درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 23 فروردین 1400 - 00:07   

نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400 با موضوع: ابر نیروی روابط‌عمومی

  نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400 با موضوع: ابر نیروی روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

انتصاب مدیر کل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست

  انتصاب مدیر کل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست


ادامه ادامه مطلب دو

۱۱ آوریل ـ فن سخنرانی عمومی

  ۱۱ آوریل ـ فن سخنرانی عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط عمومی «تهران رسانه» منصوب شد

  مدیر روابط عمومی «تهران رسانه» منصوب شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مسئول روابط‌عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل: یکی از راه‌های پیشرفت روابط‌عمومی‌ها، برگزاری دوره‌های آموزشی است
  وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی: روابط‌عمومی خلاق جایگاه یک دستگاه را ارتقا می‌دهد
  انتصاب مدیر کل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست
  اهمیت اخبار به راست و دروغ بودنش ربطی ندارد
  ۱۱ آوریل ـ فن سخنرانی عمومی
  نقش مهم عکس «سلفی» در برندینگ
  5 مانع برقراری ارتباط موثر رهبران با کارگزاران روابط عمومی
  رتبه برتر روابط عمومی میراث فرهنگی گلستان در کشور
  مدیر روابط عمومی «تهران رسانه» منصوب شد
  اصول وآداب تشریفات گامی نوین در روابط عمومی سازمان ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40311صفحه نخست » گفتگویکشنبه، 7 مهر 1398 - 14:36
بهترین استراتژی‌ برای تبلیغ کتاب چیست؟
باقریان: ناشران باید بهترین شیوه‌های تبلیغات کتاب را یاد بگیرند
گفتگوی خبرگزاری کتاب با مدیر انتشارات کارگزار روابط عمومی - تربیت متخصصان تبلیغات کتاب بسیار ضروری است زیرا آن‌ها می‌توانند به ناشران کمک کنند تا دریابند که چه نوع تبلیغاتی برای دسترسی به مخاطبان و فروش کتاب‌هایشان موثرتر است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| مدیر انتشارات کارگزار روابط عمومی معتقد است؛ تربیت متخصصان تبلیغات کتاب بسیار ضروری است زیرا آن‌ها می‌توانند به ناشران کمک کنند تا دریابند که چه نوع تبلیغاتی برای دسترسی به مخاطبان و فروش کتاب‌هایشان موثرتر است.

مهدی باقریان، مدیر انتشارات کارگزار روابط عمومی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در توضیح دلایل بی‌توجهی ناشران به تبلیغات در حوزه کتاب، گفت: نبود راهبردها و استراتژی‌های مناسب تبلیغاتی یکی از عوامل بی‌توجهی به تبلیغات کتاب است. بخش بزرگی از ناشران ما، راهبردها و بسترهای لازم را برای تبلیغ کتاب‌های خود ایجاد نکرده‌اند؛ درحالی‌که ابزارهای زیادی در جعبه ابزار تبلیغ کتاب وجود دارد.

وی افزود: ناشران می‌توانند از این جعبه ابزار، به‌طور رایگان و برای تحقق اهداف خود که همان دسترسی به خوانندگان و در نتیجه فروش کتاب‌هایشان است، به‌خوبی و آسانی استفاده کنند.

باقریان با بیان اینکه سرمایه‌گذاری نکردن بر رسانه‌های اجتماعی، یکی از عوامل دیگر نبود تبلیغات برای کتاب به شمار می‌آید، عنوان کرد: همه ما می‌دانیم طراحی یک استراتژی تبلیغاتی مناسب برای حضور موثر در شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی تا چه اندازه می‌تواند برای ناشران ارزشمند باشد و برای رسیدن به خوانندگان، علاوه بر ایجاد سکوهای تبلیغاتی و بازاریابی جدید، باید از فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود نیز استفاده کرد.

وی با ذکر مثالی در این زمینه توضیح داد: انتخاب بهترین بسترهای تبلیغاتی در رسانه‌های اجتماعی برای هدف‌قرار دادن خوانندگان بسیار عالی است؛ بنابراین ناشران باید روی برخی رسانه‌های اجتماعی در فضای مجازی مانند لینکدین سرمایه‌گذاری کنند. البته متاسفانه فعلا به دلیل محدودیت‌های قانونی، دسترسی به برخی از بهترین‌ها و موثرترین سکوهای تبلیغاتی کتاب مانند آمازون و فیسبوک و همچنین برخی پیام‌رسان‌های موبایلی امکان‌پذیر نیست.

به گفته باقریان، با این حال ظرفیت‌های داخلی هم کم نیستند، ولی نیاز به برنامه‌ریزی، اختصاص بودجه حداقلی، نیروی متخصص کافی و در نتیجه حضور حرفه‌ای در این عرصه‌ها دارد.

نبود ساختار حرفه‌ای را جدی بگیریم
این فعال حوزه رسانه و ارتباطات، همچنین با اشاره به استفاده نکردن از سایت‌های تبلیغاتی رایگان کتاب از سوی ناشران عنوان کرد: برخی از پلت‌فرم‌ها و سیستم‌عامل‌ها، بسترهای تبلیغاتی کاملی را برای ناشران فراهم می‌کنند؛ زیرا به آن‌ها امکان می‌دهد دسته‌ها و طبقات بسیار خاصی از افراد را مورد هدف قرار دهند. در این زمینه استفاده از سایت‌های تبلیغاتی رایگان کتاب یکی از این سکوهاست که ناشران می‌توانند آن‌ها را برای دسترسی به خوانندگان به خدمت بگیرند.

وی با بیان این که تدوین یک برنامه تبلیغاتی منسجم مستلزم وجود یک ساختار حرفه‌ای است، گفت: برای ناشری که فاقد یک ساختار حرفه‌ای است یا در ساختارش، روابط عمومی را لحاظ نکرده، قطعا اختصاص بودجه برای تبلیغات و بازاریابی نمی‌تواند معنی‌دار و نتیجه‌بخش باشد.

باقریان تاکید کرد: برای ایجاد چنین ساختاری، به سرمایه نیاز است که متاسفانه درصد زیادی از ناشران ما قادر به تامین چنین سرمایه‌ای برای ایجاد یک تشکیلات کاملا حرفه‌ای برای تبلیغ آثار و کتاب‌هایشان نیستند.

وی با بیان اینکه نبود یک برند قوی و ماندگار نیز از جمله موضوعات مهم در این زمینه به‌شمار می‌آید، افزود: اگرچه همه سکوهای تبلیغاتی رایگان درباره کتاب ممکن است مستقیما به فروش ختم نشود اما به ایجاد یک برند قوی و ماندگار در حوزه نشر کمک می‌کند و همین امر به‌مرور سبب فروش کتاب‌های بیشتر می‌شود و می‌تواند یکی از مفیدترین و عاقلانه‌ترین مسیرها و روش‌ها برای دسترسی به مخاطبان باشد.

نبود سیستم تربیت متخصصات تبلیغ کتاب
باقریان فقدان سیستم مناسب برای تربیت متخصصان تبلیغات کتاب را یکی از آسیب‌های جدی در بحث تبلیغات دانست و گفت: ناشران باید بهترین شیوه‌های تبلیغات کتاب را یاد بگیرند. علاوه‌براین تربیت متخصصان تبلیغات کتاب که این حوزه را به‌خوبی بشناسند بسیار ضروری است چون آن‌ها می‌توانند به ناشران کمک کنند تا دریابند که چه نوع تبلیغاتی به احتمال زیاد برای دسترسی به مخاطبان و فروش کتاب‌هایشان موثرتر است و سپس آن‌ها می‌توانند در تبلیغات و بازاریابی کمک کنند.

وی ادامه داد: البته دامنه تبلیغات ناشران محدود است، در حال حاضر تبلیغات ناشران حداکثر در چند حوزه وب‌سایت انتشارات، فروشگاه‌های آنلاین، شبکه‌های اجتماعی و برخی رسانه‌های رسمی در قالب تولید و انتشار خبر خلاصه می‌شود.

مدیر انتشارات کارگزار روابط عمومی با طرح این موضوع که کتاب باید به‌صورت گسترده در رسانه‌ها معرفی شوند، یادآور شد: متاسفانه برخی رسانه‌ها از جمله رادیو و تلویزیون در این زمینه کم کاری می‌کنند و به‌نظر می‌رسد برنامه‌ای برای معرفی کتاب‌های ارزشمند و فاخر حوزه‌های مختلف ندارند.

باقریان با بیان ایکه کاهش تولید کتاب‌های باکیفیت نیز در این حوزه موثر است، با طرح اینکه فقدان سرمایه و ساختار سازمانی مناسب به اضافه مشکلات اقتصادی و سیاست‌گذاری‌های ناکافی و ناکارآمد نمی‌تواند منجر به آفرینش آثار باکیفیت شود، تصریح کرد: هیچ تبلیغاتی نمی‌تواند کتابی را که به لحاظ فرم و محتوا، کیفیت پایینی دارد توجیه کند؛ اما اگر یک کتاب از همه نظر خوب و با کیفیت باشد، تبلیغات در هر مرحله می‌تواند موثر باشد.

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ زادروز مصطفی قریب روزنامه نگار معاصر ایران ـ روش کار قریب در خبرنویسی


  ۱۱ آوریل ـ فن سخنرانی عمومی


  هنر شنیدن دیگران


  5 مانع برقراری ارتباط موثر رهبران با کارگزاران روابط عمومی


  رشد تبلیغات آنلاین در دوران کرونا


  روابط عمومی شرکت‌های وابسته به فولاد مبارکه باید در سیاست‌های اطلاع‌رسانی با این شرکت هماهنگ باشند


  رسانه و روابط عمومی در مناطق آزاد یعنی آینه های روبرو


  درباره تخریب دوباره صنعت لبنیات / ۱۰درس‌ ارتباطاتی یک ویدئو


  نقش مهم عکس «سلفی» در برندینگ


  انتصاب مدیر کل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400 با موضوع: ابر نیروی روابط‌عمومی