درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 14:18   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40362صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیپنجشنبه، 11 مهر 1398 - 15:37
مسوولان روابط عمومی یا روابط عمومی‌های مسوول‌؟!
مائده مطهری زاده - متاسفانه برخی از روابط عمومی‌ها که دستگاه‌ متبوع شان، به ویژه مدیر مربوطه آنها کارنامه روشن و درخشانی در عرصه خدمت رسانی به مردم ندارند، معمولا سعی دارند تا مردم، به ویژه رسانه‌ها را از سر خود باز کنند و به این ترتیب، خود را سپر بلای مدیر می‌کنند تا آماج گلایه‌‎ها و انتقادات و شکوایه‌ها باشند!
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران روز گذشته از برگزاری نخستین جشنواره روابط عمومی‌های برتر استان مازندران، در آذرماه امسال خبر داد.


جشنواره‌ای که قطعا نیت اولیه طراحان آن، تقدیر از تلاش‌های آن دسته از مسوولان و مدیران روابط عمومی‌هایی‌ست که بیشترین ارتباط را با مردم و رسانه‌ها برقرار کردند اما باید دید به واقع در عمل چه اتفاق خواهد افتاد و در نهایت لوح و تندیس جشنواره به دست چه کسانی خواهد رسید!


حتما بارها در گذر از کنار مغازه‌ها با این برچسب برخورد کرده‌اید که بر روی آن نوشته شده است، به یک همکار خانم یا آقا با روابط عمومی بالا نیازمندیم.


این روابط عمومی دقیقا به همان موضوعِ میزان و نحوه ارتباط‌گیری و معاشرت با مردم بازمی‌گردد، اما روابط عمومی در دنیای امروز از چنان درجه‌ای از اهمیت برخوردار است که علاوه بر باز شدن پای آن به دانشگاه‌های بزرگ جهان، به یک جایگاه شغلی نیز دست یافته است که با همین نام و تحت عنوان مسوول یا مدیر روابط عمومی شناخته می‌شود.

تعریف دانشگاهی روابط عمومی
تنها با یک سرچ (جستجوی ساده در اینترنت) با صفحات و تعاریف مختلفی از روابط عمومی، مواجه می‌شوید که در مهم‌ترین تعاریف آنها اینطور اشاره شده است که:« روابط عمومی به مثابهِ پُلی است میان یک سازمان و مخاطبان آن. روابط عمومی عبارت است انتقال و تجزیه و تحلیل اطلاعات و نظرات مدیریت مؤسسه به مخاطبان آن و انتقال تجزیه و تحلیل اطلاعات این گروه‌ها به مدیریت به منظور ایجاد همسویی و هماهنگی در علایق و منافع.


روابط عمومی مجموعه‌ای از اقدامات و کوشش‌های حساب‌شده‌ای است که هر سازمان برای برقراریِ ارتباطاتِ مؤثر و هدفمند با گروه‌هایی که با آن در ارتباطند انجام می‌دهد.


انجمن جهانی روابط عمومی اما در این باره تعریف نوینی از روابط عمومی را ارائه می‌دهد به این ترتیب که می‌گوید:« روابط عمومی، بخشی از وظایف مدیریت سازمان و اقدامی مستمر و طرح ریزی شده است که از طریق آن، افراد و سازمان‌ها می‌کوشند تا تفاهم و پشتیبانی کسانی را که با آنان سر و کار دارند، به دست آورند». زنده یاد پروفسور حمید نطقی، بنیانگذار روابط عمومی در ایران می‌گوید: «روابط عمومی؛ وکیل مدافع سازمان در بیرون و مدعی‌العموم در داخل سازمان است.»
روابط عمومی یا پادوی گوش به فرمان مدیر؟!


اما از این تعاریف آکادمیک هم که بگذریم، روابط عمومی، علاوه بر آنکه یک تخصص و رشته دانشگاهی محسوب می‌شود، به نوعی به استعداد و ذات معاشرت‌جویی و ارتباط ‌گیری نیز مرتبط می‌شود و مسوولان روابط عمومی ادارات باید بتوانند به همان اندازه که با مدیر و رییس خود نزدیک هستند، با مردم و ارباب رجوع و از آن مهم‌تر با رسانه‌ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی پل بزنند، زیرا اساسا آن مسوول روابط عمومی در کار خویش موفق است که بتواند با ارائه انتقادات و پیشنهادات و گلایه‌ها به مدیر بالادستی خود، کیفیت ارائه خدمات دستگاه مربوطه به مخاطبان و مراجعان و در کل جامعه هدف خدمت را بهبود بخشد، اما متاسفانه در ایران، به دلیل رسوب نظامات پادشاهی، (رابطه پیشکار یا مباشر با پادشاه) برخی از مسوولان روابط عمومی که خود را نزدیک‌ترین فرد به مدیر می‌بینند، جایگاه مسوول روابط عمومی را تا اندازه یک پادوی به تمام معنا تنزل داده و به جای آنکه در فکر تحول و بهبود نظام اداری و خدمات دهی به جامعه هدف باشند، در فکر رَتق و فَتق امور جاری مدیران خود بوده و تنها در تلاش هستند تا به هر قیمتی که شده رضایت و آسودگی خاطر مدیر خود را جلب کنند!


مراد از برگزاری جشنواره روابط عمومی‌های برتر چیست؟
اما مراد از برگزاری جشنواره روابط عمومی‌های برتر به شکل اخص، بیشتر قائل به این هدف است که با معرفی روابط عمومی‌های برتر (آن دسته از روابط عمومی‌های فعال و پرتلاش که در برقراری ارتباط دستگاه اجرایی مربوطه با مردم و رسانه‌ها موفق عمل کرده و نواقص و نقاط ضعف دستگاه مربوطه را به منظور بهبود و کیفیت خدمات دهی به جامعه هدف، به مدیر و رییس بالادستی خود منتقل کرده‌اند، امید و انگیزه‌ای برای سایر روابط عمومی‌ها ایجاد شود تا خود را به حد نصاب یک مدیر و مسوول روابط عمومی کاربلد، مجرب و موفق برسانند، نه آنکه برگزاری جشنواره روابط عمومی‌های برتر، به عرصه‌ای برای تقدیر از روابط‌ عمومی‌های به معنای امروزی کلمه (پاچه‌خوار تر و بله قربان‌گو تر و...) تبدیل شود که اگر اینطور باشد، باید فاتحه روابط عمومی را در سرتاسر گیتی خواند!


البته آفت دیگری که روابط عمومی‌ها به ویژه در مازندران را تهدید می‌کند، موضوع کم صبر و حوصله بودن آنان برای پاسخگویی به مردم و مراجعان و عدم سواد رسانه‌ای و همچنین نگاه برخی از آنان به اصحاب رسانه به چشم مزاحم است.


متاسفانه برخی از روابط عمومی‌ها که دستگاه‌ متبوع شان، به ویژه مدیر مربوطه آنها کارنامه روشن و درخشانی در عرصه خدمت رسانی به مردم ندارند، معمولا سعی دارند تا مردم، به ویژه رسانه‌ها را از سر خود باز کنند و به این ترتیب، خود را سپر بلای مدیر می‌کنند تا آماج گلایه‌‎ها و انتقادات و شکوایه‌ها باشند!


جمع بندی
و حالا استانداری مازندران، در آستانه برگزاری اولین جشنواره روابط عمومی‌های برتر استان مازندران است و جانشین و دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی‌های مازندران با اشاره به اینکه این جشنواره با هدف پویایی و شکوفایی هرچه بیشتر هنر و دانش روابط عمومی برای نخستین بار در استان برگزار می‌شود، افزود: مطالعات اجتماعی، برنامه ریزی، انتشارات، ارتباطات الکترونیک، تبلیغات، ارتباطات رسانه‌ای، فعالیت‌های فرهنگی و بخش ویژه اعم از دیپلماسی، کارشناس برتر و ترویج کالای ایرانی از برنامه‌های نخستین جشنواره روابط عمومی‌های برتر استان مازندران نام برد.


ما نیز در پایان امیدواریم که برگزاری جشنواره روابط عمومی‌های برتر استان مازندران، با دستاوردهای بزرگی همراه باشد و به جای معرفی مسوولان برتر روابط عمومی به عرصه‌ای برای شناسایی روابط عمومی‌های مسوول‌تر در برابر افکار عمومی و رسانه‌ها بدل شود.
 

منبع: خبرشمال

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد