درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 16 خرداد 1399 - 10:08   

آلمان خواستار توضیح در مورد حمله به خبرنگار دویچه‌وله در آمریکا شد

  آلمان خواستار توضیح در مورد حمله به خبرنگار دویچه‌وله در آمریکا شد


ادامه ادامه مطلب یک

برنامه‌های جدید فیس‌بوک

  برنامه‌های جدید فیس‌بوک


ادامه ادامه مطلب دو

مصرف اینترنت؛ سبز یا ناپاک؟

  مصرف اینترنت؛ سبز یا ناپاک؟


ادامه ادامه مطلب سه

اسنپ‌چت دیگر پست‌های ترامپ را تبلیغ نمی‌کند

  اسنپ‌چت دیگر پست‌های ترامپ را تبلیغ نمی‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پیام تسلیت روابط عمومی پارک علم و فناوری خوزستان در پی درگذشت آقای حاج رضا طاهری
  اسنپ‌چت دیگر پست‌های ترامپ را تبلیغ نمی‌کند
  ممنوعیت «تلفن حرف زدن حین راه رفتن» در یکی ازشهرهای ژاپن
  برنامه‌های جدید فیس‌بوک
  آلمان خواستار توضیح در مورد حمله به خبرنگار دویچه‌وله در آمریکا شد
  دو دسته‌گی در فیس‌بوک؛ پیام ترامپ زاکربرگ را از چشم کارکنانش انداخت
  شیوع کرونا؛ شبکه‌های اجتماعی میدان اصلی رقابت برای انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا
  «تاثیر چشم‌گیر» فاصله‌گیری و ماسک بر کرونا
  بازار داغ اخبار جعلی در رابطه با اعتراضات آمریکا
  مصرف اینترنت؛ سبز یا ناپاک؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40293صفحه نخست » رادیو روابط عمومیجمعه، 12 مهر 1398 - 09:39
4 توصیه کاربردی برای روابط عمومی ها
اگر از شما سؤال شود که اهداف روابط عمومی شما چیست، در پاسخ چه جوابی می دهید؟ اگر پاسخ شما این است که شرکت یا سازمان شما در صفحه اول روزنامه های برتر یا در تیتر خبرگزاری های صبح است، این پاسخ آدرس تاکتیک است نه استراتژی. استراتژی کاری است که می خواهید انجام دهید و تاکتیک چگونگی انجام آن کار است.
  

تعیین اهداف روابط عمومی
اگر از شما سؤال شود که اهداف روابط عمومی شما چیست، در پاسخ چه جوابی می دهید؟ اگر پاسخ شما این است که شرکت یا سازمان شما در صفحه اول روزنامه های برتر یا در تیتر خبرگزاری های صبح است، این پاسخ آدرس تاکتیک است نه استراتژی. استراتژی کاری است که می خواهید انجام دهید و تاکتیک چگونگی انجام آن کار است.

فهرستی از کارهایی که می خواهید در روابط عمومی سازمان یا شرکت خود انجام دهید، تهیه کنید. من اغلب از مشتریان می خواهم تا تصور کنند که آنها می توانند، "در هر رسانه ای باشند." سپس از آنها می پرسم در چه نوع داستانی می خواهند حضور داشته باشند و تمایل دارند نتیجه این داستان چگونه باشد. آیا هدف روابط عمومی شرکت یا سازمان شما تلاش برای جذب مشتریان بیشتر، جذب سرمایه گذاران و یا تحت تاثیر قرار دادن شرکای تجاری بالقوه است؟ شما باید قبل از تبادل نظر کورکورانه شرکت یا سازمان خود با رسانه ها این مطالب را بدانید.

 

 روابط عمومی در خلأ نیست
ادغام روابط عمومی با شرکت یا سازمان. روابط عمومی یک تلاش انفرادی و مستقل از سازمان و یا شرکت نیست. البته نیازی هم نیست که بخش روابط عمومی در هر جلسه ای حضور داشته باشد، اما باید مطمئن شد که بخش روابط عمومی قبل از هر بخش دیگری از موارد زیر آگاهی داشته باشد:

- تغییرات در سطح بالای مدیریت
- تغییرات در جهت شرکت
- عناصر نام تجاری جدید، مانند آرم، شعارها و تبلیغات
- راه اندازی محصول درآینده، حتی اگر به طور رسمی اعلام نشده باشد
- تغییرات در جدول زمانی چرخه محصول

انتخاب سخنگوی شرکت یا سازمان
در حالی که این مسئله برای بسیاری از شرکت های کوچک و نوپا درست است، اغلب آن را به عنوان یک مانع می دانند. هر کسی نمی تواند به طور طبیعی سخنگوی خوبی باشد و برخی از افراد در واقع هنگامی که در مقابل رسانه ها قرار می گیرند، می توانند تاثیرات مخربی هم بگذارند.

همیشه در سازمان یا شرکت خود فردی را به عنوان سخنگو داشته باشید تا بتواند با رسانه ها ارتباط برقرار کند. اطمینان حاصل کنید که این شخص دوست داشتنی، هوشمند و صحبت کردن با وی آسان است. همچنین این سخنگو باید درک خوبی از شرکت و حتی خلق و خوی شما داشته باشد. با وجود اینکه این فرد یکی از بنیانگذاران نیست، در نتیجه باید سابقه و ارتباط خوبی با شرکت یا سازمان و هدف آن داشته باشد تا بتواند آینده سازمان و شرکت را پیش بینی کند.

استفاده از افراد با تجربه در روابط عمومی
روابط عمومی ایجاد اعتبار، مدیریت و حمایت است و چیزی نیست که با بی تجربگی سر و کار داشته باشد. در حالی که کارآموزان و کارکنان در سطح متوسط می توانند انواع وظایف را اداره کنند، برای هدایت کشتی به فردی با تجربه نیاز است.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  شیوع کرونا؛ شبکه‌های اجتماعی میدان اصلی رقابت برای انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا


  آیا ویروس کرونا با حرف زدن منتقل می شود؟


  دو دسته‌گی در فیس‌بوک؛ پیام ترامپ زاکربرگ را از چشم کارکنانش انداخت


  مصرف اینترنت؛ سبز یا ناپاک؟


  خیره شدن به صفحه گوشی در تاریکی شب می‌تواند باعث افسردگی شود


  بازار داغ اخبار جعلی در رابطه با اعتراضات آمریکا


  برنامه‌های جدید فیس‌بوک


  اسنپ‌چت دیگر پست‌های ترامپ را تبلیغ نمی‌کند


  آلمان خواستار توضیح در مورد حمله به خبرنگار دویچه‌وله در آمریکا شد


  ممنوعیت «تلفن حرف زدن حین راه رفتن» در یکی ازشهرهای ژاپن


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: کتاب الکترونیکی: کنفرانس از راه دور (یک راهنمای جامع)/ 2