درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 1 آبان 1398 - 02:28   

گزارش روزنامه اطلاعات درباره تأسیس تلویزیون ملّی ایران

  گزارش روزنامه اطلاعات درباره تأسیس تلویزیون ملّی ایران


ادامه ادامه مطلب یک

مدیر روابط عمومی صندوق احیاء منصوب شد

  مدیر روابط عمومی صندوق احیاء منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

مسئولیت اجتماعی و آموزش؛ دو رکن پیشرو بودن فولاد مبارکه

  مسئولیت اجتماعی و آموزش؛ دو رکن پیشرو بودن فولاد مبارکه


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط عمومی استانداری لرستان معرفی شد

  مدیر روابط عمومی استانداری لرستان معرفی شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیرعامل گروه فولاد مبارکه : خام فروشی و عدم تخصیص سنگ‌آهن داخلی معضل اصلی فولادسازان کشور است
  آغاز فرآیند بومی‌سازی لامپ‌های وارداتی اشعۀ X
  معاون وزیر صمت: تأمین سنگ آهن فولاد مبارکه از اولویت های ایمیدرو
  تأکید مدیرعامل فولاد مبارکه بر نقش‌آفرینی هرچه بیشتر شرکت‌های زیرمجموعه
  افزایش 10 مگاواتی ظرفیت تولید توربین گازی نیروگاه فولاد مبارکه
  بهینه‌سازی سیستم کنترل واحدهای تولید هیدروژن فولاد مبارکه
  تعمیر اساسی و ساخت دو عدد بدنۀ کوره قوس الکتریکی مجتمع فولاد سبا
  از یک کمپین روابط عمومی چه انتظاری داشته باشیم
  سلبریتی‌ها چه اهمیتی دارند؟
  گزارش روزنامه اطلاعات درباره تأسیس تلویزیون ملّی ایران
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40290صفحه نخست » آموزش روابط عمومیسه شنبه، 9 مهر 1398 - 13:00
5 اشتباه رایج در نگارش گزارش های خبری روابط عمومی
در یک مصاحبه شغلی شما تنها چند ثانیه فرصت دارید تا اثر اولیه خود را ایجاد کنید و موفقیت شما مستلزم این است که عالی باشید. شما فرصت کمی در بیانیه مطبوعاتی دارید و در این فرصت کوتاه باید قلاب تان یک مشتری، گزارشگر یا سردبیر را به سرعت گیر بیاندازد در غیر این صورت بیانیه شما در سطل آشغان انداخته خواهد شد، پاک خواهد شد و نادیده گرفته می شود. به همین راحتی!
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| غلط های املایی و نگارش ساده و خسته کننده در صدر فهرست رایج ترین اشتباهات در نگارش بیانیه های خبری هستند.

تیلور راگیانتی از شبکه اخبار روابط عمومی (www.prnewschannel.com) می گوید: «شما هویجی آویزان می کنید تا از هر کسی بخواهد از آن یک تکه گاز بگیرد. یک بیانیه مطبوعاتی، چیزی است که شما برای این از آن استفاده می کنید که مطبوعات از آن یک گاز بگیرد و یک بیانیه مطبوعاتی بد، هرگز عمومیت پیدا نمی کند.»

راگیانتی ادامه می دهد: «در یک مصاحبه شغلی شما تنها چند ثانیه فرصت دارید تا اثر اولیه خود را ایجاد کنید و موفقیت شما مستلزم این است که عالی باشید. شما فرصت کمی در بیانیه مطبوعاتی دارید و در این فرصت کوتاه باید قلاب تان یک مشتری، گزارشگر یا سردبیر را به سرعت گیر بیاندازد در غیر این صورت بیانیه شما در سطل آشغان انداخته خواهد شد، پاک خواهد شد و نادیده گرفته می شود. به همین راحتی!»

نکاتی در نگارش بیانیه های مطبوعاتی: آنها را قابل انعکاس کنید.
روزنامه ها و مجلات هر روز دوجین گزارش خبری دریافت می کنند- حتی آنهایی که به نظر کوچک می آیند.


گلن لاورنس می گوید: «ما حداقل 20 گزارش خبری از طریق ایمیل در هر روز کاری دریافت می کنیم.» این ویراستار «اینتراکتیو دد» ادامه می دهد: «آنهایی که به خوبی نوشته شده اند و شفاف و بند بند پیام را می رسانند، خوانده می شوند و سایر گزارش ها به دور انداخته می شوند.»

«ما زمان آن را نداریم که سعی کنیم دریابیم که شرکت یا افراد در ارتباطات خود قصد دارند چه پیامی را منتقل کنند. گزارش های خبری که دارای ساختار هستند، اغلب به داستان ختم می شوند که از طریق سایت ما در سطح بین المللی منعکس می شوند.»

در اینجا تعدادی از غلط های رایج در نگارش گزارش های خبری و راه هاییبرای جلوگیری از آن مطرح شده، که شبکه اخبار روابط عمومی آنها را با حسین نیت طرح کرده است:


1. مخاطب هدف خود را بشناسید.
شما نمی توانید برای عموم موضوعی را ارائه دهید و یا اینکه هر چیزی را به هر کسی بفروشید. ابتدا سعی کنید جامعه هدف را شناسایی کرده و در ذهن خود محتوای تان را برای آنها بنویسید.

2. قلابی برای نگارش یک پیشنهاد خبری پیدا کنید.
به دنبال قلابی برای فروش داستان تان باشید. آیا این چیزی است که مردم به آن علاقه دارند؟ آیا این کالا، محصولی انقلابی است؟ آیا با خرید آن در هزینه ها صرفه جویی می شود؟ به این سوال پاسخ دهید: چرا آنچه شما انجام می دهید یا می فروشید باید برای مردم اهمیت داشته باشد؟

3. سادگی را حفظ کنید.
بیانیه مطبوعاتی باید به گونه ای شفاف و طبقه بندی و بدون ابهام نوشته شود. حتما ضرورتی ندارد که متن تان طولانی شود. مراقب تحریریه باشید- که با حقایق، ارقام و اطلاعات زیاد آن را غرق نکنید. خودتان ویرایش کنید.

4. متن خود را همانند یک مقاله بنویسید.
گزارش خبری شما باید بسیار خوب نوشته شود تا آنجا که سردبیر بدون نیاز به ویرایش، آن را منتشر کند.

5. مراقب غلط های نگارشی و گرامری باشید.
هیچ چیز بیشتر از غلط های املایی و گرامری از آماتور بودن شما خبر نمی دهد. مطمئن شوید که به دقت خطاهای تان را اصلاح کرده باشید.


منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  انتقاد یک استاد دانشگاه از تعدد خبرگزاری ها و ضعف دفاتر روابط عمومی سازمانها


  روزنامه نگار انقلابی آمریکا که در انقلاب های روسیه و مکزیک شرکت داشت


  تقویم روز فناوری/ روزنامه ها در عصر اینترنت - تحولات 2004 تا 2008


  ۴ روش تاثیرگذاری بیشتر خبر


  چرا دیدن شخصیت های سینمایی و تلویزیونی متنوع برای کودکان اهمیت دارد؟


  نگذاریم شخصیت بزرگسال درون ما ساکت باشد


  لزوم پاسخگویی روابط عمومی‌ها در روزهای تعطیل


  ایرانسل ۱۳ ساله شد


  بحران روابط عمومی: چگونه آن را برطرف کنیم؟


  مدیر روابط عمومی صندوق احیاء منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران برگزار می شود