درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 1 آبان 1398 - 02:29   

گزارش روزنامه اطلاعات درباره تأسیس تلویزیون ملّی ایران

  گزارش روزنامه اطلاعات درباره تأسیس تلویزیون ملّی ایران


ادامه ادامه مطلب یک

مدیر روابط عمومی صندوق احیاء منصوب شد

  مدیر روابط عمومی صندوق احیاء منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

مسئولیت اجتماعی و آموزش؛ دو رکن پیشرو بودن فولاد مبارکه

  مسئولیت اجتماعی و آموزش؛ دو رکن پیشرو بودن فولاد مبارکه


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط عمومی استانداری لرستان معرفی شد

  مدیر روابط عمومی استانداری لرستان معرفی شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیرعامل گروه فولاد مبارکه : خام فروشی و عدم تخصیص سنگ‌آهن داخلی معضل اصلی فولادسازان کشور است
  آغاز فرآیند بومی‌سازی لامپ‌های وارداتی اشعۀ X
  معاون وزیر صمت: تأمین سنگ آهن فولاد مبارکه از اولویت های ایمیدرو
  تأکید مدیرعامل فولاد مبارکه بر نقش‌آفرینی هرچه بیشتر شرکت‌های زیرمجموعه
  افزایش 10 مگاواتی ظرفیت تولید توربین گازی نیروگاه فولاد مبارکه
  بهینه‌سازی سیستم کنترل واحدهای تولید هیدروژن فولاد مبارکه
  تعمیر اساسی و ساخت دو عدد بدنۀ کوره قوس الکتریکی مجتمع فولاد سبا
  از یک کمپین روابط عمومی چه انتظاری داشته باشیم
  سلبریتی‌ها چه اهمیتی دارند؟
  گزارش روزنامه اطلاعات درباره تأسیس تلویزیون ملّی ایران
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40354صفحه نخست » مقالات روابط عمومیشنبه، 13 مهر 1398 - 08:00
مشخصات روابط عمومی چیست؟
متخصصان روابط عمومی تحت نام های مختلفی از جمله متخصصان ارتباطات و یا متخصصان رسانه شناخته می شوند. این عنوان هر چه که باشد، این افراد با مسئولیت های مختلفی روبرو هستند و به کارفرمایان گزارش می دهند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-||مترجم|مریم میرعبدالحق|| متخصصان روابط عمومی تحت نام های مختلفی از جمله متخصصان ارتباطات و یا متخصصان رسانه شناخته می شوند. این عنوان هر چه که باشد، این افراد با مسئولیت های مختلفی روبرو هستند و به کارفرمایان گزارش می دهند.

شما می توانید متخصصان روابط عمومی را در دولت، سازمان های غیر دولتی و همچنین شرکت های کوچک و بزرگ که مشغول به کار هستند، پیدا کنید. بعضی اوقات مسئولیت ها بسته به اینکه برای چه کسانی کار می کنند متفاوت است. برای دولت معمولا وظیفه این است که مردم را راجع به فعالیت های مختلف یک دفتر دولتی، دپارتمان یا مقام رسمی آگاه سازند. شما اغلب می شنوید که از متخصصان روابط عمومی به عنوان وزیر مطبوعات، مسئول روابط عمومی یا مسئول اطلاعات استفاده می شود.


در عرصه غیر دولتی، متخصص روابط عمومی معمولا نقش گسترده تری دارد که می تواند از نوشتن اطلاعیه های مطبوعاتی برای توزیع تا منابع خبری گرفته تا تهیه نامه و تجدید نظر، کمک کنند و با استفاده از امکانات تورهای عمومی برگزار کنند. اغلب اوقات، این برنامه شامل هماهنگی و ترویج یک رویداد، جمع آوری کمک های مالی، مسابقات و مزایده می باشد.


سایر مسئولیت ها می تواند شامل تهیه گزارش سالانه سازمان باشد. این مسئله اغلب شامل نوشتن داستان در مورد مشتریانی است که از خدمات این سازمان بهره مند شده اند و روزنامه غیر دولتی را گرد هم می آورند. این معمولا به معنای همکاری نزدیک با کارمندان جمع آوری کمک های مالی غیر دولتی برای ایجاد یک نشریه مرکز محور است. با توجه به محدودیت های بودجه در بیشتر سازمان های غیر دولتی، این نقش می تواند بسیار گسترده باشد.


برخی از همان وظایف متداول در بخش غیر دولتی اغلب در مورد بخش شرکت ها نیز اعمال می شود. اما آنها همچنین می توانند کارهایی از جمله تهیه سخنرانی برای مدیران ارشد و همچنین تنظیم برنامه ریزی و برنامه ریزی سخنرانی ها انجام دهند. زمینه دیگری که آنها تمایل دارند به آن توجه کنند، روابط رسانه ای است.

 

متخصصان روابط عمومی شرکت ها معمولا وقت زیادی را صرف ایجاد روابط با روزنامه نگاران و دیگران می کنند که می توانند تاثیر شگرفی در درک صحیحی از شرکت و محصولات آن داشته باشند. یکی دیگر از تفاوت های مهم متخصصان روابط عمومی در حوزه شرکتی، تبلیغ و برند گذاری شرکت و یا محصولات آن به عنوان اصلی ترین جمعیت شناختی و همکاری با متخصصان رسانه های اجتماعی در همین راستاست. در این محدوده، معمولا ردیابی و پاسخگویی به نظرات، پیشنهادات و شکایات مصرف کننده نیز بر عهده متخصصان روابط عنمومی است.


متخصصان روابط عمومی غالبا فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند که دارای مدرک روابط عمومی، روزنامه نگاری، بازاریابی یا یک حوزه مرتبط هستند. در هنگام بررسی برنامه ها، بسیاری از کارفرمایان و همچنین کارآموزان مرتبط از تجربه ارتباطات استفاده می کنند. اکثر فارغ التحصیلان برای پست های سطح پایین استخدام می شوند.


بر اساس دفتر آمار آمریکا، بیشتر متخصصان روابط عمومی در روابط عمومی یا شرکت های تبلیغاتی فعالیت می کنند. BLS با رشد شش درصدی بین سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۴ ، پیش بینی رقابت شدید برای این مشاغل را داشت. در این جا خبرهای جالب و دلگرم کننده ای نیز وجود دارد. اخبار و گزارش جهانی ایالات متحده به تازگی رتبه چهارم را در بین مشاغل خلاق و رسانه ای را در رتبه بندی بهترین مشاغل دنیا در ۲۰۱۹ را به متخصصان روابط عمومی اعطا کرده است.


این رتبه بندی عواملی مانند حقوق متوسط، میزان اشتغال، حجم رشد و درصد رشد در ۱۰ سال، آینده شغلی، سطح استرس و تعادل کار و زندگی را در نظر گرفته است.


منبع: https://www.5wpr.com
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  انتقاد یک استاد دانشگاه از تعدد خبرگزاری ها و ضعف دفاتر روابط عمومی سازمانها


  روزنامه نگار انقلابی آمریکا که در انقلاب های روسیه و مکزیک شرکت داشت


  تقویم روز فناوری/ روزنامه ها در عصر اینترنت - تحولات 2004 تا 2008


  ۴ روش تاثیرگذاری بیشتر خبر


  چرا دیدن شخصیت های سینمایی و تلویزیونی متنوع برای کودکان اهمیت دارد؟


  نگذاریم شخصیت بزرگسال درون ما ساکت باشد


  لزوم پاسخگویی روابط عمومی‌ها در روزهای تعطیل


  ایرانسل ۱۳ ساله شد


  بحران روابط عمومی: چگونه آن را برطرف کنیم؟


  مدیر روابط عمومی صندوق احیاء منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران برگزار می شود