درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 22 فروردین 1400 - 23:20   

نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400 با موضوع: ابر نیروی روابط‌عمومی

  نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400 با موضوع: ابر نیروی روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

انتصاب مدیر کل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست

  انتصاب مدیر کل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست


ادامه ادامه مطلب دو

۱۱ آوریل ـ فن سخنرانی عمومی

  ۱۱ آوریل ـ فن سخنرانی عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط عمومی «تهران رسانه» منصوب شد

  مدیر روابط عمومی «تهران رسانه» منصوب شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مسئول روابط‌عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل: یکی از راه‌های پیشرفت روابط‌عمومی‌ها، برگزاری دوره‌های آموزشی است
  وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی: روابط‌عمومی خلاق جایگاه یک دستگاه را ارتقا می‌دهد
  انتصاب مدیر کل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست
  اهمیت اخبار به راست و دروغ بودنش ربطی ندارد
  ۱۱ آوریل ـ فن سخنرانی عمومی
  نقش مهم عکس «سلفی» در برندینگ
  5 مانع برقراری ارتباط موثر رهبران با کارگزاران روابط عمومی
  رتبه برتر روابط عمومی میراث فرهنگی گلستان در کشور
  مدیر روابط عمومی «تهران رسانه» منصوب شد
  اصول وآداب تشریفات گامی نوین در روابط عمومی سازمان ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40324صفحه نخست » مقالات روابط عمومیسه شنبه، 9 مهر 1398 - 08:09
تفاوت بین ارتباطات شرکتی و روابط عمومی
از آنجا که ارتباطات سازمانی نبض مداوم درباره اتفاقات در درون یک سازمان است، می تواند یک منبع ارزشمند برای افراد جوان روابط عمومی باشد که به دنبال جمع آوری سریع اطلاعات برای داستانی هستند که برای رسانه ها یا افراد خارجی تهیه می کنند.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-||نویسنده| اما حداد |||مترجم|مریم میرعبدالحق|| حتماً اصطلاحات "ارتباطات شرکتها" و "روابط عمومی" را که کاملاً دور انداخته اید شنیده اید. شاید شما دیده اید که آنها بصورت متقابل استفاده شده اند و مطمئناً، ارتباطات شرکت ها و روابط عمومی از بسیاری جهات شبیه به هم‌ هستند. هر دو نقش باید:


• درک عمیقی از نقش خبرنگاران و نحوه عملکرد رسانه ها داشته باشند.


• توانایی برقراری ارتباط موثر چه شفاهی و چه از طریق نوشتن داشته باشند.


• در تهیه نقشه های ارتباطات استراتژیک مهارت داشته باشند و دانستن نحوه اجرای مؤثر آنها برای هر دو موقعیت نیز مهم است اگرچه ممکن است مخاطبان بسیار متفاوتی را هدف قرار دهند.


• در مواجهه با بحران در حل مسئله اعتماد به نفس داشته باشند، اگرچه نوع، اندازه و دامنه آن بحران بسته به نقش ممکن است متفاوت باشد.


در حالی که برخی از مهارت های مورد نیاز و مسئولیت های شغلی ممکن است برای این دو حرفه مبتنی بر ارتباطات همپوشانی داشته باشند، اما تفاوت های اساسی نیز با یکدیگر دارند.


درک این مسئله که نحوه عملکرد هر کدام از نقش ها و تفاوت های آنها مهم است، بویژه اگر قصد دارید وارد حرفه ای شوید و تلاش می کنید تا بفهمید جای شما در کجاست.


ارتباطات شرکتی
ارتباطات شرکتی به طور کلی با ارتباطات داخلی سر و کار دارند.


افرادی که در این زمینه کار می کنند مسئولیت ارتباط بخش های مختلف درون سازمان را از طریق ارتباطات هدفمند مانند خبرنامه های کارمندان، وب سایت های داخلی یا وبلاگ ها برعهده دارند.


مخاطبان داخلی می توانند متفاوت باشند، اما معمولاً شامل کارمندان، سرمایه گذاران یا سهامداران و تیم اجرایی هستند.


اگر قصد دارید به حوزه ارتباطات شرکتی وارد شوید، برای جلسات بین بخشی آماده شوید و به طور بالقوه با بسیاری از آنها ملاقات کنید.


جی اندرو مدیر ارتباطات شرکت SCI می گوید: "یک روز معمولی به معنای یک تقویم کامل با تعداد جلسات بسیاری است که می تواند بسیار وقت گیر باشد. تیم ها به واقع در ابتکارات مختلف شرکتی مشارکت می کنند، بنابراین ما سعی می کنیم با برنامه هایی که روی آن کار می کنیم، چند قدم جلوتر از تخته شطرنج حرکت کنیم. "


دانستن اولویت های تیم اجرایی و امکان برقراری ارتباط موثر (و به طور دقیق) با مخاطبان مختلف با درجات مختلفی از دانش ذاتی، برای تعالی در این نوع نقش بسیار مهم است.


پیرس وایت، مدیر ارتباطات شرکت گروه ۹ رسانه: "در ارتباطات شرکت ها، شما باید انگشت خود را روی نبض هر آنچه که در شرکت اتفاق می افتد بگذارید. شما مرتباً درگیر موارد مختلفی هستید. شما فکر می کنید که یک برنامه بازی دارید، اما واقعیت این است که می تواند هر لحظه از پنجره خارج شوید."


روابط عمومی
از طرف دیگر، متخصصان روابط عمومی با اطلاعاتی روبرو هستند که با مردم به اشتراک گذاشته می شوند.


دنیای روابط عمومی نقش های مختلف، مسئولیت ها و مهارت هایی را شامل می شود که هر روز با یکدیگر متفاوت هستند. اگر بیشتر در تعریف روابط عمومی غرق شویم، ممکن است این حرفه در تیتر اصلی این پست قرار بگیرد.


اما چند مورد اشتراک وجود دارد که بدون در نظر گرفتن نوع کارهایی که انجام می شود، می توان آنها را در صنعت یافت.


متخصصین روابط عمومی مسئولیت مدیریت شهرت یک سازمان را با ساختن داستانهای معتبر برای به اشتراک گذاری با روزنامه نگاران از طریق انتشار مطبوعات، موضوعات، پست های رسانه های اجتماعی، رویدادها و موارد دیگر بر عهده دارند.


سارا تاتون، رییس ارتباطات و روابط عمومی واکسا: "اگر می خواهید در حرفه خود رشد کنید، باید خود را به عنوان یک سازنده و بازاریاب برند تصور کنید. در پایان روز، ما در حال ایجاد شهرت یک شرکت هستیم و پایگاه مشتری آن را پرورش می دهیم. نمی توانید خودتان را محدود کنید. بزرگ فکر کنید شما چگونه می توانید یک برند بسازید؟"


آنها همچنین ممکن است هنگامی که یک شرکت با بحران شهرت روبرو می شود، مسئولیت برخورد با واکنش های شدید را داشته باشند.


در بسیاری موارد، متخصصان روابط عمومی ممکن است به عنوان سخنگوی یک شرکت عمل کنند، بنابراین مهم است که آماده صحبت با رسانه ها و به صورت بالقوه با دوربین یا در مقابل مخاطبان بزرگ باشید.


چرخه خبری خارجی به سرعت تغییر می کند، بنابراین شخصی که در روابط عمومی کار می کند باید برای یک محیط با سرعت بالا آماده شود و اولویت ها را به سرعت تغییر دهد.


استفانی تان، مدیر ارشد ارتباطات باتن: "بعضی اوقات با تیم بازاریابی برای هماهنگی با اولویت ها ملاقات می کنم، در موارد دیگر من با تیم طراحی ملاقات می کنم تا درباره دارایی های تصویری برای یک کمپین یا وب سایت خودمان بحث کنیم. اگر این یک مکالمه خارجی باشد، به طور معمول در حال گفتگو با خبرنگاران برای داستانهای احتمالی یا شرکای خود (مشتریان) در تماس هستیم تا در مورد فرصت های همکاری احتمالی برای مطالعات موردی یا اعلامیه های مطبوعاتی مشترک، صحبت کنید."


علاوه بر این، اگر در روابط عمومی کار می کنید، مطمئناً به شما کمک می کند که یک مزاح خبری داشته باشید.


علاوه بر این که از روندهای فعلی و در حال رقابت پیروی می کنید، شما وظیفه دارید تا نبض آنچه عامه مردم درباره نام تجاری شما می گویند و ارتباط داخلی را برقرار می کنند، نگه دارید.


نیک برینکرهاف مدیر ارتباطات Nextdoor: "صبح های من به طور کلی بیشتر صرف پوشش و خواندن اخبار می شود. من می خواهم ببینم که در جهان چه می گذرد. هشدارهای گوگل و هشدارهای ماک رک را بررسی خواهم کرد و هر آنچه که گفته شده را برای تیم خود بیان می کنم. ما در مقاله ها اشاره های بسیار زیادی داریم، بنابراین سعی می کنم آنچه که مهم است تیم ما بداند را رهبری می کنم.
 

کار تیمی مهم است

در بسیاری از موارد، کسانی که در ارتباطات شرکت ها و روابط عمومی مشغول به کار هستند برای دستیابی به موفقیت در نقش خود باید با هم همکاری کنند.


از آنجا که ارتباطات سازمانی نبض مداوم درباره اتفاقات در درون یک سازمان است، می تواند یک منبع ارزشمند برای افراد جوان روابط عمومی باشد که به دنبال جمع آوری سریع اطلاعات برای داستانی هستند که برای رسانه ها یا افراد خارجی تهیه می کنند.

 

۲۳ سپتامبر ۲۰۱۹
منبع: https://muckrack.com

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ زادروز مصطفی قریب روزنامه نگار معاصر ایران ـ روش کار قریب در خبرنویسی


  ۱۱ آوریل ـ فن سخنرانی عمومی


  هنر شنیدن دیگران


  5 مانع برقراری ارتباط موثر رهبران با کارگزاران روابط عمومی


  رشد تبلیغات آنلاین در دوران کرونا


  روابط عمومی شرکت‌های وابسته به فولاد مبارکه باید در سیاست‌های اطلاع‌رسانی با این شرکت هماهنگ باشند


  رسانه و روابط عمومی در مناطق آزاد یعنی آینه های روبرو


  درباره تخریب دوباره صنعت لبنیات / ۱۰درس‌ ارتباطاتی یک ویدئو


  نقش مهم عکس «سلفی» در برندینگ


  انتصاب مدیر کل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400 با موضوع: ابر نیروی روابط‌عمومی