درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 16 خرداد 1399 - 10:44   

آلمان خواستار توضیح در مورد حمله به خبرنگار دویچه‌وله در آمریکا شد

  آلمان خواستار توضیح در مورد حمله به خبرنگار دویچه‌وله در آمریکا شد


ادامه ادامه مطلب یک

برنامه‌های جدید فیس‌بوک

  برنامه‌های جدید فیس‌بوک


ادامه ادامه مطلب دو

مصرف اینترنت؛ سبز یا ناپاک؟

  مصرف اینترنت؛ سبز یا ناپاک؟


ادامه ادامه مطلب سه

اسنپ‌چت دیگر پست‌های ترامپ را تبلیغ نمی‌کند

  اسنپ‌چت دیگر پست‌های ترامپ را تبلیغ نمی‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پیام تسلیت روابط عمومی پارک علم و فناوری خوزستان در پی درگذشت آقای حاج رضا طاهری
  اسنپ‌چت دیگر پست‌های ترامپ را تبلیغ نمی‌کند
  ممنوعیت «تلفن حرف زدن حین راه رفتن» در یکی ازشهرهای ژاپن
  برنامه‌های جدید فیس‌بوک
  آلمان خواستار توضیح در مورد حمله به خبرنگار دویچه‌وله در آمریکا شد
  دو دسته‌گی در فیس‌بوک؛ پیام ترامپ زاکربرگ را از چشم کارکنانش انداخت
  شیوع کرونا؛ شبکه‌های اجتماعی میدان اصلی رقابت برای انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا
  «تاثیر چشم‌گیر» فاصله‌گیری و ماسک بر کرونا
  بازار داغ اخبار جعلی در رابطه با اعتراضات آمریکا
  مصرف اینترنت؛ سبز یا ناپاک؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40290صفحه نخست » آموزش روابط عمومیسه شنبه، 9 مهر 1398 - 13:00
5 اشتباه رایج در نگارش گزارش های خبری روابط عمومی
در یک مصاحبه شغلی شما تنها چند ثانیه فرصت دارید تا اثر اولیه خود را ایجاد کنید و موفقیت شما مستلزم این است که عالی باشید. شما فرصت کمی در بیانیه مطبوعاتی دارید و در این فرصت کوتاه باید قلاب تان یک مشتری، گزارشگر یا سردبیر را به سرعت گیر بیاندازد در غیر این صورت بیانیه شما در سطل آشغان انداخته خواهد شد، پاک خواهد شد و نادیده گرفته می شود. به همین راحتی!
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| غلط های املایی و نگارش ساده و خسته کننده در صدر فهرست رایج ترین اشتباهات در نگارش بیانیه های خبری هستند.

تیلور راگیانتی از شبکه اخبار روابط عمومی (www.prnewschannel.com) می گوید: «شما هویجی آویزان می کنید تا از هر کسی بخواهد از آن یک تکه گاز بگیرد. یک بیانیه مطبوعاتی، چیزی است که شما برای این از آن استفاده می کنید که مطبوعات از آن یک گاز بگیرد و یک بیانیه مطبوعاتی بد، هرگز عمومیت پیدا نمی کند.»

راگیانتی ادامه می دهد: «در یک مصاحبه شغلی شما تنها چند ثانیه فرصت دارید تا اثر اولیه خود را ایجاد کنید و موفقیت شما مستلزم این است که عالی باشید. شما فرصت کمی در بیانیه مطبوعاتی دارید و در این فرصت کوتاه باید قلاب تان یک مشتری، گزارشگر یا سردبیر را به سرعت گیر بیاندازد در غیر این صورت بیانیه شما در سطل آشغان انداخته خواهد شد، پاک خواهد شد و نادیده گرفته می شود. به همین راحتی!»

نکاتی در نگارش بیانیه های مطبوعاتی: آنها را قابل انعکاس کنید.
روزنامه ها و مجلات هر روز دوجین گزارش خبری دریافت می کنند- حتی آنهایی که به نظر کوچک می آیند.


گلن لاورنس می گوید: «ما حداقل 20 گزارش خبری از طریق ایمیل در هر روز کاری دریافت می کنیم.» این ویراستار «اینتراکتیو دد» ادامه می دهد: «آنهایی که به خوبی نوشته شده اند و شفاف و بند بند پیام را می رسانند، خوانده می شوند و سایر گزارش ها به دور انداخته می شوند.»

«ما زمان آن را نداریم که سعی کنیم دریابیم که شرکت یا افراد در ارتباطات خود قصد دارند چه پیامی را منتقل کنند. گزارش های خبری که دارای ساختار هستند، اغلب به داستان ختم می شوند که از طریق سایت ما در سطح بین المللی منعکس می شوند.»

در اینجا تعدادی از غلط های رایج در نگارش گزارش های خبری و راه هاییبرای جلوگیری از آن مطرح شده، که شبکه اخبار روابط عمومی آنها را با حسین نیت طرح کرده است:


1. مخاطب هدف خود را بشناسید.
شما نمی توانید برای عموم موضوعی را ارائه دهید و یا اینکه هر چیزی را به هر کسی بفروشید. ابتدا سعی کنید جامعه هدف را شناسایی کرده و در ذهن خود محتوای تان را برای آنها بنویسید.

2. قلابی برای نگارش یک پیشنهاد خبری پیدا کنید.
به دنبال قلابی برای فروش داستان تان باشید. آیا این چیزی است که مردم به آن علاقه دارند؟ آیا این کالا، محصولی انقلابی است؟ آیا با خرید آن در هزینه ها صرفه جویی می شود؟ به این سوال پاسخ دهید: چرا آنچه شما انجام می دهید یا می فروشید باید برای مردم اهمیت داشته باشد؟

3. سادگی را حفظ کنید.
بیانیه مطبوعاتی باید به گونه ای شفاف و طبقه بندی و بدون ابهام نوشته شود. حتما ضرورتی ندارد که متن تان طولانی شود. مراقب تحریریه باشید- که با حقایق، ارقام و اطلاعات زیاد آن را غرق نکنید. خودتان ویرایش کنید.

4. متن خود را همانند یک مقاله بنویسید.
گزارش خبری شما باید بسیار خوب نوشته شود تا آنجا که سردبیر بدون نیاز به ویرایش، آن را منتشر کند.

5. مراقب غلط های نگارشی و گرامری باشید.
هیچ چیز بیشتر از غلط های املایی و گرامری از آماتور بودن شما خبر نمی دهد. مطمئن شوید که به دقت خطاهای تان را اصلاح کرده باشید.


منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  شیوع کرونا؛ شبکه‌های اجتماعی میدان اصلی رقابت برای انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا


  آیا ویروس کرونا با حرف زدن منتقل می شود؟


  دو دسته‌گی در فیس‌بوک؛ پیام ترامپ زاکربرگ را از چشم کارکنانش انداخت


  مصرف اینترنت؛ سبز یا ناپاک؟


  خیره شدن به صفحه گوشی در تاریکی شب می‌تواند باعث افسردگی شود


  بازار داغ اخبار جعلی در رابطه با اعتراضات آمریکا


  برنامه‌های جدید فیس‌بوک


  اسنپ‌چت دیگر پست‌های ترامپ را تبلیغ نمی‌کند


  آلمان خواستار توضیح در مورد حمله به خبرنگار دویچه‌وله در آمریکا شد


  ممنوعیت «تلفن حرف زدن حین راه رفتن» در یکی ازشهرهای ژاپن


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: کتاب الکترونیکی: کنفرانس از راه دور (یک راهنمای جامع)/ 2