درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 1 آبان 1398 - 02:22   

گزارش روزنامه اطلاعات درباره تأسیس تلویزیون ملّی ایران

  گزارش روزنامه اطلاعات درباره تأسیس تلویزیون ملّی ایران


ادامه ادامه مطلب یک

مدیر روابط عمومی صندوق احیاء منصوب شد

  مدیر روابط عمومی صندوق احیاء منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

مسئولیت اجتماعی و آموزش؛ دو رکن پیشرو بودن فولاد مبارکه

  مسئولیت اجتماعی و آموزش؛ دو رکن پیشرو بودن فولاد مبارکه


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط عمومی استانداری لرستان معرفی شد

  مدیر روابط عمومی استانداری لرستان معرفی شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیرعامل گروه فولاد مبارکه : خام فروشی و عدم تخصیص سنگ‌آهن داخلی معضل اصلی فولادسازان کشور است
  آغاز فرآیند بومی‌سازی لامپ‌های وارداتی اشعۀ X
  معاون وزیر صمت: تأمین سنگ آهن فولاد مبارکه از اولویت های ایمیدرو
  تأکید مدیرعامل فولاد مبارکه بر نقش‌آفرینی هرچه بیشتر شرکت‌های زیرمجموعه
  افزایش 10 مگاواتی ظرفیت تولید توربین گازی نیروگاه فولاد مبارکه
  بهینه‌سازی سیستم کنترل واحدهای تولید هیدروژن فولاد مبارکه
  تعمیر اساسی و ساخت دو عدد بدنۀ کوره قوس الکتریکی مجتمع فولاد سبا
  از یک کمپین روابط عمومی چه انتظاری داشته باشیم
  سلبریتی‌ها چه اهمیتی دارند؟
  گزارش روزنامه اطلاعات درباره تأسیس تلویزیون ملّی ایران
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40399صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیدوشنبه، 15 مهر 1398 - 17:37
ضرورت آموزش عمومی بیمه درسطح جامعه
سیدعبدالله میرحسینی - در دنیایی که ضرورت توجه به نفش و رضایت مردم یکی از بزرگترین سرمایه های اجتماعی هر کشور محسوب می شود، روابط عمومیها در توسعه و آگاه سازی افکارعمومی و همچنین رضایت مندی و جلب مخاطب، نقش روشنگر و اساسی دارند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| صنعت بیمه یکی از بخش های مهم اقتصادی کشور است که در کشورهای توسعه یافته درصد بالایی از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است. ضریب نفوذ بیمه در ایران 1/2 درصد بوده است و این حکایت از عدم توسعه یافتگی این صنعت است. توسعه هر پدیده ای در جامعه، منوط بر بسترسازی مناسب فرهنگی است و صنعت بیمه نیز از این امر مستثنی نیست.


یکی از اصلی ترین عوامل عدم توسعه فرهنگ بیمه در کشور، کافی نبودن آگاهی مردم است و با توجه به جایگاه بیمه در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور، بی شک مستلزم وجود زیرساختهایی برای گسترش در سطح جامعه است که در این مسیر جایگاه اموزش و فرهنگ سازی به عنوان عامل اصلی برای افراد جامعه مطرح می باشد.


در عصرجدید که شاهد تغییرات شتابان هستیم وهـرروزتغییرات جدیدی دردنیای کسب وکار رخ می دهد سازمانها باید خـود را بـا ایـن تغییرات همراه سازندوآموزش از مقوله هایی است که باید بیش ازگذشته درسازمان ها مورد توجه وبررسی قرارگیرد وهرچه در این خصوص حرفه ای تر عمل کنند موفق تر خواهند بود.


با توجه به نقش و جایگاه شرکت ها و موسسات بیمه در کشورهای توسعه یافته وگستردگی خدمات بیمه ای، آموزش مناسب و مستمر در جهت افزایش آگاهی و شناخت مردم از این خدمات و گسترش فرهنگ بیمه در میان اقشار و طبقات مختلف جامعه نه تنها توسط صنعت بیمه، بلکه با همیاری سایر نهاد های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی می تواند روند توسعه کشور را شتاب بیشتری دهد.


در واقع آموزش پیش نیاز اساسی توسعه همه جانبه درجامعه تلقی میشود وباشکل گیری فناوری های جدید و پیشرفته به جای رویکردهای سنتی و قدیمی، این امر دچارتغییرات فراوان شده است و استفاده از روش های نو دراین عرصه ، میتواند یکی از مصادیق استفاده مناسب باشد.


صنعت بیمه باید مقوله آموزش و فرهنگ سازی را از سه دیدگاه مورد توجه و مطالعه قرار دهد:
1- فراهم آوردن مقدمات امرآموزش در داخل شرکتهای بیمه ای به عنوان یک اصل
2- ضرورت آموزش عمومی در سطح جامعه در راستای بسط و گسترش فرهنگ بیمه با استفاده از روشهای جدید آموزشی
3- آموزش عمومی بیمه در مراکز تخصصی و آموزشی در مناطق مختلف کشور
دراین بین روابط عمومی بیمه مرکزی ایران می تواند با تدوین یک استراتژی خوب و استفاده ازرسانه هاو وسایل ارتباط جمعی برای پیشبرد این مقوله برنامه ریزی نماید.


لازم به ذکراست صنعت بیمه علارغم پیشرفت در چند سال اخیر نیازمند ارتفاء جایگاه خود در اقتصاد کشور است که در این بین روابط عمومی به عنوان یکی از عناصر تاثیرگذار در توسعه فرهنگ بیمه، نقش پررنگ و بسزایی دارد و با ایفای نقش آموزشی و خبری خود با استفاده از شیوه های مناسب در آگاهی بخشی و ایجاد تحول و انگیزه موثرخواهد بود.


در دنیایی که ضرورت توجه به نفش و رضایت مردم یکی از بزرگترین سرمایه های اجتماعی هر کشور محسوب می شود، روابط عمومیها در توسعه و آگاه سازی افکارعمومی و همچنین رضایت مندی و جلب مخاطب، نقش روشنگر و اساسی دارند.

 

 امید است روابط عمومی صنعت بیمه دراین مسیر گامهای موثرتری را بردارد.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  انتقاد یک استاد دانشگاه از تعدد خبرگزاری ها و ضعف دفاتر روابط عمومی سازمانها


  روزنامه نگار انقلابی آمریکا که در انقلاب های روسیه و مکزیک شرکت داشت


  تقویم روز فناوری/ روزنامه ها در عصر اینترنت - تحولات 2004 تا 2008


  ۴ روش تاثیرگذاری بیشتر خبر


  چرا دیدن شخصیت های سینمایی و تلویزیونی متنوع برای کودکان اهمیت دارد؟


  نگذاریم شخصیت بزرگسال درون ما ساکت باشد


  لزوم پاسخگویی روابط عمومی‌ها در روزهای تعطیل


  ایرانسل ۱۳ ساله شد


  بحران روابط عمومی: چگونه آن را برطرف کنیم؟


  مدیر روابط عمومی صندوق احیاء منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران برگزار می شود