درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 1 آبان 1398 - 02:50   

گزارش روزنامه اطلاعات درباره تأسیس تلویزیون ملّی ایران

  گزارش روزنامه اطلاعات درباره تأسیس تلویزیون ملّی ایران


ادامه ادامه مطلب یک

مدیر روابط عمومی صندوق احیاء منصوب شد

  مدیر روابط عمومی صندوق احیاء منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

مسئولیت اجتماعی و آموزش؛ دو رکن پیشرو بودن فولاد مبارکه

  مسئولیت اجتماعی و آموزش؛ دو رکن پیشرو بودن فولاد مبارکه


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط عمومی استانداری لرستان معرفی شد

  مدیر روابط عمومی استانداری لرستان معرفی شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  «مجموعه گفتارهای فقه رسانه و ارتباطات» منتشر شد
  آمادگی لرستان برای میزبانی دوره های تخصصی خبرنگاری و روزنامه نگاری
  اعتراض برخی اعضای کنگره آمریکا به تصمیم شبکه سی‌ان‌ان برای پخش نکردن پیام‌های تبلیغاتی پرزیدنت ترامپ
  مدیرعامل گروه فولاد مبارکه : خام فروشی و عدم تخصیص سنگ‌آهن داخلی معضل اصلی فولادسازان کشور است
  آغاز فرآیند بومی‌سازی لامپ‌های وارداتی اشعۀ X
  معاون وزیر صمت: تأمین سنگ آهن فولاد مبارکه از اولویت های ایمیدرو
  تأکید مدیرعامل فولاد مبارکه بر نقش‌آفرینی هرچه بیشتر شرکت‌های زیرمجموعه
  افزایش 10 مگاواتی ظرفیت تولید توربین گازی نیروگاه فولاد مبارکه
  بهینه‌سازی سیستم کنترل واحدهای تولید هیدروژن فولاد مبارکه
  تعمیر اساسی و ساخت دو عدد بدنۀ کوره قوس الکتریکی مجتمع فولاد سبا
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40292صفحه نخست » رادیو روابط عمومیپنجشنبه، 11 مهر 1398 - 09:01
8 ویژگی یک مشتری خوب روابط عمومی
کدام عامل یک مشتری خوب می سازد؟ یا کدام عامل بهترین رابطه را میان یک مشتری و روابط عمومی ایجاد می کند؟ با مطرح کردن این پرسش، اولین گام برای تبدیل شدن به یک مشتری خوب را برداشته اید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-||مترجم| زهرا بابازادگان |||| کدام عامل یک مشتری خوب می سازد؟ یا کدام عامل بهترین رابطه را میان یک مشتری و روابط عمومی ایجاد می کند؟ با مطرح کردن این پرسش، اولین گام برای تبدیل شدن به یک مشتری خوب را برداشته اید.

 

در این پست، اطلاعاتی از کارمندان خود را در اختیار شما می گذارم که شما را در تبدیل شدن به یک مشتری خوب کمک خواهد کرد:

1) آنها می پرسند که چگونه می توانند بهترین رابطه با مشتری را داشته باشند!
پرسش ساده ای به نظر می رسد اما بسیاری از مشتری ها هیچگاه نمی پرسند که چگونه می توانند ما را در ارایه خدماتی بهتر به آن ها یاری کنند. این کار مانند خریدن یک اتومبیل جدید است. اتومبیل می تواند شما را به هر کجا که می خواهید ببرد، اما اگر فراموش کنید باک بنزین آن را پر کنید یا هر 1000 کلیومتر روغن آن را عوض کنید، احتمالاً مجبور خواهید شد پیاده بروید.

2) آنها محصولات یا خدمات با کیفیت عرضه می کنند.
همه محصولات باید از استاندارد معینی برخوردار باشند. اتومبیل نباید از کار بیافتد. لپ تاپ باید روشن شود و امکان کارهای رایانه ای را برای شما فراهم آورد. اما هیچ کدام از این موارد مشتری را به سمت محصولات شما جذب نمی کند. من می دانم که شما انقلابی ترین محصولات را پس از تلویزیون داشتید، اما آیا این مسأله سبب شناخته شدن شما در دنیای محصولات می شود؟

3) آنها ارتباط برقرار می کنند.
ارتباطات با نشست ها و تماس های تلفنی آغاز می شود و باید در طول پروژه ادامه داشته باشد. اگر گروه روابط عمومی خود را از همان ابتدا در دایره خود جای دهید، خواهید دید که چه کارهایی برای شما انجام خواهند داد. خب، شاید بپرسید که ارائه چه اطلاعاتی مناسب است؟
- اعلام تولید محصولات جدید
- استخدام های جدید در شرکت
- شراکت های جدید در شرکت، مشتری های بزرگ، ...
- رویدادها یا نمایشگاه های تجاری که شرکت شما میزبان یا میهمان آنهاست.
- اتفاقات جالبی که در صنعت شما روی می دهد.
- هر چیز دیگری که ممکن است به رسانه مربوط باشد.

4) آنها بازخورد ارائه می دهند.
شرکت های روابط عمومی تمام تلاش خود را برای اطلاع رسانی و پوشش خبری انجام می دهند، اما مشتریان هیچ بازخوردی درباره این که این تلاش ها تأثیری در ترافیک وب سایت، گفتگوها، میزان فروش و ... داشته است یا خیر، نمی دهند. شرکت های روابط عمومی اگر بدانند که برنامه در حال اجرا موفقیت آمیز نبوده و نیازمند تغییر است، به سرعت این کار را انجام خواهند داد اما برای این کار نیازمند گرفتن بازخورد از جانب شما هستند.

5) آنها می دانند که ما متخصص هستیم.
با وجود آن که ما هر پیشنهاد و بازخوردی را با آغوش باز می پذیریم، اما مشتریان نیز باید بدانند که ما در کار خود متخصص هستیم و شما به ما پول می دهید تا امور رسانه ای مربوطه را برای شما انجام دهیم.

6) آنها در دسترس هستند.
دسترسی تمام وقت به مشتری یکی از ضروریات است. هنگامی که یک مشتری به درخواست های رسانه ای (مصاحبه، عکس، اطلاعات، ...) به موقع پاسخ نمی دهد، ما متحیر و سرگردان می مانیم. شرکت ها به ما پول می پردازند تا توجه رسانه ها را به سمت آن ها جلب کنیم، اما به محض این که ما موفق به این کار می شویم، خبری از شرکت مورد نظر نمی شود.

7) آنها درکی از روابط عمومی، ولو بسیار پایه دارند.
این مورد یکی از سخت ترین مسائلی است که در حوزه ارتباط با مشتری وجود دارد. برخلاف آگهی های بازرگانی، ما نمی توانیم زمان پوشش رسانه ای را دقیقاً مشخص کنیم. ما اطلاعات می دهیم، نفوذ می کنیم و آن ها را به پوشش خبری تشویق می کنیم، اما نتیجه به سردبیر بستگی دارد.


8) آنها می دانند که ما حامی آنها هستیم.
من فکر می کنم که مشتریان گاه فراموش می کنند که ما خواستار پوشش رسانه ای بسیار بالا برای آنها هستیم تا میزان فروش و ترافیک وبسایت آنها را همگام با تلاش آنها افزایش دهیم. اگر موفق به انجام این کار نشویم، آن مشتری را از دست خواهیم داد. به نظر می رسد که این مطلب خود بزرگترین انگیزه برای ما باشد.


منبع: بلاست مدیا (BLASTmedia)
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  انتقاد یک استاد دانشگاه از تعدد خبرگزاری ها و ضعف دفاتر روابط عمومی سازمانها


  روزنامه نگار انقلابی آمریکا که در انقلاب های روسیه و مکزیک شرکت داشت


  تقویم روز فناوری/ روزنامه ها در عصر اینترنت - تحولات 2004 تا 2008


  ۴ روش تاثیرگذاری بیشتر خبر


  چرا دیدن شخصیت های سینمایی و تلویزیونی متنوع برای کودکان اهمیت دارد؟


  نگذاریم شخصیت بزرگسال درون ما ساکت باشد


  لزوم پاسخگویی روابط عمومی‌ها در روزهای تعطیل


  ایرانسل ۱۳ ساله شد


  بحران روابط عمومی: چگونه آن را برطرف کنیم؟


  مدیر روابط عمومی صندوق احیاء منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران برگزار می شود