بحث اطلاع رسانی گردشگری است

با توجه به مطالب مطرح شده درخصوص اهمیت اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی صنعت گردشگری پیشنهاد می شود روابط عمومی های دستگاههای مرتبط با گردشگری مطالب و مواردی چند را در سر لوحه وظایف و تکالیف خود قرار می دهند که می توان به شرح ذیل ارائه کرد.

1. شناسایی جاذبه های گردشگری و بهره گیری از ابزارهای اطلاع رسانی جهت معرفی به جهانگردان

2. شناسایی و رفع موانع احتمالی جهت توسعه و بسط این صنعت در کشور

3. برقراری ارتباط مستمر با سازمان های بین الملل فعال در زمینه گردشگری

4. ترغیب و تشویق بخش خصوصی در جهت فعالیت در بسط این صنعت

5. شناسایی، تنظیم و تدوین برنامه های آموزشی در زمینه گردشگری

6. بررسی قوانین و مقررات مرتبط به گردشگری و استانداردهای علمی آن و وضعیت در کشور

7. شناسایی نیازها ، خواسته ها و انتظارات گردشگران در ایجاد تناسب لازم بین آن خواسته ها و امکانات ، خدمات موجود در کشور

8. بررسی زمینه ای اخلاق و بهره گیری از سیستم پیشنهادات جهت بهبود فعالیت توریسم

9. شناسایی زمینه های مشارکت و حضور فعال مردم در صنعت گردشگری

10. برگزاری جلسات گفت و گوی آزاد برای روشن شدن زمینه های مرتبط با این حوزه کاری

11. تهیه و تنطیم طرحهای مطالعاتی و تحقیقاتی در این زمینه

12. گردآوری و طبقه بندی اطلاعات مربوط به گردشگران و بازدیدکنندگان از کشور

12. بررسی روند ورود توریست به کشور و شناسایی موانع و مشکلات ورود توریست به کشور

13. بررسی الگوها و روندهای جهانی و منطقه ای توریسم و مقایسه با شرایط فعلی کشور

14. بررسی ویژگیهای مناطق گردشگری موجود یا بالقوه کشور

15. بررسی و طبقه بندی جاذبه های توریستی کشور و اولویت بندی آن ها

16. بررسی الگوهای فرهنگی،اجتماعی مرتبط با گردشگری و شناسایی مغایرت آنها با کشور توریستها

17. شناسایی فرصتها و مشکلات و محدودیتهای عمده بر سرراه توسعه توریسم

18. کمک و همکاری با متولیان حفظ و نگهداری ابنیه و مکان های تاریخی کشور

19. دعوت و پذیرایی از مجریان تورها و عکاسان و نویسندگان در زمینه مسائل گردشگری

20. شرکت در نمایشگاهای گردشگری

21- برگزاری سمینارها و نمایشگاههای جهانگردی و گردشگری در کشور

22- بررسی و تحلیل نظر هتلداران و متولیان امور توریسم

زمینه های فوق بخشی از فعالیت های عمده ای است که روابط عمومی ها می توانند در زمینه های صنعت توریسم انجام دهند، بدیهی است چون گردشگری از لحاظ اقتصادی دارای اهمیت زیادی است و دولت ها نیز تمایل به بهره گیری و بهره برداری از آن را دارند می توانند با یک زمینه فکری در جامعه به تمامی ابعاد آن آشنا و واقف شده و تلاش هایی جهت آشنا شدن بهتر مردم و گسترش فعالیت های آن نیز برداشته شود.
 

منبع: http://www.mashhadomran.ir
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ زادروز مصطفی قریب روزنامه نگار معاصر ایران ـ روش کار قریب در خبرنویسی


  ۱۱ آوریل ـ فن سخنرانی عمومی


  هنر شنیدن دیگران


  5 مانع برقراری ارتباط موثر رهبران با کارگزاران روابط عمومی


  روابط عمومی شرکت‌های وابسته به فولاد مبارکه باید در سیاست‌های اطلاع‌رسانی با این شرکت هماهنگ باشند


  رشد تبلیغات آنلاین در دوران کرونا


  رسانه و روابط عمومی در مناطق آزاد یعنی آینه های روبرو


  درباره تخریب دوباره صنعت لبنیات / ۱۰درس‌ ارتباطاتی یک ویدئو


  نقش مهم عکس «سلفی» در برندینگ


  عزای ملی چیست؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400 با موضوع: ابر نیروی روابط‌عمومی