درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 22 فروردین 1400 - 02:51   

نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400 با موضوع: ابر نیروی روابط‌عمومی

  نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400 با موضوع: ابر نیروی روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

تقویم روز ارتباطات/ زادروز مصطفی قریب روزنامه نگار معاصر ایران ـ روش کار قریب در خبرنویسی

  تقویم روز ارتباطات/ زادروز مصطفی قریب روزنامه نگار معاصر ایران ـ روش کار قریب در خبرنویسی


ادامه ادامه مطلب دو

یافته‌های جدید پژوهش «پیو» در خصوص شبکه های اجتماعی

  یافته‌های جدید پژوهش «پیو» در خصوص شبکه های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب سه

آینده مشاغل در عصر هوش مصنوعی

  آینده مشاغل در عصر هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اصول وآداب تشریفات گامی نوین در روابط عمومی سازمان ها
  مدیرعامل در مراسم افتتاح طرح ملی موتورهای کم مصرف یورو6: پشتیبانی از واحد های تولیدی از برنامه های اصلی بانک رفاه کارگران است
  نگاهی ارتباطی به ماسک
  تقویم روز ارتباطات/ زادروز مصطفی قریب روزنامه نگار معاصر ایران ـ روش کار قریب در خبرنویسی
  رسانه و روابط عمومی در مناطق آزاد یعنی آینه های روبرو
  عزای ملی چیست؟
  درباره تخریب دوباره صنعت لبنیات / ۱۰درس‌ ارتباطاتی یک ویدئو
  دستاورد دیگری در سال جهش تولید؛ پشتیبانی فولاد مبارکه در تامین مواد اولیه صنعت فولاد/ تثبیت جایگاه بزرگترین آهک ساز خاورمیانه توسط فولاد سنگ
  روابط عمومی شرکت‌های وابسته به فولاد مبارکه باید در سیاست‌های اطلاع‌رسانی با این شرکت هماهنگ باشند
  مسابقه بزرگ زیست محیطی تهران رسانه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40354صفحه نخست » مقالات روابط عمومیشنبه، 13 مهر 1398 - 08:00
مشخصات روابط عمومی چیست؟
متخصصان روابط عمومی تحت نام های مختلفی از جمله متخصصان ارتباطات و یا متخصصان رسانه شناخته می شوند. این عنوان هر چه که باشد، این افراد با مسئولیت های مختلفی روبرو هستند و به کارفرمایان گزارش می دهند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-||مترجم|مریم میرعبدالحق|| متخصصان روابط عمومی تحت نام های مختلفی از جمله متخصصان ارتباطات و یا متخصصان رسانه شناخته می شوند. این عنوان هر چه که باشد، این افراد با مسئولیت های مختلفی روبرو هستند و به کارفرمایان گزارش می دهند.

شما می توانید متخصصان روابط عمومی را در دولت، سازمان های غیر دولتی و همچنین شرکت های کوچک و بزرگ که مشغول به کار هستند، پیدا کنید. بعضی اوقات مسئولیت ها بسته به اینکه برای چه کسانی کار می کنند متفاوت است. برای دولت معمولا وظیفه این است که مردم را راجع به فعالیت های مختلف یک دفتر دولتی، دپارتمان یا مقام رسمی آگاه سازند. شما اغلب می شنوید که از متخصصان روابط عمومی به عنوان وزیر مطبوعات، مسئول روابط عمومی یا مسئول اطلاعات استفاده می شود.


در عرصه غیر دولتی، متخصص روابط عمومی معمولا نقش گسترده تری دارد که می تواند از نوشتن اطلاعیه های مطبوعاتی برای توزیع تا منابع خبری گرفته تا تهیه نامه و تجدید نظر، کمک کنند و با استفاده از امکانات تورهای عمومی برگزار کنند. اغلب اوقات، این برنامه شامل هماهنگی و ترویج یک رویداد، جمع آوری کمک های مالی، مسابقات و مزایده می باشد.


سایر مسئولیت ها می تواند شامل تهیه گزارش سالانه سازمان باشد. این مسئله اغلب شامل نوشتن داستان در مورد مشتریانی است که از خدمات این سازمان بهره مند شده اند و روزنامه غیر دولتی را گرد هم می آورند. این معمولا به معنای همکاری نزدیک با کارمندان جمع آوری کمک های مالی غیر دولتی برای ایجاد یک نشریه مرکز محور است. با توجه به محدودیت های بودجه در بیشتر سازمان های غیر دولتی، این نقش می تواند بسیار گسترده باشد.


برخی از همان وظایف متداول در بخش غیر دولتی اغلب در مورد بخش شرکت ها نیز اعمال می شود. اما آنها همچنین می توانند کارهایی از جمله تهیه سخنرانی برای مدیران ارشد و همچنین تنظیم برنامه ریزی و برنامه ریزی سخنرانی ها انجام دهند. زمینه دیگری که آنها تمایل دارند به آن توجه کنند، روابط رسانه ای است.

 

متخصصان روابط عمومی شرکت ها معمولا وقت زیادی را صرف ایجاد روابط با روزنامه نگاران و دیگران می کنند که می توانند تاثیر شگرفی در درک صحیحی از شرکت و محصولات آن داشته باشند. یکی دیگر از تفاوت های مهم متخصصان روابط عمومی در حوزه شرکتی، تبلیغ و برند گذاری شرکت و یا محصولات آن به عنوان اصلی ترین جمعیت شناختی و همکاری با متخصصان رسانه های اجتماعی در همین راستاست. در این محدوده، معمولا ردیابی و پاسخگویی به نظرات، پیشنهادات و شکایات مصرف کننده نیز بر عهده متخصصان روابط عنمومی است.


متخصصان روابط عمومی غالبا فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند که دارای مدرک روابط عمومی، روزنامه نگاری، بازاریابی یا یک حوزه مرتبط هستند. در هنگام بررسی برنامه ها، بسیاری از کارفرمایان و همچنین کارآموزان مرتبط از تجربه ارتباطات استفاده می کنند. اکثر فارغ التحصیلان برای پست های سطح پایین استخدام می شوند.


بر اساس دفتر آمار آمریکا، بیشتر متخصصان روابط عمومی در روابط عمومی یا شرکت های تبلیغاتی فعالیت می کنند. BLS با رشد شش درصدی بین سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۴ ، پیش بینی رقابت شدید برای این مشاغل را داشت. در این جا خبرهای جالب و دلگرم کننده ای نیز وجود دارد. اخبار و گزارش جهانی ایالات متحده به تازگی رتبه چهارم را در بین مشاغل خلاق و رسانه ای را در رتبه بندی بهترین مشاغل دنیا در ۲۰۱۹ را به متخصصان روابط عمومی اعطا کرده است.


این رتبه بندی عواملی مانند حقوق متوسط، میزان اشتغال، حجم رشد و درصد رشد در ۱۰ سال، آینده شغلی، سطح استرس و تعادل کار و زندگی را در نظر گرفته است.


منبع: https://www.5wpr.com
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ زادروز مصطفی قریب روزنامه نگار معاصر ایران ـ روش کار قریب در خبرنویسی


  7 اصل برای حفظ انسجام جلسات


  مزیت‌های سخنرانی‌ها


  هنر شنیدن دیگران


  هوا همیشه تاریک و سرد است برای درماندگان


  یافته‌های جدید پژوهش «پیو» در خصوص شبکه های اجتماعی


  رسانه و روابط عمومی در مناطق آزاد یعنی آینه های روبرو


  رشد تبلیغات آنلاین در دوران کرونا


  روابط عمومی شرکت‌های وابسته به فولاد مبارکه باید در سیاست‌های اطلاع‌رسانی با این شرکت هماهنگ باشند


  درباره تخریب دوباره صنعت لبنیات / ۱۰درس‌ ارتباطاتی یک ویدئو


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400 با موضوع: ابر نیروی روابط‌عمومی