درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 19 تیر 1399 - 18:32   

بهترین هدفون

  بهترین هدفون


ادامه ادامه مطلب یک

بهترین گوشی هوشمند

  بهترین گوشی هوشمند


ادامه ادامه مطلب دو

پیدایش میز خبر و صفحه حوادث

  پیدایش میز خبر و صفحه حوادث


ادامه ادامه مطلب سه

آمازون ۲ میلیارد دلار در صنعت انرژی پاک سرمایه‌گذاری می‌کند

  آمازون ۲ میلیارد دلار در صنعت انرژی پاک سرمایه‌گذاری می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گفت و گوی مدیر عامل بانک رفاه با باشگاه خبرنگاران جوان
  گفت و گوی مدیر عامل بانک رفاه با خبرگزاری ایسنا
  روابط عمومی ها و مهارت لابیگری
  اینترنت «۴جی» با بالن‌های گوگل به آسمان کنیا رفت
  گوگل پلاس رسما تعطیل شد
  تقویم روز ارتباطات/ بازداشت «جودیت میلر» خبرنگار نیویورک تایمز و اظهار نظرهای مختلف درباره تصمیم هیات منصفه و قاضی
  تقویم روز ارتباطات/ داستان مخالفت ساواک با سردبیر شدن صالحیار و ریش گرو گذاردن سناتور مسعودی نزد شاه
  مایکروسافت و زوم ارائه اطلاعات کاربران به دولت هنگ‌کنگ را متوقف کردند
  ارتباط موثر بدون محتوای مناسب شکل نمی گیرد!
  فاکتورهای تأثیر مثبت بر اعتبار و خوشنامی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40310صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومییکشنبه، 7 مهر 1398 - 13:31
عضو انجمن روابط عمومی: مفهوم روابط عمومی در ایران درک نشده است
عضو انجمن روابط عمومی گفت: مفهوم روابط عمومی در ایران هنوز درک نشده است و نمی تواند رسالت خود را به خوبی انجام بدهد و طبیعتاً در این وضعیت، جایگاه خوبی نخواهد نداشت.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| عضو انجمن روابط عمومی گفت: مفهوم روابط عمومی در ایران هنوز درک نشده است و نمی تواند رسالت خود را به خوبی انجام بدهد و طبیعتاً در این وضعیت، جایگاه خوبی نخواهد نداشت.
 
 به گزارش شارا، محمد مهدی غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: کار روابط عمومی اطلاع رسانی به مردم است. در کشور ما این مفهوم در سازمان های غیردولتی به ندرت دارای معنا و مفهوم است، چراکه شرکت های خصوصی و برندهای معروفی که به صورت سازمان دهی شده روابط عمومی دارند و خودشان را به خوبی ابراز و معرفی می کنند، نداریم. روابط عمومی در ایران هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده است و روابط عمومی ها هنوز نمی توانند به رسالت خود بپردازند.
 
 وی افزود: روابط عمومی ها در کشور ما صرفاً در سازمان های دولتی مفهوم می یابند، اما در واقع فقط توجیه گر هستند. درحالی که در حقیقت، کار روابط عمومی اطلاع رسانی به مردم است، چراکه مردم حق دارند بدانند دولت و نهادهای دولتی که قدرت به ایشان تفویض شده است، چه گامی برای مردم بر می دارند.
 
 این کارشناس روابط عمومی با اشاره به اینکه روابط عمومی ها در کشور ما نسبت به بسیاری از کشورها ضعیف عمل کرده و مغفول واقع شده اند، گفت: در سال های اخیر رشد ناچیزی در این زمینه داشته ایم و هنوز هم به روابط عمومی استاندارد نزدیک نشده ایم.
 
 عضو سابق کمیته های آموزشی و پژوهشی همچنین به نقاط مثبت روابط عمومی های کشور در سال های اخیر اشاره کرد و افزود: در سازمان های دولتی، مسئولان و گردانندگان اطلاعات، متوجه ارزش این مفهوم شده اند. اما احتمال می رود که به علت نقص ساز و کاری که به طرز صحیحی تدوین نشده و یا اراده ای که هنوز در مدیران وجود ندارد، این پیشرفت در حد اختصاص دادن یک اتاق و قراردادن تابلویی برای روابط عمومی باقی مانده است.
 
 وی در خصوص پیشرفت در زمینه روابط عمومی الکترونیک گفت: روابط عمومی زمانی معنا می یابد که شهروندان هر زمان که اراده کنند بتوانند به صورت آزاد به اطلاعات دسترسی داشته باشند. زمانی که روابط عمومی از سوی سازمان خود چنین اختیاری ندارد و آزادی عمل و استقلال وی به میزانی نیست که در مورد چگونگی رساندن اطلاعات به مخاطب تصمیم گیری کند، روابط عمومی الکترونیک نیز پیشرفت چشمگیری محسوب نمی شود.
 
 غلامی تصریح کرد: انجمن روابط عمومی زمانی می تواند در پیشرفت این امر توفیق پیدا کند که یک بستر عرضه و تقاضا وجود داشته باشد. این انجمن برای علاقه مندان این حوزه، هرماه جلساتی را برگزار می کند. افراد در انجمن عضو می شوند، با متخصصان و کارشناسان این حوزه تلاقی پیدا می کنند و از تجربیات آنها برخوردار می شوند. اما معضل اینجاست که پیشرفت آنها در همین جا متوقف می شود؛ چراکه افرادی که درحوزه جذب نیروی کار هستند، علاقه ای به جذب کارشناسان روابط عمومی ندارند.
 
 این کارشناس روابط عمومی ادامه داد: اگر آزمون های استخدام سراسری را بررسی کنیم، به ندرت یک آگهی استخدام کارشناس روابط عمومی پیدا می کنیم و ریشه این مسأله را باید در سازمان هایی بررسی کرد که نبود نیاز آنها به استخدام یک کارشناس روابط عمومی سئوال برانگیز است. چراکه افرادی که استخدام می شوند یا از طرق دیگر وارد این حوزه شده اند که متخصص بودن آنها نیز سئوال برانگیز است و یا روش جذب آنها از طریق عمومی نیست که شهروندان تحصیلکرده عادی هم، شانس جذب در حوزه تخصصی خود را داشته باشند. این در حالی است که بسیاری از افراد تحصیلکرده در این حوزه در شغل های غیرمرتبط مشغول به فعالیت هستند.
 
 وی خاطرنشان کرد: راهکار اساسی این است که مسئولانی که در حوزه های مربوطه، قدرت و مسئولیت دارند متقاعد شوند که کار ارتباطی را به کارشناسان ارتباطات بسپارند. همانطور که شاهد هستیم، در سایر حوزه ها نیز کم و بیش با این معضل مواجه هستیم و در اکثر حوزه ها افراد غیرمتخصص شغلی را در اختیار دارند. در نتیجه برای حل معضل در روابط عمومی ها باید کانالی را ایجاد کنیم که به این مسئولان بقبولانیم و از آنها بخواهیم که جذب کارشناسان ارتباطات را در اولویت قرار دهند. به این معنا که نیم نگاهی به جوانان تحصیلکرده و انجمن روابط عمومی داشته باشند. زیرا تا زمانی که زیرساخت ها و معضلات اساسی در یک زمینه وجود داشته باشد، رشد و پیشرفت ایجاد نخواهد شد و یا چشمگیر نخواهد بود.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تاثیرات بازاریابی ارتباطات روابط عمومی بر تعامل برند در رسانه اجتماعی


  پیدایش میز خبر و صفحه حوادث


  ریشه روابط عمومی سیاسی در جمهوری اسپین


  تقویم روز ارتباطات/ نظر جهانی ناشران: روزنامه «کم تیراژ» نشریه ای خصوصی (پامفلیت) است، نه عمومی


  تقویم روز ارتباطات/ لاینوتایپ در ایران، 72 سال پس از آمریکا!


  تقویم روز ارتباطات/ بازداشت «جودیت میلر» خبرنگار نیویورک تایمز و اظهار نظرهای مختلف درباره تصمیم هیات منصفه و قاضی


  تقویم روز ارتباطات/ روزی که عکس های نبرد مرگبار «گتیسبورگ» انتشار یافت و فتو ژورنالیسم پا به عرصه وجود گذارد


  ارتباط موثر بدون محتوای مناسب شکل نمی گیرد!


  تقویم روز ارتباطات/ داستان مخالفت ساواک با سردبیر شدن صالحیار و ریش گرو گذاردن سناتور مسعودی نزد شاه


  معرفی کتاب/ «اصول» موفقیت در کار و زندگی، از نگاه یک مدیر موفق


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: چهارمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی با موضوع کرونا